Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
Citat:
Ursprungligen postat av
knash
Käften din jävla boomer!
Du har ingen aning om maja eller svampar. I medicinskt syfte har det visat sig var bra för att bota eller lindra psykisk ohälsa, ptsd, reumatism och mera.
Hela grejen med läkemedel från naturen är att big pharma inte kan ta patent på det därav har de inget motiv till att forska, utveckla eller informera om fördelarna med naturlig läkemedel. De vill hellre att du tar deras kemiska framställda piller.
Sen vet du mycket väl att Trump är nykterist så det är bara lömskt av dig att bullshitta massa skit.
Trump konsumerar inte alkohol eller narkotika såvitt det framgår, vilket dels är unikt och föredömligt, och dels kan göra att han förlorar röster.
Jag bedömer att nästan alla medborgare i USA är mer eller mindre narkomaner, om man även räknar alkohol och läkemedel som narkotiskt verkande.
Om Trump skulle förespråka restriktioner eller förbud för alkohol, narkotika och läkemedel skulle han göra sig ovän med väljarna.
Istället bejakar han legalisering av narkotika och framhåller medicinska fördelar i samband med intervjun med Fridman.
Denne Lex Fridman förespråkade också medicinsk användning av "psykedeliska" substanser.
Min tolkning är att Trump
låtsas gilla narkotika, för att inte förlora väljare. Samma strategi har han säkert använt i andra frågor.
När han väl vunnit valet kan han förhoppningsvis avskaffa demokratin, och som enväldig diktator förbjuda både alkohol och narkotika.
Om det istället blir en kvinnlig president så kommet nog LSD att blandas i dricksvattnet "i medicinskt syfte". Eller så blir det allmän tvångsmedicinering via inblandning i livsmedel eller kallelser till läkarmottagningar.
Om jag kallat Trump cynisk tidigare, är det i bästa bemärkelse.
Hoppas att Trump hatar folk (särskilt kvinnor och invandrare) lika mycket som jag gör.
Att han inför valet skulle låtsas ha åsikter han inte har är inte ärligt.
Men ärlighet kommer man ingen vart med i politik, och att spela drogliberal är väl ett nödvändigt ont för att bli president i ett sådant fundamentalt skitland som USA har blivit.