2024-09-04, 16:45
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jo, eftersom jag är kvar efter en halvtimme efter borttagning - vad är detta för scamtråd?
Jag fanns kvar efter 4 timmar, men var borta efter 24. Kolla igen imorgon.
2024-09-04, 16:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Ok, ja det får du inte bort.

Men jag antar att du förstår att det finns en vinst i att ta bort sitt namn från nämnda sidor även om det finns en bild på din bostad på en sida som inte kopplar ihop ditt namn med din adress?
Ja om jag någonsin går i flyttplaner så ska jag göra detta. Nu har min adress varit ute så länge så det inte är lönt.
2024-09-04, 17:02
Medlem
capitalswes avatar
Det är bara dessa som vägrar att ta bort en,

Lexbase
Krimfup
Verifiera
2024-09-04, 17:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ja om jag någonsin går i flyttplaner så ska jag göra detta. Nu har min adress varit ute så länge så det inte är lönt.
Ja, alltså, du gör ju som du själv vill. Men på vilket sätt menar du att det inte skulle vara lönt för att din adress varit ute länge? Jättekonstigt resonemang.
2024-09-04, 17:08
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xedrup
Om de memorerat regskylten kan de hitta dig utan Ratsit eftersom det via Transportstyrelsen går att få fram adress via E-post genom att logga in med Bank-ID.
Förvisso kanske de då registrerar att just den personen sökt information men det är inte säkert att de gör det heller.
Låter ju mycket tryggare att BankID krävs för att begära ut adressuppgifter via TS!
Poängen är att avskräcka kriminella från att begå brott, och om jag vill veta vem som kör din bil för att du pekat Fuck You och vill skära sönder dina däck, lovar jag dig att jag inte kommer logga in på Transportstyrelsen för att ta reda på vart du bor.
2024-09-04, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlobalVision
Gå hit https://www.lexbase.se/fragor-och-svar
Skrolla ner och hitta "Har du hittat svar på din fråga?" och tryck "Nej" sen kommer ett kontaktformulär upp så kan du emaila dom därifrån

Tackar!
2024-09-04, 17:32
Medlem
Hur tar man bort sig från Lexbase då?
2024-09-04, 17:42
Avslutad
Tusen tack. Du är bäst.
Även om jag inte har något att dölja så vill jag inte att andra ska tjäna pengar på att sälja mina uppgifter. Alla borde avregistrera sig från skiten.
2024-09-04, 18:05
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Jag fanns kvar efter 4 timmar, men var borta efter 24. Kolla igen imorgon.

Jepp, skall göra så - kanske som någon nämde så har de olika "körningar" där man uppdaterar sina servrar...?
2024-09-04, 18:25
Avslutad
Fantastiskt, tar en slurk ur bockölen och firar detta
2024-09-04, 18:27
Medlem
capitalswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Hur tar man bort sig från Lexbase då?

Du skickar in ett klagomål till IMY. Om du har tur månader senare, så kanske dem tar bort dig.
2024-09-04, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlobalVision
https://www.ratsit.se/tabort

Förut kunde du bara dölja dig själv i det öppna söket i 12 månader. Men nu verkar det finnas en möjlighet att ta bort sig själv helt och hållet med länken ovan!

Hatar såna här sidor och tycker dom inte borde finnas! Så hoppas det här hjälper någon!

Var hittar man den här sidan på deras hemsida?
D.v.s., om jag inte hade haft länken, hur hittar jag till Ta bort-funktionen då?

Har kollat runt på hemsidan men kan inte hitta nåt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in