2024-09-03, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlobalVision
https://www.ratsit.se/tabort

Förut kunde du bara dölja dig själv i det öppna söket i 12 månader. Men nu verkar det finnas en möjlighet att ta bort sig själv helt och hållet med länken ovan!

Hatar såna här sidor och tycker dom inte borde finnas! Så hoppas det här hjälper någon!
Märks att det är många Allan Ballan fjortisar i tråden. Jag är inte ett skit intresserad av vad ni gör med Ratsit men jag kan lova att när ni sitter vid köksbordet ensamma vid 75 års ålder och inte kan söka efter era kompisar ni inte sett eller hört från eller träffat de senaste 50 åren därför att det är så j-a inne att inte synas.

Jeez... Detta är generationen som ska föra Sverige framåt. Men kom igen när ni fått hår på den.
2024-09-03, 22:32
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
"Jag är medveten om att privatpersoner, myndigheter och företag använder Ratsit för att ta fram person- och adressuppgifter. Om du väljer att ta bort dina uppgifter så kan de inte längre få fram information om dig. Exempel är postutdelare, blomsterbud, tandläkare, energibolag, kommuner, taxi, försäkringsbolag, landsting, budföretag mm. En del företag använder även Ratsits kreditupplysningar för att göra bakgrundskontroller, så om du tar bort dina uppgifter så kan dessa aktörer inte använda våra tjänster vilket kan försvåra för dig som person att sluta avtal med dem."

Gör man inte saker & ting mer komplicerat för sig själv samtidigt? Även fast jag är för att kunna vara så anonym som möjligt

Dom exempel dom tar upp är trams, snacka om att greppa efter halmstrån.
Man märker att dessa killar är ungdomar, hur tror dom det fungerade före 90-talet.
2024-09-03, 22:35
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
En enkel fråga i all välmening: varför vill man som privatperson överhuvudtaget ta bort sig från Ratsit och Mrkoll och liknande plattformar om man inte har något att dölja?

Jag kan absolut förstå att man som offentlig person kan ha legitima skäl till att bli "osökbar" på nätet. Men inte som medelsvensson.
Det är tryggast om man vet att ingen jävla gängmördare du råkat tjafsa med i trafiken enkelt kan åka hem till dig och förstöra ditt liv, bara genom att ha läst och memorerat din registreringsskylt!
2024-09-03, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Märks att det är många Allan Ballan fjortisar i tråden. Jag är inte ett skit intresserad av vad ni gör med Ratsit men jag kan lova att när ni sitter vid köksbordet ensamma vid 75 års ålder och inte kan söka efter era kompisar ni inte sett eller hört från eller träffat de senaste 50 åren därför att det är så j-a inne att inte synas.

Jeez... Detta är generationen som ska föra Sverige framåt. Men kom igen när ni fått hår på den.

Finns väl en anledning till att man inte träffar dessa kompisar de senaste 50! åren 😂
2024-09-03, 22:37
Medlem
RickRozays avatar
Citat:

DET FINNS FACEBOOK
2024-09-03, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Som flera andra redan har påpekat i tråden:

Det är MrKoll och Birthday.se som är de två stora problemen. Svårt att bli bortplockad därifrån. Testa själva så får ni se vad de svarar på era meddelanden!

Skriver igen då, mitt namn e bortplockat ifrån mrkoll med BankID inga problem
2024-09-03, 22:44
Medlem
GlobalVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Hur lyckades du med det? Och gjorde du det på Birthday.se & upplysning.se också?
2024-09-03, 22:45
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan

Inte mitt. Har försökt med allt i över ett år. Samma med birthday.
2024-09-03, 22:58
Medlem
Citat:
Har inget emot att folk kan ta del av den typen av information om mig.

Så länge man inte är kriminell själv eller har samröre med kriminella så finns det inget att vara rädd för.
Märkligt att inga andra länder har samma system då.. du hade passat bra i DDR..
2024-09-03, 23:00
Medlem
Citat:
En enkel fråga i all välmening: varför vill man som privatperson överhuvudtaget ta bort sig från Ratsit och Mrkoll och liknande plattformar om man inte har något att dölja?

Jag kan absolut förstå att man som offentlig person kan ha legitima skäl till att bli "osökbar" på nätet. Men inte som medelsvensson.

Rakryggade, starka individer försvarar sin integritet medans undergivna syltryggar frivilligt exponerar sig för personer, företag och ordningsmakt.

En enkel fråga i all välmening, varför vill du synas på dessa sidor?
2024-09-03, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfons-Bokalen
Korkat inlägg, så där resonerar bara skummisar som har saker att dölja. Man borde inte kunna ta bort sig från Ratsit.
Jaha, men hoppas någon blatte blir sur på just DIG då i trafiken och söker upp var du bor och åker hem och slår ner dig! Dumfan.
2024-09-03, 23:03
Medlem
Citat:

Och hur gjorde de förr då? Idioter med kontrollbehov.. Har du inte haft kontakt de senaste 50 åren så kan väl de sista 10 kvitta? Vill folk synas finns det något som heter sociala medier.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in