2024-08-28, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Sveriges ekonomiska zon i Östersjön har en kort gräns med Kaliningrads ekonomiska zon.
Jag vet. Jag har redan fått det förklarat för mig.
Citera
2024-09-01, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali
De flesta av de du ser som "ryss-troll" är inte ryssar. Vi är svenskar som är födda i Sverige, men som helt enkelt ser igenom propaganda. Det är för mig väldigt märkligt att som svensk känna ett starkt hat mot ett land och folk som inte har gjort Sverige någonting öht. Det finns bara en enda anledning till varför många svenskar känner så, och det är för att media har sagt åt dem att känna så. Västerlänningar (framförallt svenskar) är idag ett av världens mest hjärntvättade folk.

Svenskar står inte upp för Sverige det minsta lilla. Däremot står de upp för Ukraina. Jag ser en massa ukrainska flaggor hänga på svenskars tomter. Detta är resultatet av en extrem hjärntvätt som har pågått i 50 år. Att stå upp för Sverige och den svenska flaggan är "rasistiskt". Det får man inte göra. Men att stå upp för den ukrainska flaggan, trots att det är "självutnämnda nazister" som strider för landet, är helt okej. De människor som driver detta kriget mot Ryssland, är exakt samma människor som har drivit massinvandringen, feminismen osv. Samtidigt som du har fullt upp med att hata Ryssland och ryssar, som inte har gjort oss något, har dessa människor fullt upp med att fylla Sverige med muslimer, och att demonisera all form av patriotism kopplad till Sverige och svenskar.

Det är samma visa hela tiden, om och om igen. Massmedia sätter igång ett narrativ, och sedan följer en massa svenskar detta. Om massmedia säger att man ska ha på sig en mask och ta 3-4 vaccin-sprutor, då gör en massa svenskar detta utan att tveka, och är väldigt arga på alla som inte gör det. Massmedia säger att Ryssland och ryssar är onda, och då hatar en massa svenskar dem, och är väldigt arga på alla dem som inte hatar Ryssland och ryssar. Detta är så tröttsamt, och ingenting kommer någonsin att förändras så länge svenskar är så enormt lätt-manipulerade. Varför skulle en media, som har ljugit så mycket om massinvandring och annat, vara ärlig om andra saker? Varför ska vi svenskar strida mot Ryssland, när de som styr i vårt land, inte är det minsta lilla intresserade av att skydda våra gränser, och tillåter att en massa människor kommer hit och våldtar och mördar vårt folk? Ni måste ju någon gång vakna och förstå att massmedia ljuger och ljuger, och att de som styr verkligen inte vill oss väl.

Det jag har emot med Ryssland, eller snarare Putin, är att han är pro-islam, skickar muslimska ryska medborgare att döda kristna ukrainare, samt att han vill översvämma oss ännu mer med migranter.

Varför tror du Finland planerar bygga ett stängsel mot Ryssland? Jo, för att Putin-fanskapet vill skicka massa babbar till Finland.

Och jo, det finns ryska rysstroll på flashback. T.ex. han som spammar olika delforum på flashback med engelska länkar och som blir bannad jämt.
Citera
2024-09-02, 10:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Ja som rubriken så logiskt säger: hur kommer det sig att så många proryska apologeter bor i väst men säger sig avsky vårt sätt att leva och menar att Ryssland är paradiset?

Varför flyttar de inte till Ryssland då? Det är ju en självklarhet att man drar dit man tycker att det är bäst politik och bäst värderingar?

Era tankar om det?
Du och alla Ukrainavurmare har blivit programmerade att kasta så mycket lögner och propaganda i ansiktet på folk.
Allt i den vänsterglobalustiska agendan!

Har man inga argument kvar skickar man iväg en "oneliner"...allt för att få sista ordet eller för att provocera!

ALLT som kan uppfattas som minsta positivt för Ryssland ska slås ner hårt och brutalt... och nu detta hittepå..

Att det skulle bo "många rysstroll" i väst är endast ytterligare en bland tusentals lögner ni hittar på.

Värst är att dumsvensken i synnerhet gått på mycket av det ni hittar på.

Man har lyckats gå med i Nato och Ryssland är helt plötsligt vår störste skurk..
Du frågar varför man inte flyttar till Ryssland.....

Jag är ingen Rysslandsvän, känner ingen där och när jag slipper dumsvenskar som dig, finns chans till ett drägligt liv här.
Jag vill bara ha en nyanserad vuxen diskussion utan massa ungar som skriker putler, rysstroll..
Din tråd bevisar ju bara hur lågt ni bedriver debatten.
Citera
2024-09-02, 12:07
Moderator
farbror_barbros avatar
Rubrik kortad från ” Varför bor så många rysstroll i väst? Flytta till Ryssland bitch eller håll käft !!!” i enlighet med 0.01.

/Mod
Citera
2024-09-04, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Ja som rubriken så logiskt säger: hur kommer det sig att så många proryska apologeter bor i väst men säger sig avsky vårt sätt att leva och menar att Ryssland är paradiset?

Varför flyttar de inte till Ryssland då? Det är ju en självklarhet att man drar dit man tycker att det är bäst politik och bäst värderingar?

Era tankar om det?

Västvärldens värderingar är falska och dåliga och har ingen framtid. Därmed inte sagt att Putin är bra.
Citera
2024-09-04, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Du och alla Ukrainavurmare har blivit programmerade att kasta så mycket lögner och propaganda i ansiktet på folk.
Allt i den vänsterglobalustiska agendan!

Har man inga argument kvar skickar man iväg en "oneliner"...allt för att få sista ordet eller för att provocera!

ALLT som kan uppfattas som minsta positivt för Ryssland ska slås ner hårt och brutalt... och nu detta hittepå..

Att det skulle bo "många rysstroll" i väst är endast ytterligare en bland tusentals lögner ni hittar på.

Värst är att dumsvensken i synnerhet gått på mycket av det ni hittar på.

Man har lyckats gå med i Nato och Ryssland är helt plötsligt vår störste skurk..
Du frågar varför man inte flyttar till Ryssland.....

Jag är ingen Rysslandsvän, känner ingen där och när jag slipper dumsvenskar som dig, finns chans till ett drägligt liv här.
Jag vill bara ha en nyanserad vuxen diskussion utan massa ungar som skriker putler, rysstroll..
Din tråd bevisar ju bara hur lågt ni bedriver debatten.

Varför skulle det vara bättre att skrika "vänsterglobalust" än "rysstroll"?
Citera
2024-09-04, 07:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RepublikenTaiwan
Varför skulle det vara bättre att skrika "vänsterglobalust" än "rysstroll"?
Ordet vänsterglobalist är namn på en politisk inriktning.
"rysstroll" är enbart ett nedsättande ord för meningsmotståndare.
Citera
2024-09-04, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Ordet vänsterglobalist är namn på en politisk inriktning.
"rysstroll" är enbart ett nedsättande ord för meningsmotståndare.

Vänsterliberalism är en politisk inriktning. Men nej, det finns ingen politisk inriktning som heter "vänsterglobalism".

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4nsterliberalism

"Vänsterglobalist" är ett nedsättande ord för meningsmotståndare.
Citera
2024-09-04, 15:56
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Västvärldens värderingar är falska och dåliga och har ingen framtid. Därmed inte sagt att Putin är bra.
Ingen framtid?, är det alldeles säkert att du inte bara önsketänker?
Vänster och högerextrema har alltid spått vår undergång, kommunister fascister nazister....
anarkister, osv
Det har ingen bärighet i fakta eller objektiv analys.
Citera
2024-09-04, 15:58
Bannlyst
Tror folk sympatiserar med ryssland och anser att Ryssland har rätt i att försvara sig, de behöver ej vara rysktroll direkt
Citera
2024-09-04, 16:15
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali
De flesta av de du ser som "ryss-troll" är inte ryssar. Vi är svenskar som är födda i Sverige, men som helt enkelt ser igenom propaganda. Det är för mig väldigt märkligt att som svensk känna ett starkt hat mot ett land och folk som inte har gjort Sverige någonting öht. Det finns bara en enda anledning till varför många svenskar känner så, och det är för att media har sagt åt dem att känna så. Västerlänningar (framförallt svenskar) är idag ett av världens mest hjärntvättade folk.

Svenskar står inte upp för Sverige det minsta lilla. Däremot står de upp för Ukraina. Jag ser en massa ukrainska flaggor hänga på svenskars tomter. Detta är resultatet av en extrem hjärntvätt som har pågått i 50 år. Att stå upp för Sverige och den svenska flaggan är "rasistiskt". Det får man inte göra. Men att stå upp för den ukrainska flaggan, trots att det är "självutnämnda nazister" som strider för landet, är helt okej. De människor som driver detta kriget mot Ryssland, är exakt samma människor som har drivit massinvandringen, feminismen osv. Samtidigt som du har fullt upp med att hata Ryssland och ryssar, som inte har gjort oss något, har dessa människor fullt upp med att fylla Sverige med muslimer, och att demonisera all form av patriotism kopplad till Sverige och svenskar.

Det är samma visa hela tiden, om och om igen. Massmedia sätter igång ett narrativ, och sedan följer en massa svenskar detta. Om massmedia säger att man ska ha på sig en mask och ta 3-4 vaccin-sprutor, då gör en massa svenskar detta utan att tveka, och är väldigt arga på alla som inte gör det. Massmedia säger att Ryssland och ryssar är onda, och då hatar en massa svenskar dem, och är väldigt arga på alla dem som inte hatar Ryssland och ryssar. Detta är så tröttsamt, och ingenting kommer någonsin att förändras så länge svenskar är så enormt lätt-manipulerade. Varför skulle en media, som har ljugit så mycket om massinvandring och annat, vara ärlig om andra saker? Varför ska vi svenskar strida mot Ryssland, när de som styr i vårt land, inte är det minsta lilla intresserade av att skydda våra gränser, och tillåter att en massa människor kommer hit och våldtar och mördar vårt folk? Ni måste ju någon gång vakna och förstå att massmedia ljuger och ljuger, och att de som styr verkligen inte vill oss väl.
Vilken propaganda?, hur mår du när du ser detta och hur bortförklarar du det?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/darja-blev-utsatt-for-sexuella-overgrepp-av-rysk-soldat-vill-att-varlden-ska-veta

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bucha_massacre

Ryssland gör omvärlden oerhört illa , och vi tillhör omvärlden.

Det är tvärtom, du lyssnar på och sväljer kremls propaganda men bortser från vår objektiva civiliserade nyhetsförmedling.

Och visst finns det media i Sverige som skriver positivt om Ryssland, vissa kommunist och nazist-tidningar, som motsvarar den andel som du tillhör.

Det får oss att ha en åsikt om dig /er som jag tror forumets regler inte tillåtet oss att skriva rent ut, av nån anledning.
Senast redigerad av GustavAnder 2024-09-04 kl. 16:29.
Citera
2024-09-04, 23:36
Medlem
Shuravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Vilken propaganda?, hur mår du när du ser detta och hur bortförklarar du det?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/darja-blev-utsatt-for-sexuella-overgrepp-av-rysk-soldat-vill-att-varlden-ska-veta

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bucha_massacre

Ryssland gör omvärlden oerhört illa , och vi tillhör omvärlden.

Det är tvärtom, du lyssnar på och sväljer kremls propaganda men bortser från vår objektiva civiliserade nyhetsförmedling.

Och visst finns det media i Sverige som skriver positivt om Ryssland, vissa kommunist och nazist-tidningar, som motsvarar den andel som du tillhör.

Det får oss att ha en åsikt om dig /er som jag tror forumets regler inte tillåtet oss att skriva rent ut, av nån anledning.

Svensk media är knappast objektiv om vi diskuterar Ryssland eller NATO. Hela NATO processen understöddes med mängder av ren skrämselpropaganda av media. Varje dag var det nya artiklar om hur Ryssland planerar invasion av Sverige med mera.

Att Ryssarna gör "oss illa" är väl ingen som blir förvånad av? Inte som att vi i väst är helt oskyldiga till den situationen.

Nåväl. "Rysstroll" är bara ett epitet som slängs på alla som ifrågasätter Nato, Amerikanarna, Media eller NATO-medlemskapet. Folk är sällan rysstroll, snarare brukar de sunt förnuft. Och en vilja att bevara Svenska principer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in