Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
"Buhuhu, hen svarar inte på alla våra trollinlägg"

stackars lilla dig
Maja är oskyldig, det säger alla. Maja säger det. Hovrätten säger det. Johanna säger nu till sist också det, precis som jag förutspått att hon skulle göra.
Jag har sagt det länge. De enda som påstår något annat är ni näthatare som vägrar ta till er fakta.
Du får själv kolla upp vad som sas på rättegången, det har redan postats i tråden otaliga gånger, av mig och flera andra. Jag har redan gjort det du gnäller om, och jag har tröttnat på att posta länkar till precis allting om och om igen i vartenda inlägg jag skriver bara för att lögnare, troll och näthatare som du inte har koll på någonting. Att du tror att du kan föra talan för hela världen är bara patetiskt. Jag har haft rätt i så gott som allting som jag förutsett i detta fallet och att du och andra fortsätter sprida tvivel och lögner kring sådant som sedan länge är fastslaget visar bara hur världsfrånvända och faktaresistenta ni är.
De enda som blir irriterade på mig är som sagt lögnare, hatare och troll som du, som vägrar ta till er fakta och sanning.
Maja friades från alla misstankar om mordet på Tove och släpptes omedelbart efter hovrättsförhandlingen, precis som jag förutspått. Åklagaren påstod att hon hade öppnat sin telefon vid 0230 på natten emot bättre vetande. Flera här i tråden påstod samma sak baserat på en som utgav sig för att vara "objektiv expert" men som inte visste vad han snackade om och som helt klart inte var "objektiv". Intressant nog visste jag bättre vilket jag påtalade mycket klart och tydligt. Nästa rättegångsdag gav åklagare och polis mig rätt när åklagaren medgav att han felaktigt påstått att Maja öppnat sin mobil vid 0230. Det hade hon inte.
Maja är oskyldig, det har varit tydligt länge för alla som följt fallet i detalj. Hovrätten friade henne och nu säger Johanna som vi vet mördade Tove samma sak. Maja är oskyldig.
Jag förstår att ni troll och näthatare här i tråden är irriterade över att jag som står för fakta och sanning alltid har rätt i allting. Men det är inte mitt fel att ni är så korkade att ni alltid satsar på fel "häst" till och med när allt är helt uppenbart. Det förändrar ingenting av det faktum att Maja är oskyldig och helt friad från misstankarna om mordet på Tove!
Men snälla är du infarten igen 🤣.
Du får nog ändra ditt sätt att formulera dig, att utrycka sig med kvantitativt pronomet "Alla" har du inget fog för.
Du kanske menade Allha som i ett religiöst mantra som du verkar följa.
När det gäller Maja blev hon fäld I Tingsrätten för mord, finns ingen tvekan om det.
Hovrätten bedömde att bevisläget inte räckte till för att faställa Tingsrättens fällande Dom för mord gent den tilltalade Maja, men det blev en fällande Dom för grovt gravfridsbrott.
Riktigt som du skriver att juridiskt är Maja frikänd för mordanklagelsen som svenska staten som institution ska rätta sig efter.
Men att framhålla med ett adjektiv att personen dvs Maja är därmed absolut oskyldig är direkt felaktig logiskt resonemang.
Det vet inte du inte heller hovrätten ingen annan än den tilltalade Maja tillsammans med sin medkonspiratör Johanna.
Så med det sagt så har vi medborgare all rätt till att ifrågasätta Maja som oskyldig, hon blev frikänd för mordanklagelsen pga brist på bevis.
Men dömd I Tingsrätten för samma brott.
För mig och troligtvis för några andra är Maja en mördare som tyvärr går fri.
Vi behöver nämligen inte följa rättspraxis att om någon blir frikänd pga i detta fall brist på bevis att denne dvs Maja är därmed absolut oskyldig.
Maja är defenetivt inte ensam om detta hon inrättar sig väl i mängden gängkriminella som delar Majas frikände i hovrätten pga brist på bevis.
Jag förstår att detta kan vara besvärligt för dig att läsa in och ta till dig.