Citat:
Ursprungligen postat av
getfoten333
Du har alltså inte domen men har "läst den i detalj" 😂😂😂
Tänk så här.
Du känner någon som har den, på papper eller digitalt. Du läser den (jag erkänner jag läste inte varenda rad då den var på ca 35 sidor). Du memorerar ett fåtal saker som den dömdes namn (som du nu också har), polisernas namn (vet inte varför jag minns det men den ena heter Naucl*r och den andra hette nog L*ns) och ett antal andra detaljer. Såsom att hon inte fick näringsförbud (vilket jag tycker är märkligare än att hon slapp fängelse) och att narkotikan var metamfetamin.
Sedan så är du inte på samma plats som den som hade den där domen. Och orkar inte pröjsa en dryg hundring på Krimfup eller ringa/maila Solna TR bara för att du som är den som vill ha infon (jag har ju redan läst och om du tror på mig eller ej skiter jag fullständigt i) inte vill göra jobbet själv.
Och så att du fattar då. Människan bor i Vällingby, det gör jag också. Jag är stamkund på ett par ställen i Vällingby och har alltså en viss kontaktyta i den bransch det handlar om. Kom ihåg att det hela började med att en salongägare sa att tjejen suttit inne. De här människorna med samma "yrke" och som kommer från samma land, har en jävla koll på varandra. Klart som fasen att någon av dem skulle hitta denna dom. Och så var de snälla att visa en av deras nyfikna kunder.
Eftersom jag kom ihåg namnet var det sedan lätt att hittat henne på krimfup, och eftersom det bara finns en dom där utgår jag från att det är samma som jag fick läsa. du gör som du vill och tror på vad du vill men källa, det har du minsann fått i det format som man använder när man skriver uppsatser (vilket detta nästan blivit en nu).