TS, mirta var inte bra för mig. Hade högsta dos där ett tag. Blev dåsig som fan och sov 14+ timmar. Var så trött hela tiden. Sov bort livet. Det var skönt att vara avstängd men aj vilken fälla det är. Måste du så måste du, men försök hitta nåt annat som du tror på och investera i det, vad det än må vara.
Citat:
Ursprungligen postat av
pojkpingis
Visst, träning och annan smörja du tar upp för att få en meningsfull tillvaro kan hjälpa en smula. Men GAD är som sagt påtaglig permanent ångest. Ska man få bukt med GAD krävs även seriös medicinering.
Det är oerhört provocerande, när figurer som du, avfärdar svåra diagnoser på dylikt vis. Jag är förvånad över att du inte nämnde broccoli, curry-kryss, frisbeegolf och kamomillte.
Citat:
Ursprungligen postat av
pojkpingis
Även jag har erfarenhet. Och jag blir oerhört provocerad, när halvfigurer som du droppar skit och förringar människor med svåra diagnoser och påpekar att de ska spela dragspel, dricka morotsjuice och jogga baklänges.
Det finns givetvis olika grader av GAD, precis som alla andra diagnoser. Men GAD är en av de tuffare diagnoserna gällande ångestproblematik. Har man seriös GAD, så biter givetvis inte dina urfåniga och nedsättande förslag. Skäms!
Här kommer nåt annat provocerande: du gillar din ångest och vill inte bli av med den. Du får ut nåt av det. Offer? Slippa undan saker? Det är en hel del du får ut av det och du verkar inte vilja släppa din GAD även om det fanns ett piller som tog bort den på 30 sek. Seriöst arbete mot ångestproblematik kan börja med frågan: vad är det som jag får ut av att ha ångest? En annan fråga kan vara, vad vill min ångest mig? Hint: den vill inte bli bekämpad som ohyra.
Citat:
Ursprungligen postat av
pojkpingis
Jag förstår vad du kommer med för förslag. Jag hör vad du säger. Men du är uppenbarligen hemmablind, och frälst på din egen profetia.
Det du hänvisar till är ingen hemlighet, men svåra diagnoser kräver (i nio fall av tio) även medicinsk behandling.
Det var längesen jag läste någon vara så säger på sin sak och samtidigt anklaga någon annan för att vara frälst på sin egen profetia. Men vad bra att du har hittat nyckeln till att inte ha GAD...
Citat:
Ursprungligen postat av
pojkpingis
Jag kan ta till mig forskning, vetenskaplig litteratur osv. Det har jag gjort i stora delar av mitt liv.
Har denna forskning och vetenskapliga litteratur tjänat dig väl? Låter mer som att informationen du tagit del av har skapat problemen som du försvarar in i döden.
Media och Big Pharma har programmerat dig väl. Prova att bara konsumera broccoli och kamomillte i 36h och att inte yppa ut ljud om GAD, varken inombords eller verbalt. Jag antar att du inte gör mycket annat än att mysa med GAD hela dagarna långa.