Citat:
Ursprungligen postat av
Funtade007
Lever man på existensminimum, som merparten av dessa föräldrar gör, så sticker det dom i ögonen vad än dessa fantastiska familjehem gör. En uppblåsbar pool blir till ett stort poolområde på tomten, en 5 sitsig bil byts till en minivan för att rymma hela familjen och det lyx, kläder till barnen är överkonsumtion, resor med placerade barn är lyx (men skulle dom inte få följa är det barnmisshandel) Listan på allt ett familjehem kan göra fel i deras ögon är milslång. Men skulle jag få 500 000 kr/ månad skulle jag nog kunna leva med det.
I Fias fall har hon ju i princip aldrig jobbat i hela sitt liv, så hon har verkligen inte koll på vad som är mycket pengar, hon ansåg i sin fiamatte nån gång att 45 000 brutto motsvarade två månadslöner, självklart vill hon ju bara spä på siffrorna, men 22 500/månaden var nog en normal månadslön på 90-talet när hon sist gjorde ett dagsverk. En fika på pressbyrån med kaffe, macka, frukt och bulle för 90 spänn var tydligen "fett dyrt".
Den där Micha som jag tror är en av medgrundarna av FU verkar ju försörja sig på OF.
https://www.tiktok.com/@michellllox
Kanske kan vara något för Fia, finns säkert en nisch för henne där också, typ sälja videos på när hon ammar Sulle.