2024-09-04, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Antagligen? Vad vet du om det? Du sitter ju och spekulerar utifrån din tro och uppfattning. I sådana fall hade aftonbladet kunnat skriva: "Vi har sökt säljaren, men han har valt att inte ställa upp på en intervju och hänvisar till VD".

Det där dokumentet skulle nog gå att få tag på åtminstone, så man kan se vad det var för slags krockskada. Det spelar nämligen en stor och avgörande roll. Alla krockskador är nämligen inte allvarliga och skadar bilens funktion och säkerhet, men det kan se illa ut för en köpare som läser att bilen varit krockad och då kan det missförstås.
Vi vänder på det ä, varför nämnde inte Alexander vilken krock skada det var
Om det nu var en lampa eller dörr så hade han varigt väldigt snabb på att försvara det

Nu undervikt han vilken skada det handlar om.

Tänk lite vännen din hjärna är till för att användas
Citera
2024-09-04, 09:16
Medlem
jhww82s avatar
Vi borde ha en särskild brottsrubricering när det kommer till lurendrejeri av äldre (65+). Det är eller borde vara skamligt att lura äldre. Att då ha den brottsrubriceringen i sitt brottsregister borde avskräcka de som funderar på att lura äldre att avstå.
Citera
2024-09-04, 09:17
Medlem
Vi skruvade åt dom för några år sedan men fick säga till dom att de inte var välkomna längre eftersom de strulade som in i helvete och fick aldrig kosta något. Helst skulle det fuskas och släcka lampor. Betalde inte fakturor, ställde bilar sent på kvällen mitt framför portar utan att lämna nyckel. Berättar för kunder att vi lagat bilar som vi aldrig ens sett. Bara en litet fåtal problem, riktiga tattare.
Citera
2024-09-04, 09:21
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenion
Då ljuger din bekanta, eller så är den inte tillräckligt kunnig att läsa ut felkoder.
Motorlampan lyser inte utan anledning.
Däremot så är det inte speciellt allvarligt när den lyser. Att motorlampan lyser betyder oftast att bilen detekterat ”miljöproblem”. Tex problem med avgasreningen på en diesel.
Jag kan försäkra dig om att den "bekanta" inte ljuger, koder har försökts avläsas av verkstaden på hörnet, bilprovningen och av Audi själva (återförsäljare arver bil), finns ingen kod.

Men du kanske är kunnigare?
Citera
2024-09-04, 09:25
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Jasså vad är jag för kund ?
Intressant hur du kan antyda det ?

Du inser att om man försöker dölja något så har man något att dölja.
Om det nu vara va en trasig lampa eller dörr så hade det inte vara något fara att visa kund
Nu försökte det dölja krocken och ljuga om att det hade hänt.
Mänskligt beteende, man ljuger och döljer saker som man medvetet vet är Fel.
Vilket betyder vad ?
Du är alltså inte en kund som blivit drabbad av något?
Citera
2024-09-04, 09:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Vi vänder på det ä, varför nämnde inte Alexander vilken krock skada det var
Om det nu var en lampa eller dörr så hade han varigt väldigt snabb på att försvara det
Det var ju precis det reportern borde pressat honom om. Men det gjorde inte reportern? Varför?

Citat:
Nu undervikt han vilken skada det handlar om.

Tänk lite vännen din hjärna är till för att användas
Det är reporterns jobb att ställa sådana frågor och be VD att ta fram dokumentet, som han säkert hade kunnat gjort. Men det såklart gjorde inte den värdelösa reportern.
Citera
2024-09-04, 09:26
Medlem
noyellowhatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witpo
Dom testar ju bilen före dom köper den så vad menar du ?
Jag kan väl inte hjälpa att dom inte kollar allt
Dom har sina försäkringar etc. Jag som privatperson har inte ett skit

Läs vad fan du skriver.
Inga fler frågor.
Citera
2024-09-04, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noyellowhats
-Att du släcker den (motorlampan) med instrument för det för att se om den(motorlampa) tänds igen.

Jag tycker Riddermark snarare gjorde bra som inte accepterade andra verkstan krav på en felsökning för att släcka. Dom försökte få åt sig ett par tusen.

Dom backade ju direkt när Riddermarks sa nej.

Varför felsöker man inte istället och tar reda på varför motorlampan har tänts?
Citera
2024-09-04, 09:27
Medlem
Hade tänkt både sälja min bil och köpa bil från dem, men avstår det nu. Sett att vissa bilhandlare köper från KVD (vilket de inte borde få) sen säljer de bilen utan att påpeka de fel som kvd hittat. Riktigt svinaktigt beteende.

Borde vara ett speciellt straff för människor som gör sånt.
Citera
2024-09-04, 09:30
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Men så här är det med begagnade bilar: Det kommer att bli fel på dem och det går inte att skydda sig emot. Det går inte ens att skydda sig mot fel på nya bilar, då även de har en massa fel som behöver åtgärdas på verkstad.

Att det kan bli fel på begagnade bilar vet kunder, men fördelen med att köpa från en känd bilhandlare är att de åtminstone gör en kontroll av bilen och kollar att den är funktionsduglig och säker.

Det är klart att det kommer att dyka upp fall där köparna och även säljarna är missnöjda, men med så pass många affärer i ryggen är det omöjligt att det skulle kunna handla om ett systematiskt fuskande.

Men om du jämför Reddermark's antal ARN anmälan med antal sålda bilar jmf med tex Upplands Motor,
Bilia, etc så kommer du se att det är 10 ggr vanligare att Riddermark hamnar hos ARN.

men det är ju samma systematik som hos verstäder:
tex Mekonomen. En kedja. Om jag spänner av handbromsen på min Volvo så den inte tar längre
och lämnar in den på 10 st Mekonomenverkstäder så kommer 9 av 10 säga att min handbroms är
slut och behöver bytas. Fast det bara är att spänna upp den igen så den tar.
Citera
2024-09-04, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eeeemiiiil
Du är alltså inte en kund som blivit drabbad av något?
Nej?
Har jag nånsin påstått det ?
Citera
2024-09-04, 09:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Men om du jämför Reddermark's antal ARN anmälan med antal sålda bilar jmf med tex Upplands Motor,
Bilia, etc så kommer du se att det är 10 ggr vanligare att Riddermark hamnar hos ARN.
Hur många transaktioner har Riddermark jämfört med Upplands motor och Bilia. Det måste ju också vägas in? Sedan behöver man ju jämföra försäljning av begagnade bilar mot försäljning av begagnade bilar. Upplands motor och Bilia säljer även nya bilar.

Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
men det är ju samma systematik som hos verstäder:
tex Mekonomen. En kedja. Om jag spänner av handbromsen på min Volvo så den inte tar längre
och lämnar in den på 10 st Mekonomenverkstäder så kommer 9 av 10 säga att min handbroms är
slut och behöver bytas. Fast det bara är att spänna upp den igen så den tar.

Ingen aning om vad du menar med detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in