Citat:
Ursprungligen postat av
Lisalit
Jag tror många sexarbetare, inklusive jag själv, inte anser detta tillvägagångssätt vara gynnsamt. De främsta anledningarna är:
1, oavsett sanningshalten är det förtal. Under Paologate var sexarbetare väldigt eftertraktade av media och det är lätt att man dras med i drevet; vilket några höll på att göra innan de stoppades. Ingen sexarbetare, föredetta eller nuvarande, vinner på att outa kunder. Det kan innebära åtal eller ännu värre: hot och våld från de som är mer rädda om sitt rykte än en horas liv.
2, varje gång någon numera priviligierad idiot-exhora ska ut på skuld-turné så skräms män, oavsett om de köpt sex eller ej, och de ger sexarbetare mindre info om sig själva. När du verkligen behöver pengarna och han hänvisar till ”hon Anna hängde ju ut folk” så är det större risk att du går med på att ses i ett ödsligt industriområde för annars har ungarna ingen middag ikväll.
3, bortser man från sexarbetarna så har dessa uthängda också familjer som definitivt nu får meddelanden på socmed om de vet om deras förälder köpt sex osv.
Alltihopa är så ofantligt dumt, oavsett vem som gjort vad. Anna är den enda riktigt korkade här och med små barn är hon klart sjuk som utsatt dem för galna kunder, kändisar med rykten att bevara och löst folk med åsikter.
Det finns så mycket skit i denna bransch, men nästan inget eget ansvar. Skulden ligger alltid på horandet och kunderna, trots att man som säljare tagit 5-100 steg för att nå dit. Det är inte att förminska skulden för de som begått övergrepp; men det är ändå fascinerande att vissa som säljer sex blir våldtagna 100% av gångerna medan de flesta av oss andra råkat ut övertramp ett handfull gånger.
Hjälpen är: hur stöttar vi oss själva och varandra i nuvarande klimat? Hur håller jag mig trygg? För lagstiftning eller många mäns vidriga beteende är inget som ändras över en natt.
Anna har inga sådana syften. Hon gör detta enbart för sig själv. Vad hon inte fattar i sin uppenbara psykos är vilken ohygglig situation hon satt sin familj, och de hon påstår sig bry sig om, i.
Även jag har svårt att se fördelarna i att som ensam försöka dreva på det här viset. Även om dessa kända människor är harmlösa, så finns det ju enligt utsago 1600 köpare där ute som inte missar en sådan här sak - säkert flera ”farligare” privat än herr Hägglund, om man säger så. Det räcker med att ett par hundra av dessa är återkommande köpare för att det kan bli en jobbig situation för dem som är kvar i gemet.
Med det sagt, jag tvivlar inte på att hon på något sätt försöker göra nytta.