2024-09-05, 13:05
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullbulle
Herregud Bildt är en pajas och en posör. Han tycker tex. att Turkiet ska gå med i EU vilket är fundamentalt absurt och ett hot mot EU.
Han är motsatsen till posör och extremt kompetent, läs boken om vad han gjort.

Här engelska wikin om Bildt, ca 1000 rader.
https://en.wikipedia.org/wiki/Carl_Bildt

Turkiet, nu pratar du år 2013 och det har hänt en hel del sedan dess, t.ex var det innan flyktingkrisen. Jag har ingen aning om vad Bildt tycker nu om Turkiet och EU, självklart kan de inte vara med och visst är han lite väl globalistisk i sina åsikter. Men han har en större kunskap om andra länder än jag så jag är villig att lyssna.
Citera
2024-09-05, 13:06
Medlem
populopiduss avatar
...och fanskapet får 1,9 miljoner i fallskärm, och då säger han upp sig själv. När en vanlig arbetare säger upp sig själv blir man straffad och får vänta i 9 veckor på en pissig a-kassa i bästa fall.
Citera
2024-09-05, 13:11
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo

Turkiet, nu pratar du år 2013 och det har hänt en hel del sedan dess, t.ex var det innan flyktingkrisen. Jag har ingen aning om vad Bildt tycker nu om Turkiet och EU, självklart kan de inte vara med och visst är han lite väl globalistisk i sina åsikter. Men han har en större kunskap om andra länder än jag så jag är villig att lyssna.

Krigsprofitör.

Ubåts-paranoia.

Krigs- och NATO-hetsare.
Och så vidare..
Citera
2024-09-05, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo

Hur skall vi kunna ha respekt för Bildt som inte haft rätt på en enda punkt dom senaste 40 åren.
Alltid fel ute. En man som dräp tusantals Minkar med sjunkbomber på -90 talet.

https://www.expressen.se/nyheter/bildt-saker-ryska-ubatar-krankte-svenskt-vatten/
Citera
2024-09-05, 13:36
Medlem
mr.demons avatar
Hörde på stan att inom snart dyker upp på en välkänd sida.
Citera
2024-09-05, 13:49
Medlem
Overminds avatar
Rysk agent? Vi vet att Ryssland har infiltratörer och agenter i alla länder världen över. Den där Linda Staaf som dödade den där polischefen är en Rysk agent men Billström? Det är imponerande.
Citera
2024-09-05, 13:59
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Krigsprofitör.

Ubåts-paranoia.

Krigs- och NATO-hetsare.
Och så vidare..
Glöm inte kontraindikator i varenda fråga sedan kalla kriget slutade tills Ukrainakriget eskalerade.
CB är Sveriges med lätthet mest överskattade politiker, en nolla i stora skor och stor käft
Citera
2024-09-05, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Självdistans kallas det, han driver med sig själv.

1.Källa på det?

2. På vilket sätt driver han med sig själv?

3. Är det statsmannamässigt att driva med sig själv?
Citera
2024-09-05, 14:10
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Hörde på stan att inom snart dyker upp på en välkänd sida.

Det hade varit drömmen det.
Citera
2024-09-05, 14:14
Medlem
Julskinkatos avatar
Egen eller anhöriga sjukdom? "Utbränd"?

Arg pga inte fick agera som han ville?

Gjort nått olämpligt?
Citera
2024-09-05, 14:18
Medlem
RazorKevlars avatar
För Billström har det sjunkit in att Sverige nått point of no return, gått åt helvete, av många anledningar, han vill inte vara med längre!

Den svenska modellen med hybrisen i topp är som bortblåst liksom den dyrkade Sverigebilden, sanningen och verkligheten har hunnit ikapp.

Stormaktsvenskens idé om att alltid lägga sig i andra länders angelägenheter kommer att straffa oss för all framtid.

Tack Palme, tack statsfeminismen och alla storvulna jävla såssar!
Citera
2024-09-05, 14:20
Medlem
Sqeptisks avatar
Det kan väl aldrig vara så att Billström faktiskt kommit till insikt om att han har de mest blodstänkta händerna än någon annan svensk utrikesminister i modern tid?

Å då talar vi inte bara om ryskt, utan framför allt om ukrainskt blod.

Det finns rätt många som har skäl att vara rätt "syrak" på karln. Tror dock inte att svenska skattebetalare som ofrivilligt fått finansiera Billströms godhetssignalerande utgör något större hot mot hans säkerhet.

Däremot finns det säkert en och annan ukrainare (med såväl stridsvana som våldskapital) som kan tänkas vilja "ge igen" för sina stupade släktingar, kamrater, barn eller bekanta.

Ingen rolig hotbild precis :-(
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in