2024-09-04, 19:26
Medlem
Jag ska fria till min flickvän som jag träffade augusti 2023 hemma hos mig via en datingsida. Jag åkte hem till henne 6 september och det var våran andra date.
Hon stod i köket tittade mig i ögonen och informerade mig att jag absolut inte fick bli något kk eller engångs ligg och hon blivit mycket sårad förr. Jag ville också ha en fast relation sa jag till henne.

Nu är hon speciell för mig för i lärde känna varandra 1997 via min dåvarande flickvän som var bästa vän med henne.
Hon hade ett förhållande då och vi umgicks då och då.
Min dåvarande flickvän gjorde slut med mig 1998 i hennes lägenhet.
Jag blev jätteledsen efter 4 års förhållande och tårarn rann när jag skulle gå ut.
Då kom min nuvarande flickvän fram och sa att hon var ledsen för min skull och hon var mycket ödmjuk.

Min nuvarande flickvän och jag har distans förhållande ca 1 mil mellan. Hon har barn som bor hemma hos henne.

Hon bröt ihop för några dagar sedan hon trodde inte jag älskar henne. Jag åkte dit direkt och förklarade att jag älskar henne oerhört mycket.
Jag vet hur det känns så jag känt likadant. Det beror på att vi kanske älskar varandra för mycket?.

Så nu tänker jag överraska henne på fredag kväll.
Har skrivit ett brev till henne om hon vill förlova sig med mig.
Tänkte köpa vin o nån starköl till henne och rosor.

Har ni något bra tips att ge mig?
Citera
2024-09-04, 19:30
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallingagain
Jag ska fria till min flickvän som jag träffade augusti 2023 hemma hos mig via en datingsida.

Citat:
Nu är hon speciell för mig för i lärde känna varandra 1997 via min dåvarande flickvän som var bästa vän med henne.

Hur fan ska du ha det egentligen?
Citera
2024-09-04, 19:33
Medlem
kyrkstockens avatar
Akta dig för att köpa fel ring (finns tråd).
Citera
2024-09-04, 19:38
Medlem
Låter som skadat gods.
Citera
2024-09-04, 19:45
Medlem
Du måste ta reda på vad hon verkligen vill. Frieriet måste vara i överenstämmelse med vad hon vill.

Vad är hennes planer med livet ?

Om hon vart upprörd så var det något som du gjorde som inte var i hennes plan.

Alltså borde du ta reda på hennes önskningar och dina önskningar så att de kan passa ihop.
Citera
2024-09-04, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Du måste ta reda på vad hon verkligen vill. Frieriet måste vara i överenstämmelse med vad hon vill.

Vad är hennes planer med livet ?

Om hon vart upprörd så var det något som du gjorde som inte var i hennes plan.

Alltså borde du ta reda på hennes önskningar och dina önskningar så att de kan passa ihop.
Jag har frågat om detta för ett tag sedan och hon blev glad.

Hon vill ha en lång livstid relation och hon är nog lite rädd inombords att jag överger henne.
Citera
2024-09-04, 19:56
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallingagain
Jag ska fria till min flickvän som jag träffade augusti 2023 hemma hos mig via en datingsida. Jag åkte hem till henne 6 september och det var våran andra date.
Hon stod i köket tittade mig i ögonen och informerade mig att jag absolut inte fick bli något kk eller engångs ligg och hon blivit mycket sårad förr. Jag ville också ha en fast relation sa jag till henne.

Hon hade ett förhållande då och vi umgicks då och då.
Min dåvarande flickvän gjorde slut med mig 1998 i hennes lägenhet.
Jag blev jätteledsen efter 4 års förhållande och tårarn rann när jag skulle gå ut.
Då kom min nuvarande flickvän fram och sa att hon var ledsen för min skull och hon var mycket ödmjuk.

Min nuvarande flickvän och jag har distans förhållande ca 1 mil mellan. Hon har barn som bor hemma hos henne.

Hon bröt ihop för några dagar sedan hon trodde inte jag älskar henne. Jag åkte dit direkt och förklarade att jag älskar henne oerhört mycket.
Jag vet hur det känns så jag känt likadant. Det beror på att vi kanske älskar varandra för mycket?.

Så nu tänker jag överraska henne på fredag kväll.
Har skrivit ett brev till henne om hon vill förlova sig med mig.
Tänkte köpa vin o nån starköl till henne och rosor.

Har ni något bra tips att ge mig?

Det är otrevligt med överraskningsfrierier. Särskilt om barnen är hemma.

Har du stämt av så att hon är med på noterna? Alltså att ni snackat om äktenskap och så?
Citera
2024-09-04, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Låter som skadat gods.
Ja du har rätt till en viss del.
Hon blev väldigt svårt misshandlad i sitt tidigare förhållande. Men levt med en dröm om ett fast lyckligt förhållande.
Citera
2024-09-04, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Hur fan ska du ha det egentligen?
Jag visste inte att det var hon augusti 2023 när vi tillslut matchade då hon swipade bort mig 3 gånger innan. Efter sista försöket på tinder så matchade vi. Hon tyckte hon kände igen mig
Hon frågade mig i date chatten om jag varit ihop med xxx. Ja skrev jag och då informerade hon vem hon var.
Citera
2024-09-04, 20:02
Medlem
Baritsus avatar
Den stora frågan är:

Tar hon den i tvåan?.

Om hon gör det så har du en “keeper”.
Citera
2024-09-04, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Det är otrevligt med överraskningsfrierier. Särskilt om barnen är hemma.

Har du stämt av så att hon är med på noterna? Alltså att ni snackat om äktenskap och så?
Ja. Hon är helt med på det. Det vet jag innerst inne.
Ang barnen så får jag trixa lite tydligare.
Citera
2024-09-04, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baritsu
Den stora frågan är:

Tar hon den i tvåan?.

Om hon gör det så har du en “keeper”.
Nej hon vill inte det testat men det gick inte.
Angående sex så är allt perfekt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in