2024-09-04, 16:06
Medlem
Jag är borta från Mr.Koll nu!

Jag använde mig utav mallen enligt GDPR!
2024-09-04, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GlobalVision
Jag tror på grund utav detta https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2023/10/skyddet-for-personuppgifter-ska-forstarkas/

Men vet inte helt säkert, men jag avskyr dom här hemsidorna, dom är så vidriga, så hoppas dom försvinner för evigt en dag
Mrkoll är värre.
2024-09-04, 16:29
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag är inte med på någon av de sidorna.

Så kan man göra, men det är mycket mer jobb, vilket har väldigt stor betydelse i praktiken.
Hur tar man bort sig från Google view.
2024-09-04, 16:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hur tar man bort sig från Google view.
Det är möjligt att jag missförstått något, men jag gick in på google view, klickade på "go to street view", hamnade på google maps och när jag sökte på mitt namn och min stad fick jag ingen träff.

Är det så du menar?
2024-09-04, 16:31
Avslutad
Jag ser ingen anledning till att ta bort mig från Ratsit, Mr Koll, m.fl. Tycker bara det är bra att mitt telefonnummer finns där om någon vill kontakta mig.

Förr i tiden fanns dessa uppgifter i telefonkatalogen som alla hade tillgång till. Nu finns de på nätet. Ingen större skillnad, eller har jag fel?
2024-09-04, 16:35
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Det är möjligt att jag missförstått något, men jag gick in på google view, klickade på "go to street view", hamnade på google maps och när jag sökte på mitt namn och min stad fick jag ingen träff.

Är det så du menar?
Nej. Adressen är ju allmängods.

Om jag vet att du bor på t ex Krakelvägen 4 i Spektakelstad, så slår jag ju bara in det på Google Street view. Så kan jag så smått spionera på dig. Du kan aldrig få det "suddat".

Citat:
Ursprungligen postat av petronix
Jag ser ingen anledning till att ta bort mig från Ratsit, Mr Koll, m.fl. Tycker bara det är bra att mitt telefonnummer finns där om någon vill kontakta mig.

Förr i tiden fanns dessa uppgifter i telefonkatalogen som alla hade tillgång till. Nu finns de på nätet. Ingen större skillnad, eller har jag fel?
Nej, och skillnaden är väl att förr i tiden kunde man skaffa hemligt telefonnummer, typ 250 kr i månaden.
2024-09-04, 16:35
Avslutad
Citat:

Den stora skillnaden är att det är vansinnigt mycket lättare att kolla upp via nätet.

Själv ser jag ingen större anledning att finnas där. Om någon vill nå mig av någon anledning så har de i 99% av fallen antingen redan mitt nummer eller så har vi gemensamma bekanta de kan fråga.
2024-09-04, 16:36
Medlem
slutaletas avatar
Citat:

Problemet är ett alla bolag tjänar pengar på uppgifterna och kriminella kan hitta dig. Pissföretag hela bunten
2024-09-04, 16:36
Avslutad
Citat:
Nej. Adressen är ju allmängods.

Om jag vet att du bor på t ex Krakelvägen 4 i Spektakelstad, så slår jag ju bara in det på Google Street view. Så kan jag så smått spionera på dig. Du kan aldrig få det "suddat".
Alltså, ja adressen finns ju där, men den är inte kopplad till mitt namn.

Exakt vad är det du vill få bort? Bilden på ditt hus?
2024-09-04, 16:37
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Alltså, ja adressen finns ju där, men den är inte kopplad till mitt namn.

Exakt vad är det du vill få bort? Bilden på ditt hus?
Ja men de blurrar bara säkerhetsobjekt.
2024-09-04, 16:37
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Jag får upp info när jag söker på mitt namn. När jag trycker på ratsit är uppgifterna raderade. Personen kunde inte hittas.

Det tas antagligen bort efter ett tag. Håll koll. Google är slö.
Jag pratade inte om Google utan om Ratsit. Fast idag kommer jag inte upp alls vid sökning, så det var nog bara att det tog lite tid.

Google ska jag ta itu med senare.
2024-09-04, 16:39
Avslutad
Citat:
Ja men de blurrar bara säkerhetsobjekt.
Ok, ja det får du inte bort.

Men jag antar att du förstår att det finns en vinst i att ta bort sitt namn från nämnda sidor även om det finns en bild på din bostad på en sida som inte kopplar ihop ditt namn med din adress?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in