Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Men varför är inte du intresserad av de utrivna sidorna?
Jag har överhuvudtaget inte berört mitt eventuella intresse av utrivna sidor. Däremot förklarade jag för dig vilken telefonbok som diskuterades och att andra telefonböcker därför var irrelevanta i just det sammanhanget.
Om vi ska föra en saklig och väl underbyggd diskussion, som du eftersträvade, är det en förutsättning att du dels läser mina inlägg, dels tar till dig innehållet (du kan läsa flera gånger om det behövs), dels låter bli att fritt fantisera fram dina egna tolkningar av vad som står däri.
Citat:
En annan omständighet som är värd att notera att CdC hade lovat att återvända till effektförvaringen på Centralen efter att ha lämnat in en väska plus en stereo den 8 juni.
Man såg dock inte röken av henne av henne efter den 8 juni och då kan man dra slutsatsen att något måste ha hänt henne under pingsthelgen?
Du kan inte se någon annan anledning till att hon fick ändrade planer? Man kan ju exempelvis föreställa sig att hon befann sig på ett ställe där hon inte ville ha med sig sin bergsprängare utan föredrog att förvara den på effektförvaringen. Där man, som sagt, förvarar föremål.
En annan omständighet som är värd att notera är att du gång på gång klipper bort mina frågor och undviker att besvara dem. Tråkigt, men nu när du tog upp Elizabeth Loftus minnesforskning har jag ytterligare en fråga till dig.
Av dina inlägg att döma är du inte främmande för att spekulera, så det vore spännande att få veta hur du tror att Loftus skulle uppfatta minnesbilderna hos några olika vittnen i detta fall.
Jag ber dig att ta följande i beaktande:
• Tidsspannet mellan det påstådda observationstillfället och vittnesmålet om detsamma.
• Huruvida vittnet hade tidigare kännedom om personen/personerna som vittnet senare identifierar.
Här kommer alla vittnen så att du kan beta av dem i tur och ordning. Om du vill lägga till några fler går det naturligtvis bra.
• 1,5-årigt barn
• Fotohandlarpar
• Fotohandlarpar 2
• Jägmästare
• Kvinnlig polis 1
• Kvinnlig polis 2
• Dam med hund
• Vaktmästare med alkoholproblem
• Dagboksskrivande och bedrägeridömd narkoman
• Jävig rättsläkare
Återkom gärna om du har några frågor!
Innan du sätter igång tycker jag även att du kan begrunda en mening du själv har citerat och fundera på om den kan ha någon relevans i detta fall:
Citat:
Ursprungligen postat av Illustrerad vetenskap
Vi vet idag att det till exempel är helt möjligt att minnas saker som aldrig har hänt.