2024-09-04, 20:10
Medlem
Vet att tidigare laptops av windowsmodell var lite känsliga med att ha på bröstet i sängen. Dessa blev snorheta då dom låg på täcket och kylningen ”täpptes” igen. Kunde sluta med att laptopen gick sönder på grund av detta.

Nu är jag ny på Macbook, men hur är det med dessa? Kan det vara bra att ha den på en platta exempelvis om den ligger på bröstet i sängen eller om man sitter och arbetar/spelar etcetera på andra ställen än vid skrivbordet?

Vad är att rekommendera?
Citera
2024-09-04, 20:24
Medlem
Inga problem att ha den på en kudde i sängen. Har haft en som höll i 9 år och nu inne på min andra sen 2 år tillbaka....(de första "dog" pga jag spillde vatten på den annars hade jag nog haft den ännu )...
Citera
2024-09-04, 20:25
Avslutad
Nått hårt för den att vila på så att inte täcket sätter igen ventilationen så är det inga problem.
Citera
2024-09-04, 20:35
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koppen85
Vet att tidigare laptops av windowsmodell var lite känsliga med att ha på bröstet i sängen. Dessa blev snorheta då dom låg på täcket och kylningen ”täpptes” igen. Kunde sluta med att laptopen gick sönder på grund av detta.

Nu är jag ny på Macbook, men hur är det med dessa? Kan det vara bra att ha den på en platta exempelvis om den ligger på bröstet i sängen eller om man sitter och arbetar/spelar etcetera på andra ställen än vid skrivbordet?

Vad är att rekommendera?

Har haft en Air i många år. Och den har aldrig blivit varm - benen, bröstet, filt, säng, täcke..
Citera
2024-09-04, 21:46
Medlem
Har också en Air i många år. Använder den nästan uteslutande på mjukt underlag. I knät, i sängen och på bröstet (med täcke på) och har aldrig upplevt att den blivit det minsta varm.
Citera
2024-09-05, 07:48
Medlem
Tack för svar. Kan en kylplatta vara lämplig att ha under tro, eller gör det mer skada än nytta? Kostar ju inte många hundralappar. Tänker om man sitter och pluggar och så.
Citera
2024-09-05, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koppen85
Tack för svar. Kan en kylplatta vara lämplig att ha under tro, eller gör det mer skada än nytta? Kostar ju inte många hundralappar. Tänker om man sitter och pluggar och så.

Men för bövelen…. Läser du inte de svar du fått…? Eller förstår du inte vad de skriver…?

Har någon i tråden skrivit att deras Air blivit tokvarm…? Nej just det… Så vad tusan ska du slänga ut pengar på en kylplatta och hålla på att krångla med det…?

Använda din laptop och slappna av, och bry dig inte om tempen förrän du verkligen upplever några ev problem.

Själv har jag i princip aldrig haft några värmeproblem någonsin med nån Mac laptop, men har ibland en bok eller skärbräda etc under den i sängen, men då bara som ett stöd för att den inte ska sjunka ner i ett fluffigt täcke.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2024-09-05 kl. 08:07.
Citera
2024-09-06, 02:19
Medlem
Idumeas avatar
Nya macbook air har ju inga fläktar, så jag vet inte exakt vad som skulle kunna täppas igen. Vad ska du göra i sängen egentligen? Spela spel? Rendera film? Då kanske den kommer bli lite varm.
Citera
2024-09-07, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Nya macbook air har ju inga fläktar, så jag vet inte exakt vad som skulle kunna täppas igen. Vad ska du göra i sängen egentligen? Spela spel? Rendera film? Då kanske den kommer bli lite varm.

Exakt, den har inga fläktar. Hade en MacBook Pro förut vilken blev väldigt vid varm vid sängsurfande
Air M2 har jag aldrig ens reflekterat över att den blivit ljummen
Citera
2024-12-03, 20:23
Medlem
Axel61s avatar
Jag har haft min Air M1 i fyra år nu och den är med mig överallt i hemmet, den har aldrig blivit varm.
Citera
2024-12-03, 20:56
Medlem
Bajskottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea

Porrsurfa såklart!

M1-M4 ska du lyckas bra med om du får dom varma.
Citera
2024-12-24, 23:56
Medlem
The fan uses the vents on either side of the keyboard to get rid of hot air.. nothing will happen long as you keep these vents open
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in