Citat:
Ursprungligen postat av
kungenslillapiga
Ett tredje alternativ kanske kan vara att han och hans familj lever under hot. Mycket har hänt under hans period som utrikesminister. Nato, koranbränningar och inte minst konflikten i Gaza. Finns många Hamasanhängare i Sverige som är både aggressiva och våldsamma i sin framtoning.
Han kanske har kommit fram till att det inte är värt priset att ständigt vara rädd för att det ska hända honom något själv eller hans anhöriga.
Avhoppet är tråkigt tycker jag för han har varit en bra minister.
Visst kan det vara så, men som utrikesminister i Sverige idag så utgår jag från att du har en halv armé runt dig. Politikerna vet mer än någon annan vilka risker och hot som finns. TB är väl bisexuell och lever väl i en tre-relation?
Just TB är väl inte den politiker jag har svårast för. Han försökte i alla fall tala om "volymer" under landsförrädaren Reinfeldts styre.
Citat:
Ursprungligen postat av
St0ny
Något jag läste på en annan sida, det kan mycket väl varit så att hjälten Zelensky hade lovat sina bästa bästisar att inga instruktörer från väst någonsin kunde hamna i trubbel om de kommer till det heliga HBTQ-landet Ukraina, de har ju världens bästa raketförsvar(PATRIOT).
Nu när två stycken Iskander raketer slog ner på militärskolan i Poltava, så har troligtvis, NATO instruktörer dött där.
JA jag vet att det är "debunkat", och att absolut INGEN NATO INSTRUKTÖR(för dom är välsignade av den helige Zelensky) har någonsin dött i Ukraina men vi måste vänta nån vecka och se vad som dyker upp.
Nu när regeringen sålt ut oss till NATO så måste någon stå till svars för det totala misslyckandet i Ukraina, så då ryker denna clownen Billström, samtidigt som flertalet förrädare i HBTQ+lbtqrsux-Ukrainas regering får avgå.
Bara en spekulation, men värd att ta upp.
Edit: Såg att detta tagits upp tidigare i tråden, men inte kopplingen.
Stämmer det så är väl Sverige farligt nära att vara stridande part i konflikten mot Ryssland? Vad förväntar vi oss egentligen att Ryssland ska göra? Alla pappskallar i tråden som ivrar för en konflikt med Ryssland - begriper ni verkligen vad det innebär?
Citat:
Ursprungligen postat av
densistasovjet
Kan skandalen med bögen som "frivilligt" åkte till Iran och blev fängslad och sedan utväxlad ha något att göra med avgången? Hela historien är ytterst märklig och som lök på laxen verkade Kristersson extra engagerad och var med när bögen friade till sin pojkvän vid ankomsten. Extremt cringy.
Kristersson bjöd dessutom in bögen efteråt till Sagerska. Varför?
Bögen, tja alla är ju bögar i den konstellationen, men bögen som åkte fast tillhör ju folket med frikort. Var nog därför man hade fångutväxling och sedan fick middag på Sagerska. Kristerssons uppdragsgivare som också tillhör folket med frikort hade säkert krävt det.