2024-09-04, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
- Han meddelar statsministern sin avgång sex dagar innan han gör sin sista arbetsdag.

Har man ingen uppsägningstid i Rosenbad?
Citera
2024-09-04, 17:50
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
- Han meddelar statsministern sin avgång sex dagar innan han gör sin sista arbetsdag.

- Ingen efterträdare är utsedd. Reinfeldt har ju dock hela helgen på sig.

- Han har inget nytt jobb.

Nåt är konstigt.

Jäkligt märkligt. Känns som han flyr eller lämnar de andra i sticket. Brukar det gå till så?
Citera
2024-09-04, 17:50
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Vi har nu lämnat över 200 år av alliansfrihet och det hade inte varit möjligt utan det hårda arbete som lagts ner av regeringen liksom av tjänstemännen på UD och på andra håll i regeringskansliet.

Är det verkligen positivt att vi inte längre klarar av att försvara oss själva?
Citera
2024-09-04, 17:51
Medlem
Så Ukrainas utrikesminister avgick alltså även denne idag.

Ska vi ta på oss foliehatte och vandra in i dimman av konspirationsteorier så tycker jag Ukrainaspåret låter mest intressant hittills.

Billströmaren missade ju tidigare ett toppmöte i Ukraina för att han "glömt passet". Det minns jag redan då att jag tyckte lät som nån som drog en rövare. Det är ju som när man var liten och hittade på nått för att man inte pallade gå på gympan.

https://omni.se/billstrom-missade-motet-i-kyiv-ska-ha-glomt-passet/a/bgvx0e
Citera
2024-09-04, 17:53
Medlem
Shuravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
Är det verkligen positivt att vi inte längre klarar av att försvara oss själva?

Verkligen inte.

Citat:
– Natoanslutningen är jag övertygad om att han ser som sin största bedrift, säger SVT:s politikreporter Kristoffer Törnmalm.

Hans stora gärning var alltså att bryta Sveriges neutralitetsprincip och dessutom trycka igenom en militärsallians utan folkomröstning likt vi gjort förr. Nu när han gjort det och Sverige definitivt är mål för Ryska kärnvapen sticker han från sin post.
Citera
2024-09-04, 17:54
Moderator
Dr Kings avatar
Här ligger definitivt en riktigt stor hund begraven. Lämnar abrupt sin post och lämnar helt politiken. Inte omöjligt att han har gått i en fälla gillrad av ryssen som hotar att läcka inspelat videomaterial om han inte avgår.

Han kommer att bli ihågkommen som mannen som inte kunde tala ur skägget. Som till exempel när han inte släpptes in i Ukraina för att han hade glömt passet hemma och inte bara kunde säga det utan i alla media som en papegoja upprepade det var ett problem med korrekta resehandlingar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Om inte ens det svenska folket tar finnpajsaren Lohikoski på allvar varför skulle muslimska länder fästa något avseende för han åsikter och tyckande. Det är enbart Svärjevänner som är imponerade av honom
Billström är i allafall svensk. Lohikoski borde företräda sannfinnländarna i vårt östra grannland.
Citera
Avslutad
Mycket förvånande att avgå tvärt innan mandatperiodens slut. Som minst en skrivit i tråden så handlar det nog om att den öppet bisexuelle Billström vill förekomma en skandal, som kanske inte offentliggörs om hen avgår.
Citera
2024-09-04, 17:55
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teellur
Så Ukrainas utrikesminister avgick alltså även denne idag.

Ska vi ta på oss foliehatte och vandra in i dimman av konspirationsteorier så tycker jag Ukrainaspåret låter mest intressant hittills.

Billströmaren missade ju tidigare ett toppmöte i Ukraina för att han "glömt passet". Det minns jag redan då att jag tyckte lät som nån som drog en rövare. Det är ju som när man var liten och hittade på nått för att man inte pallade gå på gympan.

https://omni.se/billstrom-missade-motet-i-kyiv-ska-ha-glomt-passet/a/bgvx0e

Många ugglor i mossen här! Jag hoppas att det inte är en politisk skandal som är motiveringen men mer och mer verkar peka på det snarare än en personlig kris.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Sam spekulerar.

Han har nu drivit in Sverige i Nato.
Levererat ett uppmarschområde för USA i den kommande konflikten på nordkalotten o i ishavet.

Nu kommer han belönas med ett toppjobb på ett större globalt amerikanskt bolag. En tjänst han kommer inneha tills belöningen är utbetald.
Citera
Medlem
Avgår pga sjukdom.
Citera
2024-09-04, 17:56
Medlem
snigel1s avatar
Trist🙂‍↕️ En av de vettiga, tom under tokdåren Reinfälllt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in