Citat:
Ursprungligen postat av
Arnstad
Jo jo. Han har ju knappast sista ordet, och för en tid sedan så ville de fortsätta strida för att vara i en bättre förhandlingsposition. Han är en myra under elefantens fot och kan inte ställa krav.
Det här handlar inte enbart om Ukrainas framtid utan lika mycket om internationella folkrätten.
Jag skiter fullkomligt i att Ryssland har Atombomber. (Västländerna har också det upplysningsvis)
För mig finns givetvis ingen annan acceptabel uppgörelse med mindre än att 1991 års gränser gäller.
Tills detta är uppnått kommer jag givetvis inte besöka något enda område som är Ryskt eller ryskkontrollerat så länge Ryssland inte respekterar folkrätten fullt ut , annat än möjligen för att undsätta människor som bor i dessa områden eller för att demonstrera mot Rysslands övergrepp.
Därtill kommer jag nogrant se till att inte köpa något som är Rysktillverkat eller som kan misstänkas innehålla någon Rysk komponent samt enbart köra bilen på Svenskproducerad biogas.2kr dyrare/mil ca. men det får det vara värt för att värna friheten.
Jag tycker givetvis att det finns alvarliga problem även i Väst som passar bättre i någon annan tråd men just nu blockeras möjligheten att göra något åt dessa på grund av Rysslands övergrepp.