2024-09-04, 15:47
Medlem
Pm pallade inte få motstånd i Nulls live.
Hon har inte många vassa knivar i lådan
2024-09-04, 16:57
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Pm pallade inte få motstånd i Nulls live.
Hon har inte många vassa knivar i lådan
Det blev alldeles för jobbigt när hon var tvungen att precisera sig istället för att säga att staten skadar henne 😔.
Ska bli kul på Fredag när N ska ha live om sina ex, hon ska bara kolla upp lagar först, det brukar inte hjälpa henne så mycket eftersom det verkar som att hon missförstår lagar hela tiden.
2024-09-04, 17:08
Medlem
500 000 kr får familjehem menar kvinnan som är där med F.
.
2024-09-04, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
500 000 kr får familjehem menar kvinnan som är där med F.
.

Dom svänger med kronor som om det vore monopolpengar. Framkom det om det var per månad eller per år?
2024-09-04, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funtade007
Dom svänger med kronor som om det vore monopolpengar. Framkom det om det var per månad eller per år?
Tyckte hon sa per månad men måste ha hört fel
De har noll känsla för rimlighet och tjatar mycket om att familjehem har stora hus som de renoverar och fina bilar , vanlig medelklass har ju råd att renovera och byter bil regelbundet , att de har stora hus gör ju att de kan ha extrabarn eftersom de har lediga sovrum till detta
2024-09-04, 20:14
Medlem
Lite chockad blir man då Abou Anwar rättar F*a i Captain Hany’s live.
F*a säger att Sverige är det land som kidnappad flest barn, men AA ”rättar” henne och säger…vi ska vara rättvisa, det är faktiskt Norge som kidnappar flest.
Nu hör det till saken att inga barn kidnappas av myndigheter. Sen hör det till saken att varken PM eller F*a bryr sig det minsta vem dom går upp i box med. Är jag förvånad? Nä, inte det minsta. The shitshow rullar vidare.
2024-09-04, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Tror det är förnekelse som kickar in där, hon pratar fortfarande bäbisspråk och lever kvar i dåtiden. Jag tror det är rätt vanligt faktiskt.

Ja det är inte så konstigt att det blir så. En död person blir ju heller aldrig äldre än när den dog. Jag tycker ändå perspektivet är viktigt att ta med.
2024-09-04, 20:19
Medlem
Citat:
Ja , de ser sina barn som den ålder de var när de blev omhändertagna och fattar inte att de har en helt ny tillvaro med ett helt nytt sammanhang , G mfl pratar om barnens gamla kompisar de hade när de var 4-5 år på förskolan , G tror ju dessutom att sonen blir glad för att okända på tiktok skickar hjärtan till honom

Exakt och det är när man inser det som man fattar att något inte stämmer med henne.
2024-09-04, 20:24
Medlem
Citat:
Tyckte hon sa per månad men måste ha hört fel
De har noll känsla för rimlighet och tjatar mycket om att familjehem har stora hus som de renoverar och fina bilar , vanlig medelklass har ju råd att renovera och byter bil regelbundet , att de har stora hus gör ju att de kan ha extrabarn eftersom de har lediga sovrum till detta

Lever man på existensminimum, som merparten av dessa föräldrar gör, så sticker det dom i ögonen vad än dessa fantastiska familjehem gör. En uppblåsbar pool blir till ett stort poolområde på tomten, en 5 sitsig bil byts till en minivan för att rymma hela familjen och det lyx, kläder till barnen är överkonsumtion, resor med placerade barn är lyx (men skulle dom inte få följa är det barnmisshandel) Listan på allt ett familjehem kan göra fel i deras ögon är milslång. Men skulle jag få 500 000 kr/ månad skulle jag nog kunna leva med det.
2024-09-04, 20:43
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funtade007
Lever man på existensminimum, som merparten av dessa föräldrar gör, så sticker det dom i ögonen vad än dessa fantastiska familjehem gör. En uppblåsbar pool blir till ett stort poolområde på tomten, en 5 sitsig bil byts till en minivan för att rymma hela familjen och det lyx, kläder till barnen är överkonsumtion, resor med placerade barn är lyx (men skulle dom inte få följa är det barnmisshandel) Listan på allt ett familjehem kan göra fel i deras ögon är milslång. Men skulle jag få 500 000 kr/ månad skulle jag nog kunna leva med det.

I Fias fall har hon ju i princip aldrig jobbat i hela sitt liv, så hon har verkligen inte koll på vad som är mycket pengar, hon ansåg i sin fiamatte nån gång att 45 000 brutto motsvarade två månadslöner, självklart vill hon ju bara spä på siffrorna, men 22 500/månaden var nog en normal månadslön på 90-talet när hon sist gjorde ett dagsverk. En fika på pressbyrån med kaffe, macka, frukt och bulle för 90 spänn var tydligen "fett dyrt".

Den där Micha som jag tror är en av medgrundarna av FU verkar ju försörja sig på OF.
https://www.tiktok.com/@michellllox

Kanske kan vara något för Fia, finns säkert en nisch för henne där också, typ sälja videos på när hon ammar Sulle.
Senast redigerad av vajervevaren 2024-09-04 kl. 20:45.
2024-09-05, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humanpeople123
Ber om ursäkt redan i förväg, men jag har också fått upp hennes tiktok, och googlade då o fick upp detta, tråden var väldigt lång o jag såg att den pågått i 2 år. Vad har människan gjort för att inte få ha sina barn? Kan någon vara vänlig o ge en kort sammanfattning utan att vara otrevlig vore jag tacksam
Nu har hon ju inte gjort det som står i domarna. Man måste förstå att soc slänger ihop lite vad som helst i sina utredningar vilket domstolen litar på till 99,8%, så att inbilla sig att hon skulle ha gjort detta som står i domarna är alltså inbillningar ich överensstämmer inte med verkligheten.
2024-09-05, 01:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Nu har hon ju inte gjort det som står i domarna. Man måste förstå att soc slänger ihop lite vad som helst i sina utredningar vilket domstolen litar på till 99,8%, så att inbilla sig att hon skulle ha gjort detta som står i domarna är alltså inbillningar ich överensstämmer inte med verkligheten.

Haha vilket jävla skitsnack. Allt i domarna stämmer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in