2024-09-05, 10:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Om detta handlar om pengar kan han knappast vara troende. När muslimer skiljer sig får nämligen kvinnan pengarna. Mannen ska inte ha hälften som i Sverige och svågern ska inte ens ha ett öre

Är lillebrorsan kriminell kanske? Behöver han pengar till knark?

Stämmer inte, mannen tar allt om man inte avtalat om en hemgift när paret gifte sig.
Citera
2024-09-05, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Det kanske inte är något att bry sig om, men jag tänkte på de silhuettbilder tidningarna använt sig av. På Aftonbladet och Expressen är det olika bilder. På Aftonbladet skulle det kunna vara C.H. i slöja. Men det skulle även kunna vara en tjej utan slöja och med långt hår. Expressens silhuettbild visar en tjej i profil utan slöja, där ser man uppsatt hår bak på huvudet. Ser verkligen inte ut som C.H. Fast den bilden ser inte riktigt autentisk ut. Vet inte riktigt hur tidningarna brukar göra med såna här bilder, om de alltid använder aktuell person eller om de har bilder de använder för olika händelser med.omika personer. Men jag har förstått att silhuettbilder är aktuella personer.

Nu är det ju CH tråden handlar om, inte ca 2 miljoner andra personer i landet.
Citera
2024-09-05, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Om detta handlar om pengar kan han knappast vara troende. När muslimer skiljer sig får nämligen kvinnan pengarna. Mannen ska inte ha hälften som i Sverige och svågern ska inte ens ha ett öre

Är lillebrorsan kriminell kanske? Behöver han pengar till knark?

Citat:
Ursprungligen postat av Bertolucci
Stämmer inte, mannen tar allt om man inte avtalat om en hemgift när paret gifte sig.

Exakt, mannen får även barnen när ett muslimskt par skiljer sig enligt Koranen.
Citera
2024-09-05, 10:53
Medlem
Computerzs avatar
Är väl alltid riskabelt för en muslimsk kvinna att skilja sig. Framförallt om hon börjar dejta så kan ex-maken med familj surna till. Hoppas henne nära och kära stöttar henne och ställer sig bakom henne i detta.
Citera
2024-09-05, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Säger du som muslim.

Hon visas ju bara upp i vänstermedia just för att hon är muslim. Ingen jävel bryr sig om hennes personlighet eller något, inte ens Feministerna.

Alla andra hatar hur muslimer lyfts upp i ren propaganda!

Hopps hon får men för livet denna muslimråtta.

Jag är inte muslim är helsvensk.
Citera
2024-09-05, 11:06
Medlem
Hoppas offret mår bra under omständigheterna…
Citera
2024-09-05, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Hon är Hamas-kramare, det räcker för mig.

Oj, det hade jag ingen aning om. Följer inte henne därav att jag undrade varför folk är så emot henne.
Citera
2024-09-05, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gp12
Exakt, mannen får även barnen när ett muslimskt par skiljer sig enligt Koranen.

Men nu är vi ju i Sverige där barn inte kan regleras i äktenskapsförord.
Citera
2024-09-05, 11:26
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Men nu är vi ju i Sverige där barn inte kan regleras i äktenskapsförord.

Är det månne därför som ungar rövas ner till forna hemlandet?

Läge att ändra lagen då kanske?
Citera
2024-09-05, 11:26
Medlem
peterZiipens avatar
Finns det konkreta bevis för att det är Camilla H, eller är det bara en trådsanning? Hon ser ut att må alldeles prima på Instagram - inte en skråma.
Citera
2024-09-05, 12:10
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Nu är det ju CH tråden handlar om, inte ca 2 miljoner andra personer i landet.

Det sa jag inte heller. Jag ville bara vara säker på att det är C.H. på silhuettbilderna och ingen annan. Det är ändå märkligt att hon verkar helskinnad men blev hämtad med ambulans. Man åker väl inte in med ambulans utan skador. Sen ser silhuetterna inte nödvändigtvis ut som C.H. Menar att alla händelser jag sett har silhuetterna stämt med personen det handlar om. Men inte i det här fallet. Dock stämmer informationen i tråden överens med artiklarna och C.H.s adress.
Citera
2024-09-05, 12:12
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Finns det konkreta bevis för att det är Camilla H, eller är det bara en trådsanning? Hon ser ut att må alldeles prima på Instagram - inte en skråma.

Tycker också det är märkligt. Det som tyder på att det är hon är information kring henne och hennes f.d. anhöriga. Adressen stämmer också. Men det är bra konstigt att hon åkte med ambulans om hon inte hade några skador. Hon ser helskinnad och glad ut. Eller så är hon väldigt bra på att dölja det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in