2024-09-05, 20:32
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja de är nog effektiva mot fasta befästningar och skyttegravar. Ryssarna måste nog snabbt lista ut hur de skall kunna skjuta ned dem. De är ju inte så snabba och som du säger tar gått om tid på sig.

Jag tror inte heller de är "engångsdrönare" utan de flyger nog tillbaka så kan de ladda dem med mer termit-medel.

Jo, jag tycker det är lite olyckligt att man presenterar dessa "termit-drönare" alleredan, så att ryssarna hinner få fram ett motmedel.

Man skulle ha väntat ett par månader med presentationen, när man har ett litet lager. Så att överraskningen kunde ha blivit större, vid tex en offensiv eller ett kritiskt avsnitt.

Samtidigt är det väl så där.., att allt vad man har skall fram och helst idag.
Citera
2024-09-05, 20:32
Medlem
Citat:
Se nedan. Vi får se om Wartranslated kommer översätta den. Men det har inte varit någon bra video ännu som filmar på marken efter att de har varit i farten.

Ah ja, vi får hoppas det kommer mer och att ryssarna är villiga att berätta om effekten av elddrönarattackerna.
Citera
2024-09-05, 20:33
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Som med den andra tågbron där en stridsvagn skulle flytta den kraftigt brinnande pansarvagnen. Jag tror den vallen som järnvägarna är på är försvarslinjer så dessa vägar under järnvägarna är enda platsen man kan passera med tunga fordon.

Det är samma tågbro... därav undrar jag varför ryssen anser den är så viktig. Men du har nog en poäng i det du säger?
Citera
Medlem
monken1s avatar
https://x.com/gerashchenko_en/status/1831678710937751672?s=46&t=bkHlO54CH3nhkcBddhGDww
En ryss beklagar sig att han är ensam överlevare av 15 man. 🤡
Citera
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Om det är lögn eller inte är ju viktigt tycker du inte det. Lögner avslöjas ju ofta efter ett tag, visst är det enkelt. Ryssarna kan ibland ljuga om tagna städer och liknande men dom håller sig förvånadsvis nära sanningen, troligen en medveten stategi. Kievregimen och dess hantlangare ljuger i princip i varje mening eller håller inne sanningar. Snake Island, Ghost of Kiev, geten, gumman som plockade en drönare med en syltburk, militära mål som läggs fram som civila utan bilder på kroppar efter ryska missiler, Putin dör snart, Lavrov är död, Shoigu har haft en hjärtattack, alla missiler nerskjutna och inget träffat etc. etc. i all evighet. Det man mest kommer ihåg är det löjliga men det är helt obegripligt hur mycket dom kan ljuga för sin krigspropaganda och ännu märkligare är det att så många i väst tror på det. Det hela gör i mina ögon kievregimen extremt oseriös men så är dom ju också banderiter och högerextrema.

Jag anser mig som relativt "neutral" och hade det varit viktigt för mig så hade jag ju åkt ner och kämpat för någon sida. Dom som sitter i denna tråd och njuter av döda soldater och sprider lögner föraktar jag djupt. Dom som åker ner och slåss har jag respekt för då dessa åtminstone gör något av sin övertygelse. Jag vill mest ha en fredlig värld med god handel och möjligheter och då måste vi lösa varandras problem men det kan inte de barnsliga politikerna i väst utan NATO måste flyttas fram överallt ... för det är ju en "defensiv och fredlig" organisation.

Jag är glad att du dök upp. Var orolig ett tag att Ryssland hade anslutit dig till sin armé.
Lögner.
Jag läste på mera. Jag kan citera dig.

Tycker du att Polen ska dela på Ukraina, med Ryssland?
Vad talar för att detta skulle vara sant? Ett påstående från dig, som jag säger är en ren lögn. Påhitt av dig.

Varför då?
Vad tjänar du på denna lögn?
Citera
2024-09-05, 20:36
Medlem
CanisMinors avatar
Video i länken,

A powerful fire occurred on the territory of the Plastik plant in the Tula region, Russia.

❗️Right now, a construction workshop in the city of Uzlovaya on the territory of the Plastik plant is burning. The area of ​​the fire is more than 1,000 square meters.

https://t.me/combatfootageua/22888
Citera
2024-09-05, 20:36
Medlem
HejaFinlands avatar
Efter drönaren med en automatkarbin så har Georgiska Legionen gjort en drönare med raketgevär på för att bräcka dem. Men de visar inte när den skjuter så den kanske inte funkar som den skall.
https://x.com/georgian_legion/status/1831703386938286091
Citera
2024-09-05, 20:39
Medlem
Silfverryggs avatar
Nån som behöver lite pengar?
Citat:
The @FBI announce a $10 m award for information leading to the arrest of GRU Unit 29155 hackers who targeted Ukrainian gov't infrastructure at the start of the invasion
https://x.com/christogrozev/status/1831750996558803163
Citera
2024-09-05, 20:40
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ja de är nog effektiva mot fasta befästningar och skyttegravar. Ryssarna måste nog snabbt lista ut hur de skall kunna skjuta ned dem. De är ju inte så snabba och som du säger tar gått om tid på sig.

Jag tror inte heller de är "engångsdrönare" utan de flyger nog tillbaka så kan de ladda dem med mer termit-medel.

Vet inte om ni har sett denna videon redan? Men här är ju perfekt användning med den.

https://funker530.com/video/drone-crop-dusts-russians-with-incendiary-mix

Underbart om man vill rensa ut skogslinjen på alla deras Metisar och Konkurs.
https://en.wikipedia.org/wiki/9K115-2_Metis-M
https://en.wikipedia.org/wiki/9M113_Konkurs

Det ultimata hade ju varit att koppla det till en Tank. Så man kan rensa ut deras skogslinjer innan man börjar glida fram.
Senast redigerad av buhbye 2024-09-05 kl. 20:56.
Citera
2024-09-05, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
https://x.com/gerashchenko_en/status/1831678710937751672?s=46&t=bkHlO54CH3nhkcBddhGDww
En ryss beklagar sig att han är ensam överlevare av 15 man. 🤡

Det händer ganska ofta, när någon grupp väl blir attackerade och inte har någon flyktväg eller någonstans att gömma sig. Drönarna ser minsta lilla rörelse över stora områden.

Lite mer ovanligt med en video faktiskt gjord av en överlevare som fortfarande är på väg till säkerheten.
Citera
2024-09-05, 20:42
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Ja, allt beror på hur geografin och terrängen ser ut. Kan vara så att de har 10 km till Pokrovsk, men att det inte innebär de kan placera ut artilleri därifrån. Jag måste ta och studera området lite, mest av min uppmärksamhet har varit mot Kursk-området för att följa och förstå militärtaktiken vid den offensiven, vilket har varit tacksamt eftersom ukraina till stor del kunnat fullfölja sina planer.
Det är platt och mestadels öppna fält, några bäckraviner med ris och skog. Många byar av olika storlek.

Pokrovsk-Myrnohrad ligger på 200 meter z-led, Ocheretyne ligger på samma höjd, Avdiivka ligger på samma höjd.
Citera
2024-09-05, 20:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Jag är glad att du dök upp. Var orolig ett tag att Ryssland hade anslutit dig till sin armé.
Lögner.
Jag läste på mera. Jag kan citera dig.

Tycker du att Polen ska dela på Ukraina, med Ryssland?
Vad talar för att detta skulle vara sant? Ett påstående från dig, som jag säger är en ren lögn. Påhitt av dig.

Varför då?
Vad tjänar du på denna lögn?
Det är många i Polen som vill ha tillbaka delar av västra Ukraina, polackerna vill också ha en riktig ursäkt av ukrainarna för krigsförbrytelser och folkmord under andra världskriget. Det här är tydligen inget du känner till men folk kan söka själva för att lära mer. För mig känns det bra att upplysa folk om sanningen, inte dig utan dom som läser här men sällan skriver. Polen är investerad i Ukraina nu men av helt andra orsaker än kärlek till ukrainare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in