2024-09-05, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChatGPtStar
vad spelar det för roll om de finns massa andra sidor som sprider samma information? dessutom går det inte att ta bort som på ex mrkoll.
"Massa sidor", det är väl dessa dryga 10, de flesta tar ju bort en? En del har blivit bortplockade på t.ex. mrkoll, fråga mig inte hur (mer än maila, men det gjorde jag utan resultat..) de där med domar (lexbase, krimfup) verkar det värre med.
2024-09-05, 18:28
Medlem
GlobalVisions avatar
Jag förstår inte hur mentalt pantad man kan vara. Folk som kommer hit och säger "OM DU INTE HAR NÅGOT ATT DÖLJA BORDE DU INTE BRY DIG "

Det finns många kvinnor som blir stalkade av sina ex, men tydligen om dom vill göra så att sina psykopatiska ex inte ska hitta dom så innebär det att dom gör något fel?

Har en fråga till alla här, varför blir folk så triggade av att vi tar bort oss själva från sidor som doxxar oss och tjänar pengar på det? Jobbar dom för ratsit? Är dom arga för dom stalkar någon och att det finns en chans att personen dom stalkar tar bort sig själva? Eller är dom bara efterblivna/trolls?
2024-09-05, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Att du misslyckats med att ta bort ditt namn från Mr koll är långt ifrån att det inte går.
Jag fick bort mitt namn på mrkoll. Men än har jag inte fått bort sökträffen hos Google
Nu spammar jag tråden men; hur gjorde du? Använde du mallen? Behövde du maila flera gånger? Hur lång tid tog det från mail tills det togs bort?
2024-09-05, 18:30
Medlem
GlobalVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tempmail2
Nu spammar jag tråden men; hur gjorde du? Använde du mallen? Behövde du maila flera gånger? Hur lång tid tog det från mail tills det togs bort?
Jag använde mallen, skickade email en gång, och kollade nästa dag efter typ 14 timmar och var helt borta
2024-09-05, 18:32
Medlem
Citat:
vad spelar det för roll om de finns massa andra sidor som sprider samma information? dessutom går det inte att ta bort som på ex mrkoll.

Jo då. Det går visst.
2024-09-05, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlobalVision
Jag använde mallen, skickade email en gång, och kollade nästa dag efter typ 14 timmar och var helt borta
Ok, ska kolla imorgon igen. Annars skickar jag igen. Var det hej@nusvar.se, b2b@nusvar.se eller kontaktformuläret på mrkoll? Spelar kanske ingen roll?
2024-09-05, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Jo då. Det går visst.

Såg en tråd nu faktist. Men krimfup la tillbaka mig sedan jag begärde borttagning några månader tillbaka. har skrivit tilld em, men itne fått svar
2024-09-05, 18:36
Medlem
Citat:

Jag tog bort mitt namn i veckan hos mrkoll. Skrev mitt namn och adress och nu är det borta, kan hända att det var hos dem som jag även skrev mobilnummer. Borta när jag kollade dagen efter.
2024-09-05, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Men vad skrev du för att dom skulle ta bort dig?
Skumt att dom ger olika svar.

Jag skickade bara in mallen, men min sista dom var i Oktober eller November 2019, så de verkar som att de följer gallringstiden. Hade 4 domar innan men de skrev handlingen vilket måste betyda att det bara är den kvar.
2024-09-05, 18:38
Medlem
GlobalVisions avatar
Citat:
Ok, ska kolla imorgon igen. Annars skickar jag igen. Var det hej@nusvar.se, b2b@nusvar.se eller kontaktformuläret på mrkoll? Spelar kanske ingen roll?
Jag tror jag emaila och använde kontaktformuläret faktiskt, pröva båda tycker jag
2024-09-05, 18:46
Medlem
Citat:
Såg en tråd nu faktist. Men krimfup la tillbaka mig sedan jag begärde borttagning några månader tillbaka. har skrivit tilld em, men itne fått svar

Nej till dem har jag inte skrivit eftersom mitt namn inte finns där. Mitt namn finns däremot kvar på hitta.se. Men bara namnet utan någon adress eller telefonnummer. Bara namnet finns kvar.

Jag rekommenderar också folk som inte vill synas på nätet att ta bort sitt namn från Google sök. Detta görs via Google och där lägger du in länkarna till dom sajter som ditt namn dyker upp på.
Det ska fungera. Men än har jag inte sett resultatet av detta.

Sökord: ta bort mitt namn från Google.

Där tar du bort ditt namn från sökträffar. Men inte ditt eventuella Google konton
2024-09-05, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuuhTant
Det är bara skummisar som har något att dölja som inte vill synas offentligt.
Har man rent mjöl i påsen är det inga problem med att vara synlig.

Antingen trollar du, eller så är du i det närmaste förståndshandikappad. Majoriteten av dem som drabbas har inte gjort en fluga förnär, och är antingen inte dömda öht (personer med stalkers efter sig, åldringar som utsätts för genom dessa tjänster förenklade bedrägerier, osv) eller dömda för offerlösa brott (narkotikabrott för eget bruk).

Vad man än personligen tycker om narkotikabruk lär det därtill leda till ganska grotesk ineffektivitet på arbetsmarknaden att försvåra för annars kompetenta personer att få jobb (ibland efter utbildningar bekostade av det offentliga).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in