2024-09-03, 19:14
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humanpeople123
Ber om ursäkt redan i förväg, men jag har också fått upp hennes tiktok, och googlade då o fick upp detta, tråden var väldigt lång o jag såg att den pågått i 2 år. Vad har människan gjort för att inte få ha sina barn? Kan någon vara vänlig o ge en kort sammanfattning utan att vara otrevlig vore jag tacksam

Haha här går det bra att fråga utan att bli blockad direkt, vi är inte sekten FamilyUnited

Här kan du läsa fias domar
https://trollbloggen.se/index.php/2024/04/04/sofia-palms-domar/

Här är ett inlägg jag skrev med relevanta delar ur domen postade.
(FB) Skvaller om United Family Fia (Sofia Palm)

Anledningen enligt Fia ändras från dag till dag, men oftast att hon inte gjort något och allt är en enda stor konspiration av socialtjänsten och domstolarna för att de är avundsjuka på hur smart hon är eller nått sånt.
2024-09-03, 19:36
Medlem
Nu ska PM snart börja cykla , hon behöver bara pengar till mat osv , hennes mamma sa något om lila gumman bättre att du gör något verkligt . PM ska ha med sig den stackars hunden på cykelturen .

Den galna ryska juristen som nog heter J* ulia har dykt upp och ger råd .
2024-09-03, 19:44
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu ska PM snart börja cykla , hon behöver bara pengar till mat osv , hennes mamma sa något om lila gumman bättre att du gör något verkligt . PM ska ha med sig den stackars hunden på cykelturen .

Den galna ryska juristen som nog heter J* ulia har dykt upp och ger råd .

haha ja nu PM och J*lia i en het juridisk debatt.
2024-09-03, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
haha ja nu PM och J*lia i en het juridisk debatt.
Juristen hänvisar till den rubbade bossen som verkligen kan reda ut begreppen och vet hur saker fungerar
2024-09-03, 21:32
Medlem
Inanna-1921s avatar
Var det inte så att man aldrig ska vända sig till soc för de kommer att kidnappa ditt barn även om du är oskyldig, de älskar att tjäna pengar på barn, de älskar att ta barn?

https://www.mitti.se/nyheter/socialtjansten-lagger-ner-anmalningar-utan-barnens-vittnesmal-6.3.243440.d90d878d54

Lite saxat från artikeln:
"Rapporten pekar också på att socialtjänsten i de allvarligare anmälningarna ger företräde till föräldrarnas uppfattning. I flera fall har anmälningar avskrivits baserat på ett enda samtal där vårdnadshavarna förnekat anklagelserna."
---
"Alexander Ojanne (S), social- och trygghetsborgarråd, uttrycker att han är bekymrad över bristerna.

“Men det är viktigt att komma ihåg att de här granskningarna görs för att vi ska hitta de här bristerna och kunna förbättra Stockholms socialtjänst. Nu kommer arbetet fortsätta för att förbättra de brister som uppdagats,” skriver han i ett mejl till Mitt i."
2024-09-03, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Var det inte så att man aldrig ska vända sig till soc för de kommer att kidnappa ditt barn även om du är oskyldig, de älskar att tjäna pengar på barn, de älskar att ta barn?

https://www.mitti.se/nyheter/socialtjansten-lagger-ner-anmalningar-utan-barnens-vittnesmal-6.3.243440.d90d878d54

Lite saxat från artikeln:
"Rapporten pekar också på att socialtjänsten i de allvarligare anmälningarna ger företräde till föräldrarnas uppfattning. I flera fall har anmälningar avskrivits baserat på ett enda samtal där vårdnadshavarna förnekat anklagelserna."
---
"Alexander Ojanne (S), social- och trygghetsborgarråd, uttrycker att han är bekymrad över bristerna.

“Men det är viktigt att komma ihåg att de här granskningarna görs för att vi ska hitta de här bristerna och kunna förbättra Stockholms socialtjänst. Nu kommer arbetet fortsätta för att förbättra de brister som uppdagats,” skriver han i ett mejl till Mitt i."
F tolkar rapporten helt tvärtom som vanligt och inte att det är bekymmer att man låtit bli att utreda
2024-09-03, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Det finns en aspekt till i detta. När det gäller barn så är ett år för oss som tio år för dem. PM, G m.fl. förstår inte att barnen knappt minns dem alls. De tror att de är en stor del av barnens liv men det är dom inte längre. Barnen har ett annat liv nu. G sade i en live där jag påpekade detta för henne i en kommentar, att jag var sjuk. Därefter blockade hon mig😂.
Ja , de ser sina barn som den ålder de var när de blev omhändertagna och fattar inte att de har en helt ny tillvaro med ett helt nytt sammanhang , G mfl pratar om barnens gamla kompisar de hade när de var 4-5 år på förskolan , G tror ju dessutom att sonen blir glad för att okända på tiktok skickar hjärtan till honom
2024-09-03, 22:43
Avslutad
Tips till Palm.

I ett LVU-ärende a) placerades tre syskon i tre olika hem, b) två av syskonen placerades 60 mil från föräldrarna. Socialtjänsten vidhöll a) att det inte var lämpligt att placera syskonen i samma hem och b) att det inte fanns tillgängliga hem på närmare distans. Europadomstolen godkände varken skäl a eller b. Europadomstolen ansåg att genomförandet av vården var mer ingripande i familjelivet än vad som var motiverat och fällde Sverige för att ha kränkt rätten till familjeliv. Detta trots att syskonen hade regelbunden kontakt med varandra (SOSFS 1997:15 s. 60 / Dom 24 mars 1988, Serie A no. 130).
2024-09-03, 22:54
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
F tolkar rapporten helt tvärtom som vanligt och inte att det är bekymmer att man låtit bli att utreda
Borde inte soc tagit alla de barnen, de hade ju chansen där.
Såklart tolkar hon som fan tolkar bibeln.
2024-09-03, 22:55
Medlem
Har hon någon konstaterad diagnos?
2024-09-03, 22:56
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Det finns en aspekt till i detta. När det gäller barn så är ett år för oss som tio år för dem. PM, G m.fl. förstår inte att barnen knappt minns dem alls. De tror att de är en stor del av barnens liv men det är dom inte längre. Barnen har ett annat liv nu. G sade i en live där jag påpekade detta för henne i en kommentar, att jag var sjuk. Därefter blockade hon mig😂.
Tror det är förnekelse som kickar in där, hon pratar fortfarande bäbisspråk och lever kvar i dåtiden. Jag tror det är rätt vanligt faktiskt.
2024-09-03, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Haha här går det bra att fråga utan att bli blockad direkt, vi är inte sekten FamilyUnited

Här kan du läsa fias domar
https://trollbloggen.se/index.php/2024/04/04/sofia-palms-domar/

Här är ett inlägg jag skrev med relevanta delar ur domen postade.
(FB) Skvaller om United Family Fia (Sofia Palm)

Anledningen enligt Fia ändras från dag till dag, men oftast att hon inte gjort något och allt är en enda stor konspiration av socialtjänsten och domstolarna för att de är avundsjuka på hur smart hon är eller nått sånt.

Hur mycket hae denna vansiniga kärring kostat samhället?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in