Citat:
I det stora hela spelar det ingen roll. Ryssland är i förfall, och deras armé, som mestadels består av outbildade trashankar, alkoholister och islamister, utgör inte något större hot mot oss, även om Turkiet skulle välja att lämna alliansen och ansluta sig till den förlorande sidan. Vilket jag egentligen tvivlar på att de kommer våga göra. Erdogan må vara ett riktigt vider men resten av Turkiet kommer inte att låta honom leda landet helt och hållet ur spår.
Du verkar ändå ganska imponerad ryssarna som har framställt sig självt som världens näst mäktigaste armé och som planerade att inta Kiev, huvudstaden i Europas fattigaste land, på tre dagar. Nu håller de på att besegras av Ukraina.
Tycker du att det går bra för Ryssland? De har ännu inte mött en enda NATO-soldat, men befinner sig redan i en så desperat situation att de ständigt kommer dragandes med kärnvapenhot.
Du verkar ändå ganska imponerad ryssarna som har framställt sig självt som världens näst mäktigaste armé och som planerade att inta Kiev, huvudstaden i Europas fattigaste land, på tre dagar. Nu håller de på att besegras av Ukraina.
Tycker du att det går bra för Ryssland? De har ännu inte mött en enda NATO-soldat, men befinner sig redan i en så desperat situation att de ständigt kommer dragandes med kärnvapenhot.
Nu förstår jag att du är en oinformerad svensk invånare, som har absolut ingen aning om vad som händer runtomkring dig i världen.
Det får du stå för själv, jag har aldrig sagt att jag håller på Ryssland, det säger du. Jag påstår att kriget mot Ryssland som vi för, håller på att trasa sönder hela Europa samt, Sverige. För ett så korrupt land som Ukraina, där vi har INGENTING att göra.
Här kan du lyssna på en liten uppdatering på hur det går för Europa, du kanske lär dig något.
https://www.youtube.com/watch?v=Ls1j16bN8S0