2024-09-04, 20:47
Medlem
.Repressaliers avatar
Gött då var man borta även från mrkoll, väntar bara på att upplysning.se och birthday.se ska vakna till liv också

https://i.postimg.cc/Y2QfGJNs/Screenshot-from-2024-09-04.png
2024-09-04, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Flashbacs pundare. kriminella. socalbdragstagare, paranoida schizos, skellettkvinnan, skummisar med giftormar hemma och persienerna neddragna 24/7 raderar bort sin existens. Jag tycker det är till viss del negativt så man inte kan sortera bort lägenheter med dessa som grannar vid ev flytt, affärer och de man inte hittar alls kommer man rata helt och hållet. Jag tycer det är bra att ett öppet samhälle och kunna se vilka man känner/känt,om de lever eller inte, vad de gör och bor och hur de går för dom. Och seröst, Ni kommer bli bortplockade när ni är döda och bli bortglömda endå och livet går fortare än man tror.

Men seriöst tyst med dig, vill du veta vem dina grannar är så gå och hälsa på. Det är upp till oss om man vill vara anonyma eller inte. Jag vill inte min adress finns över allt. Om du vill veta på de som känner och hur de mår så hälsa på eller ring. Du kan skicka din adress och kan gärna komma hem till dig och sitta äta tillsammans skulle du gå på det? Så känns det för mig när all info finns det om mig på nätet. Jag väljer själv vilka info finns det om mig på nätet
2024-09-04, 20:55
Medlem
Hur tar man bort sitt namn från flashback då ??? 🤣🤣🤣
2024-09-04, 21:03
Medlem
Treschows avatar
MrKoll ser inte ut att ha någon "ta bort"-funktion. Jag finner dock att man kan dölja sin adress.

Hur lång tid tar det innan man försvinner från Ratsit?
2024-09-04, 21:05
Medlem
capitalswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
MrKoll ser inte ut att ha någon "ta bort"-funktion. Jag finner dock att man kan dölja sin adress.

Du får maila mrkoll och nusvar, hota med stämning. Så tar dem bort dig inom 1-2dagar.
2024-09-04, 21:05
Avslutad
Här är en mall ni kan använda för de sidor som omöjliggör/försvårar borttagning.

[Namn och adress till den personuppgiftsansvariga]
[Namn och adress och/eller andra kontaktuppgifter till dig]
[Datum]

Hej!
Jag vill härmed utöva min rätt till radering med stöd av artikel 17 i dataskyddsförordningen.
[Skriv vilka personuppgifter du vill ska raderas]

Ni kan hitta information om era skyldigheter som personuppgiftsansvarig på Integritetsskyddsmyndighetens webbplats (www.imy.se).

Jag ser fram emot ert svar på min begäran om radering så snart som möjligt, senast inom en månad.

Ni får gärna kontakta mig om ni har några frågor.
Med vänliga hälsningar
[Namn]
2024-09-04, 21:28
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:

(FB) Dödsstöten för mrkoll,Lexbase och liknade sidor är GDPR
2024-09-04, 21:30
Medlem
Glöm inte att även ta bort ert namn från Google. Detta görs genom att ni kontaktar Google och skriver dom sajter ni inte vill ska komma upp i Googles sökfunktion med ert namn. Jag har fått bort mitt namn från samtliga sajter där mitt namn förekommit. Men på tex Google sök står mitt namn kvar som tips på länkar där mitt namn förekommit.
Men på tex ratsit och liknande sajter står det att jag inte finns där och det är ju naturligtvis bra.

Att ta bort sitt namn från Google sök är inte detsamma som att ta bort sitt Google konto.
Googla på ert namn och skriv vilka sidor ni inte vill ska komma upp vid sök via google
2024-09-04, 21:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IrisG
Tusen tack. Du är bäst.
Även om jag inte har något att dölja så vill jag inte att andra ska tjäna pengar på att sälja mina uppgifter. Alla borde avregistrera sig från skiten.

Fattar inte ens argumentet om att ha något att dölja. Nån idiot påstod att massa knarkare och psykon är alla som tar bort sina uppgifter men sånt står ju inte på MrKoll..! Det som står på MrKoll är exakt ålder, adress, karta och beskrivning exakt var man bor, inkomstuppgifter.
Det är snarare så att om du är en fattig knarkare vars fritidsintresse är att stalka och trakassera folk så är det ju inte DU folk snokar på, utan du är knäppskallen folk vill bli av med.
Har man pengar är man en måltavla, har man en villa är man en måltavla, är man minsta offentlig så är man en måltavla, osv.
Det är bara Flashbacks stalkers och Krösa-Major som inte har något eget liv som får spel nu när fler och fler tar tag i sin integritet. Färre personer att snoka på.
Och sen alla kriminella då som använder Mr koll och ratsit osv.
2024-09-04, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Flashbacs pundare. kriminella. socalbdragstagare, paranoida schizos, skellettkvinnan, skummisar med giftormar hemma och persienerna neddragna 24/7 raderar bort sin existens. Jag tycker det är till viss del negativt så man inte kan sortera bort lägenheter med dessa som grannar vid ev flytt, affärer och de man inte hittar alls kommer man rata helt och hållet. Jag tycer det är bra att ett öppet samhälle och kunna se vilka man känner/känt,om de lever eller inte, vad de gör och bor och hur de går för dom. Och seröst, Ni kommer bli bortplockade när ni är döda och bli bortglömda endå och livet går fortare än man tror.

Seriöst, det låter snarare som det är dig vi ska akta oss för. Det är något sjukligt över människor som har ett behov av att ha koll på andra. Jag har goda nyheter för dig. Det finns ett ställe som skulle passa dig alldeles utmärkt. Nordkorea. Där kommer du förmodligen inte ens få skita ifred. Vilken dröm för dig

Då har jag inte ens en fortkörning. Men det är inget annat land i Europa. Som har så mycket information tillgängligt helt öppet. Vansinnigt. Många vill nog dessutom undvika galningar som dig.
2024-09-04, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
..... Vad fan är poängen om man ändå kan skaffa en katalog med alla Sveriges deklarationsuppgifter och alla Sveriges företags årsredovisningar...?

Hur skaffar jag den, finns det en datafil att begära ut?
2024-09-04, 22:35
Medlem
Citat:

Direkt på ratait din sida finns inte mer, Google kan nog ligga kvar ett tag med död länk

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in