2024-09-05, 17:13
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nZan3
Saddam Hussein var oxe. Jag bara säger detta för att man inte kan förlita sig på stjärntecken på det sättet, han var det iaf.

Ja, du gav just den perfekta definitionen av trygg, stabil, arbetsam och en bra ledare. Ledde han inte ett helt folk under en lång tid, i en väldigt tuff värld?

Om du på något sätt tror att "ondska" respektive "godhet" talar för eller emot egenskaper som dessa (trygg, stabil, arbetsam, "stark ledare"), och om du som västerlänning tror dig ha minsta tillstymmelse till kunskap om huruvida Saddam Hussein i sitt hjärta var mestadels ond eller mestadels god, då kan jag bara beklaga.

Skulle ändå vara hysteriskt roligt om du trodde han var ond 😄 "Ja för jag såg honom på TV när jag var liten och han hade svart hår och en stor näsa och alla sa att han var jättedum faktiskt".

Jag vågar nästan påstå att elakhet respektive snällhet är två helt oviktiga egenskaper i världspolitik som ju mestadels handlar om ekonomiska transaktioner... 😉
Citera
2024-09-05, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av noll.con.troll
Ja, du gav just den perfekta definitionen av trygg, stabil, arbetsam och en bra ledare. Ledde han inte ett helt folk under en lång tid, i en väldigt tuff värld?

Om du på något sätt tror att "ondska" respektive "godhet" talar för eller emot egenskaper som dessa (trygg, stabil, arbetsam, "stark ledare"), och om du som västerlänning tror dig ha minsta tillstymmelse till kunskap om huruvida Saddam Hussein i sitt hjärta var mestadels ond eller mestadels god, då kan jag bara beklaga.

Skulle ändå vara hysteriskt roligt om du trodde han var ond 😄 "Ja för jag såg honom på TV när jag var liten och han hade svart hår och en stor näsa och alla sa att han var jättedum faktiskt".

Jag vågar nästan påstå att elakhet respektive snällhet är två helt oviktiga egenskaper i världspolitik som ju mestadels handlar om ekonomiska transaktioner... 😉

Det är väl stor skillnad på trygg ledare och ond tyrann?
Citera
2024-09-05, 17:22
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Det är väl stor skillnad på trygg ledare och ond tyrann?

Nä. Ingen som helst skillnad. Se på Adolf Hitler t ex.
Citera
2024-09-05, 17:23
Avslutad
Citat:
Nä. Ingen som helst skillnad. Se på Adolf Hitler t ex.

Vad är din poäng med det exemplet? Det är extrem skillnad på en trygg ledare och en ond tyrann.
En tyrann vill bara åkt makt, en ledare vill leda sitt folk på rätt sätt!
Citera
2024-09-05, 17:33
Medlem
bomhulls avatar
En gubbe som vill ha a-sex hade jag dumpat direkt. Vissa stjärntecken trivs bättre ihop än andra det har jag märkt men låt inte det påverka för mycket i ditt val av partner.
Citera
2024-09-05, 17:44
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Vad är din poäng med det exemplet? Det är extrem skillnad på en trygg ledare och en ond tyrann.
En tyrann vill bara åkt makt, en ledare vill leda sitt folk på rätt sätt!

Och du har aldrig hört att makt korrumperar, eller att pengar är roten till allt ont?

Alla ledare startar som naiva idealister (unga människor som vill "leda sitt folk"), sedan 123 sitter man där på ett Bilderbergmöte med tungan långt uppe i arslet på självaste Satan 😁 kul om du missat det! Och varsågod för informationen.
Citera
2024-09-05, 17:47
Avslutad
Citat:
Och du har aldrig hört att makt korrumperar, eller att pengar är roten till allt ont?

Alla ledare startar som naiva idealister (unga människor som vill "leda sitt folk"), sedan 123 sitter man där på ett Bilderbergmöte med tungan långt uppe i arslet på självaste Satan 😁 kul om du missat det! Och varsågod för informationen.

Makt korrumperar personer som är onda, är de en sann ledare kommer han inte korrumperas, vilket juts är skillnaden.
Citera
2024-09-05, 18:08
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Makt korrumperar personer som är onda, är de en sann ledare kommer han inte korrumperas, vilket juts är skillnaden.

Det är också sant att en ledare som inte är korrumperad inte kan komma någonstans i maktpyramiden. Och eftersom ondska respektive godhet inte är egenskaper som ligger i specifika stjärntecken - utan i alla - så spelar det givetvis ingen roll vilket stjärntecken dessa kända "onda" galjonsfugurer har. Case closed.
Citera
2024-09-05, 18:11
Avslutad
Citat:
Det är också sant att en ledare som inte är korrumperad inte kan komma någonstans i maktpyramiden. Och eftersom ondska respektive godhet inte är egenskaper som ligger i specifika stjärntecken - utan i alla - så spelar det givetvis ingen roll vilket stjärntecken dessa kända "onda" galjonsfugurer har. Case closed.

Så det spelar ingen roll om den du dejtar är ond eller god? Men min poäng är ju att det inte fungerar med stjärntecken!
Du har miljoner personer som är samma stjärntecken de är inte samma personlighetsyper.
Genetik spelar in, uppfostran spelar in, etc.
Citera
2024-09-05, 18:54
Avslutad
Citat:

Menade inget otrevligt i vad jag skrev iaf, mer att personen i sig är sin egen person...
och lär känna personen för vem han är.
Citera
2024-09-05, 18:56
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Så det spelar ingen roll om den du dejtar är ond eller god? Men min poäng är ju att det inte fungerar med stjärntecken!
Du har miljoner personer som är samma stjärntecken de är inte samma personlighetsyper.
Genetik spelar in, uppfostran spelar in, etc.

Precis, jag bryr mig inte om den jag dejtar är ond eller god. Helt oviktigt!

Jag hävdar ändå, och många med mig, att man schablonmässigt kan kategorisera folk efter stjärntecken och det funkar relativt bra. Men återigen: det har ju inget med ondska eller godhet att göra.

Låt mig förtydliga: Jeffrey Dahmers eventuella ondska hade inget med hans stjärntecken att göra, utan hängde mer samman med det faktum att han var seriemördare - vilket knappast heller berodde på hans stjärntecken, utan på hans kliniska bild.

Han uppvisar förövrigt många karaktärsdrag gemensamma med kräftan: sjukligt och obotligt deprimerad, helt obegriplig, lever i sin egen äckliga drömvärld etc etc.
Senast redigerad av noll.con.troll 2024-09-05 kl. 19:00.
Citera
2024-09-05, 18:59
Avslutad
Citat:
Precis, jag bryr mig inte om den jag dejtar är ond eller god. Helt oviktigt!

Jag hävdar ändå, och många med mig, att man schablonmässigt kan kategorisera folk efter stjärntecken och det funkar relativt bra. Men återigen: det har ju inget med ondska eller godhet att göra.

Ok så ställ några frågor till mig som kan avgöra vilket stjärntecken jag är, säg sen vilket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in