Citat:
Ursprungligen postat av
Horsemackan
https://www.polisforbundet.se/rad-och-stod/hot-och-vald-mot-poliser/minska-din-synlighet-pa-internet/
Här kan man få veta hur man gör för att få bort dina uppgifter. Vissa är inte så självklara hur man gör så det kan vara värt att gå in här o läsa tbh.
Bra länk! Hoppas allting går smidigt nu, jag vet inte själv vart jag står i denna frågan längre faktiskt. Tyckte från början att det är sinnessjukt hur det kan vara så transparent med allting. Men tänker även att vi nu kan räkna med mera brott då alla är anonyma.
Är ju rätt enkelt att hitta folk, om man tex vet att någon heter Erik och bor runt Södermalm och är mellan 20-25 så kan man luska fram rätt person. Just Erik lär ge många träffar men mindre vanliga namn hittar man ju direkt. detta gäller även släktingar MedMera. Detta tror jag faktiskt har hållit en del folk i schack på så sätt att folk inte vågar agera med risk för att bli upphittad snabbt.
Tror vi definitivt lär se många blåsningar framöver på knarkfronten.... Om det inte längre går att hitta Jonte från Östermalm mellan 20-25 som kritat ladd för 50lax så öppnas det för bedrägliga beteenden.