2024-09-04, 20:07
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Detta med att omge sig med ja-sägare får mig att tro att du menar Duman, FSB och alla andra j-vla f-rbannade myndigheter i ryssland. Och P-ss rysk media och press.

Efter kriget hoppas jag att det blir landsförräderirättegånar i RYSSLAND då ovan nämnda aktörer försatt Ryssland i ett tillstånd beyond repair för generationer av ryssar. Frågar du mig så har även du ett visst ansvar i detta förutsatt att du är seriös i ditt förorenande orerande! Frågor?
Är dom partier som förbjudits landsförrädare? Allesammans? Ukraina har liksom andra länder en straffskala för landsförräderi. Om någon anklagas för det brottet ska dom naturligtvis ställas inför rätta, men det är ju inte det som det handlat om här.

Tror du att Putin omger sig med enbart ja-sägare? Med stöd av vad? Läser du ryska medier? Det förefaller dig obekant att många i oppositionen beskyllde honom för att landsförräderi 2014 för att han INTE då beordrade en fullskalig militär insats.
Citera
2024-09-04, 20:17
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
Är dom partier som förbjudits landsförrädare? Allesammans? Ukraina har liksom andra länder en straffskala för landsförräderi. Om någon anklagas för det brottet ska dom naturligtvis ställas inför rätta, men det är ju inte det som det handlat om här.

Tror du att Putin omger sig med enbart ja-sägare? Med stöd av vad? Läser du ryska medier? Det förefaller dig obekant att många i oppositionen beskyllde honom för att landsförräderi 2014 för att han INTE då beordrade en fullskalig militär insats.
Men du... Ryssland var väl inte vid den tiden hårt ansatt av invaderande styrkor som inget annat söker än att störta det ryska samhället, att avväpna dess militär och sätta egen utvald president på Putins post! Det är skillnad på opposition och opposition, åsiktsyttringar är bra men då partiföreträdare vill verka för ett samarbete med en fiende till staten och samhället är det en helt annan sak. En opposition som vill avskaffa sitt eget parlament och införliva nationen med en anfallande fiende är att betrakta som en kollaboratör och avfälling. Det finns plats för även sådan opposition men först måste man se till att riket hålls intakt, att medborgarna skyddas-att deras rättigheter tillvaratas och att en invaderande krigshär drivs ut bortom landets gränser. Det här är ju självklara grejor och eftersom jag ännu inte tror att du är helt tappad antar jag att du egentligen känner till sådana här saker.
Senast redigerad av annica, sthlm 2024-09-04 kl. 20:19.
Citera
2024-09-04, 20:29
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

I Ryssland dör man, bara mindre viktiga regimkritiker ställs inför rätta (Typ Igor Girkin & diverse "oppositionspolitiker").
https://en.wikipedia.org/wiki/Suspicious_deaths_of_notable_Russians_in_2022%E2%8 0%932024
Citera
2024-09-04, 20:29
Avslutad
Citat:
Hur många partier har förbjudits sedan Zelenskij fick makten?

Citat:
Jag vet inte hur många men det handlar om prorysska landsförräderipartier ungefär som Quislings parti i Norge.
Vad har du för problem med att förrädare inte får vara med att styra ett land? Va?

Förresten blev Vidkun Quisling avrättad 24/10-1945.

Citat:
Hur vet du att dessa elva (11) partier är landsförrädare? För att kievregimen säger det,?

Citat:
En indikator på ett dessa partier är förrädare och proryssar är att Du, just Du påstår att att det finns en möjlighet att dessa 11 partier inte är prorysska och då således enligt DIG inte säljer ARSLET till ditt älskade rysshelvete.

Om du nu redan visste att det handlar om 11 bannlysta partier (enl. din utsago ovan) undrar jag varför i hela helvete du ställde den initiala frågan om antalet uteslutna partier från början? Störa diskussionen? Något annat?

Jag hoppas att landsförrädare och dylikt behandlas efter norsk förebild efter ww2, dock ej avrättningar, arkebuseringar och sånt då jag är mer civiliserad än ni!

Citat:
Ja, ditt språkbruk torde indikera din civilisationsnivå

Det har aldrig slagit dig att det kan vara kontraproduktivt för en regering som befinner sig i krig att strypa opposition? Att bara omge sig med ja-sägare?

Citat:

Exakt vad i denna konversation är det du inte förstår lille vän? Jag har nu i denna post lagt in samtliga inlägg så du kan läsa igenom i lugn och ro för att se sammanhanget.
Detta med syftet att vi slipper ett cirkelresonemang som bara blir tjatigt. Ok?
Citera
2024-09-04, 20:33
Medlem
Smutsryssar i tråden förstör så jävla mycket. Betalda för att ljuga. Vilka patetiska rövhål.

Hursomhelst. Vad är det för smutsiga ryssar som dör vid fronten nu? Tycker mig se en minskning av diverse ”asiater” som slaktas nu. Ser mest ut som diverse low life ryssar nu som tagit värvning lockade av fina löner. Högst ovetenskapligt men kanske det ligger nått i att alla buryater och dylikt har blivit förbrukade??

Är det inte dags för en ny mobilisering i pisslandet Ryssland? De bör kunna plocka ut några 100 000 till av asiatliknande folk.
Citera
2024-09-04, 20:34
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Men du... Ryssland var väl inte vid den tiden hårt ansatt av invaderande styrkor som inget annat söker än att störta det ryska samhället, att avväpna dess militär och sätta egen utvald president på Putins post! Det är skillnad på opposition och opposition, åsiktsyttringar är bra men då partiföreträdare vill verka för ett samarbete med en fiende till staten och samhället är det en helt annan sak. En opposition som vill avskaffa sitt eget parlament och införliva nationen med en anfallande fiende är att betrakta som en kollaboratör och avfälling. Det finns plats för även sådan opposition men först måste man se till att riket hålls intakt, att medborgarna skyddas-att deras rättigheter tillvaratas och att en invaderande krigshär drivs ut bortom landets gränser. Det här är ju självklara grejor och eftersom jag ännu inte tror att du är helt tappad antar jag att du egentligen känner till sådana här saker.
Nej, Ryssland var inte ansatt av invasionsarme 2014. Däremot kom närmare en miljon flyktingar från Donbass som flytt undan regimens bombardemang. Och nej, det är inget ryskt s k narrativ utan UNHCR s uppgifter. Den ryska nationella oppositionen ville då att Kreml på Natomaner skulle åberopa r2p.
Citera
2024-09-04, 20:36
Avslutad
Citat:
Detta med att omge sig med ja-sägare får mig att tro att du menar Duman, FSB och alla andra j-vla f-rbannade myndigheter i ryssland. Och P-ss rysk media och press.

Efter kriget hoppas jag att det blir landsförräderirättegånar i RYSSLAND då ovan nämnda aktörer försatt Ryssland i ett tillstånd beyond repair för generationer av ryssar. Frågar du mig så har även du ett visst ansvar i detta förutsatt att du är seriös i ditt förorenande orerande! Frågor?

Citat:
Exakt vad i denna konversation är det du inte förstår lille vän? Jag har nu i denna post lagt in samtliga inlägg så du kan läsa igenom i lugn och ro för att se sammanhanget.
Detta med syftet att vi slipper ett cirkelresonemang som bara blir tjatigt. Ok?
Jag glömde denna del. Min näst sista kommentar i "sammanställningen jag nyss postade.
Citera
2024-09-04, 20:43
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eysedease
Mycket "snack och liten verkstad" här i tråden, men för oss som inte hinner uppdatera oss 24/7 hur ser det ut?
Kommer Ryssland att vinna kriget eller Ukraina?

Det ser väl inte alltför bra ut för Ukraina eller? (Av vad jag förstått av de senaste dagarnas rapporteringar.)

Det har gått till en punkt att oavsett hur det går i kriget, så kan inte Ryssland vinna. Även om de mot förmodan lyckas behålla det de har erövrat, så har de förlorat, då de måste bygga upp området oavsett hur det går.
Citera
2024-09-04, 20:44
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Nej, Ryssland var inte ansatt av invasionsarme 2014. Däremot kom närmare en miljon flyktingar från Donbass som flytt undan regimens bombardemang. Och nej, det är inget ryskt s k narrativ utan UNHCR s uppgifter. Den ryska nationella oppositionen ville då att Kreml på Natomaner skulle åberopa r2p.
Vad vill du mena med detta- du undrade kring hur det kan tänkas och fungera i Ukraina med tystad opposition och detta under fientligt angrepp från främmande makt. Jag har svarat dig hur det kan vara med den saken du frågade kring. Nu kommer du dragandes med en helt annan grej som jag inte begriper något av... jag förstår ju självklart att folk försöker undkomma den rysk-separatistiska bombningen i Donbass men resten vet jag inte vad det är, jag gissar att r2p är någon sorts stridsgas eller kanske någon av amfetaminvarianterna? Hur som helst- din drapa blev obegriplig till det samtal jag förde med dig om vikt av endräkt och samstämmighet för det ukrainska folket under rysk invasion. Är det verkligen sant det jag läste tidigare... att du är lärare?
Citera
2024-09-04, 20:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eysedease
Repetera det som sagts? Skämtar du?
Tråden här samt valfria sökmotorer är rena hönsgårdarna med rävar som släppts in, total panik och hysteri som råder där folk och fä bara skriker i ren panik.

Jag är bara ute efter ren och saklig fakta från någon som har någorlunda koll på läget.
Ok, snabbsvar bara: enligt ukranska militärmyndigheten stoppades igår 1390 ryssars härjande permanent. Dessa ligger antagligen och ruttnar på en leråker nånstans i Ukraina. Detta är vansinne!

Putin måste stoppas för ryssarnas egen skull.
Citera
2024-09-04, 20:54
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Polen kan strunta i motståndet inom NATO och besluta om att skjuta ner missiler innan de ens når polskt luftrum. Cirka 60% av polacker vill att det händer, enligt en undersökning

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/polske-utrikesministern-var-plikt-att-skjuta-ner-dronare
Citera
2024-09-04, 20:54
Medlem
Citat:

Källa tack. Finns det någon levande människa i Ryssland som har en historia av att ha anklagat Putin för landsförräderi?
Senast redigerad av VizslaSilver 2024-09-04 kl. 21:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in