Citat:
Ursprungligen postat av
FerrisBeuller
Finns väl inte en potentiell arbetsgivare eller rekryterare som inte gör en bakgrundskontroll på Google. Alla namn kommer upp som inblandade i detta i enkla sökningar och de kommer att finnas kvar för framtiden. Träffarna på TikTok är ju än mer tillgängliga. Jag vill tro att detta kommer att hemsöka dem för alltid. Noa Rammo, Leon Jägstam och Felix Olsson spår jag ingen lysande framtid ur det perspektivet. Låt oss förstärka effekten genom att namnge dem i så många kanaler vi kan och så ofta vi kan.
Förstår hur du menar men finns så många privata som tycker synd om förövare och tänker att de ska omhuldra och förändra dem..! Inte klokt! Strängare straff! Utbilda socialtjänst och skola. De gör vad de kan och förmår. Är dessutom ibland utsatta för hot.. Mer pengar och in med kunskap! Sedan tror jag som du att om man är så unga som gärningsmännen och begår så hemska handlingar så är det ändå rätt kört för dem i framtiden! Men vill absolut inte ha dem ute i samhället som i detta fall i princip omedelbart!
Det jag fr a reagerar på är hur dessa två gärningsmän är uppfostrade att göra när ngt gått fel! Varför är de inte ångerfyllda och gråter i polisförhör? Varför "hjälper" föräldrarna genom att råda sina mördarbarn säga att de inte minns eller inte vill kommentera? Hoppas Värmdö kommun nu tar sitt ansvar och agerar! FÖR EN GÅNGS SKULL!