2024-09-03, 17:13
Medlem
dart100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Det är precis detta beteendet som gör att de kommer aldrig anpassa sig till vår kultur. Troligen bryr de sig inte då de är väldigt många som har samma kultur. I vissa områden är det svenskar som måste anpassa sig då vi är i minoritet. Har hänt flera gånger att vissa blattar gör alla fel i boken. Jag har då väldigt vänligt sagt typ: ett tips, du får inte göra så, eller du får inte parkera där osv. De flesta blir skogstokiga och kan helt enkelt inte klara av en så artig och kommentar.
Med åren har jag agerat likadant, men bara mot blattar. Dvs attack är bästa försvar. Skrik och var otrevlig. Det brukar fungera, såvida det inte går till handgemäng.

Problemet då blir att man oftast får hela släkten efter sig och får se sig om över axeln hela tiden så det inte står ett gäng på 10 pers och misshandlar en eller tilomed dödar. Så enligt mig är det inte värt det att skrika och slå tillbaka.
Citera
2024-09-03, 17:18
Medlem
dart100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Världens sämsta människor, föraktar väst men kör gärna BMW o Mercedes
De har aldrig fått ett nej, kvinnor har ingen talan. Män har alltid rätt o kvinnor fel.
Ju fortare folk begriper hur dessa är, alla är! Dessto bättre och fortare kan vi sparka ut dem

Ja åtminstone dom som inte kan anpassa och sköta sig i vårt samhälle
Citera
2024-09-03, 17:20
Medlem
dart100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Det är så de funkar, ingen får "kränka" dem.
Det spelar ingen roll hur mycket fel de själva gjort.
En arabfamilj som bor kvar i en hyresrätt i föreningen, skaffade sig en foodtruck.
Den parkerades hela tiden precis utanför porten och blockerade då min och två andras carportar.
Jag ringde på tre olika gånger så de fick gå ut och flytta sin jävla foodtruck.
Fjärde gången det hände så prata jag med ordförande i föreningen.
De fick en varning om att sluta parkera på gatan, som har parkeringsförbud.
Nästa morgon efter att de fått sin varning var hela bakluckan repad på min bil.
Arabungen i familjen, typ 8 år stod och väntade på mig på morgonen och flina som en sol och sa oj vad har hänt med din bil ?!

Sex månader senare fick deras foodtruck alla fyra hjulen sönderskurna på natten.
Måste ha varit en konkurrent kan man tänka.

Ha ha rätt åt dom jävlarna
Citera
2024-09-03, 17:22
Medlem
dart100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Ingen nyhet du kommer med TS
Låter inte som att du är uppvuxen i en förort för då hade du lärt dig det redan som barn

Låter andra svara på varför dom är så lättkränkta, jag har mina teorier…

Hur du bemöter deras beteende är antingen att du ignorerar dom eller möter på deras sätt dvs med våld.
Nej jag är inte uppvuxen i en förort och det är jag glad för
Citera
2024-09-03, 17:23
Medlem
dart100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenskribent
Ni ska ju veta att de flesta i mellanösterna har problem med araber, sällan turkar, israeler och iranier talar gott om araber.

Jag hade förövrigt en liknande upplevelse, jag flyttade, hyrde en p-plats. I alla fall, han som hade den innan mig var arab. Jag hade flyttat in i förrtid, han flyttade och hade helgen på sig, däremot hade parkeringen ett absolut datum (sista dagen i månaden). Då jag redan flyttat in och betalde för platsen började jag använda min p-plats. Idioten ringer mig och säger att jag står på hans p-plats. Jag förklarar att från den 1e i månaden så betalar och hyr jag platsen (fakta). Idioten säger sen att jag parkerat utanför p-platsen och riskerar böter osv. Han ville bara få ut mig för att han skulle vara hotfull mot mig till att ge upp min p-plats som jag betalde, så han slapp betala parkering för gästparkering. Lågliv, jag gick inte ut och hoppades att han inte hade sönder bilen, var hotfull i telefon över några tior. Frågan är varför han tycker att jag skulle betala för att parkera då jag redan betalde för min p-plats. Ren idiot. Som tur var, så var bilen oskadd.

Man undrar ju var denna viktiga heder och ära är då man hotar folk över några tior, då man själv har fel i sak.
Ja det kan man verkligen undra ?
Citera
2024-09-03, 17:25
Medlem
De beter sig på ett sätt som för dem är helt naturligt. Babbebeteendet sitter i generna. Svårare än så är det inte.
I deras hjärnor så är det den som kan utsätta den andre för mest våld som har rätt. Rätt att styra över, rätt att misshandla/råna/våldta osv. Totalt oförenligt med någon form av civiliserade samhällen således.
Därmed uppstår situationer där babbarna gör tokfel, men iom att de kan skrika och vara mest våldsamma så har de enligt sin egna logik "rätt" och den andra "fel".

Mycket låg intelligens, låg bildning, verklighetsuppfattning som en vänsterbliven människa, osv, listan kan göras lång.
Det vi kallar efterblivenhet är för dem normalitet.
De liknar mer en babianflock än någon form av civiliserade människor. Vilket framförallt syns på deras beteende i flock. Det är inte konstigt att de flesta söker sig till aggressiva våldtäkts/pedofilorganisationer så som islam och den politiska vänstern, där de känner sig hemma.

De är totalt omöjliga att ha i möblerade rum helt enkelt och ska omedelbart skickas hem där de kan babba sig utan att det blir kulturkrock.

Detta gäller givetvis inte alla. En del har förstånd, följer Jesus och fungerar som civiliserade människor.
Citera
2024-09-03, 17:25
Medlem
ManicToos avatar
Kort stubin, hämndbegär, lättkränkta, exakt tre av de värsta avarterna hos andra människor.

Det är egentligen inte "invandrare" som är jobbiga. Det är invandrare som har dessa tre egenskaper som är jobbiga. Min frisör var från Irak, underbart lugn och svensk, han kändes inte invandrare alls. Samma med min pizzaägare från Iran, underbart lugn.

Jag tycker det verkar vara en global insikt, att man hatar de tre? Inga länder kan väl gilla hetsiga lättkränkta medborgare?

Finns mycket forskning kring människors beteenden. Den mest slående faktorn för att få ett bra och behagligt liv med bra jobb och inkomst och inte bli brottslig är att man kan kontrollera sig själv och inte är impulsiv som barn. Kan vara en ledtråd varför MENA-länder aldrig kan fås att fungera.
Senast redigerad av ManicToo 2024-09-03 kl. 17:29.
Citera
2024-09-03, 17:28
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dart100
Ett exmpel är när jag sa till en arab att han parkerat fel stod mitt i vägen och det var även parkeringsförbud där och jag hadde bråttom han vägrade flytta på sig.
Jag var vänlig och trevlig och sa kan du inte köra fram lite då även om du inte får stå här nä det kunde han inte sa han.
Då började jag bli lite irriterad och sa med bestämt röst att nu får du köra härfrpn så at jag kommer fram.Då blev han givetvis aggresiv och brjade skrika och gapa och flaxa med armarna sen kom hans kompis och började skrika och gapa han åxå men till slut körde dom därifrån met ett skrikande och gapande flaxande med armarna i bilen.

Jag tänkte inte mer på det när jag till slut kom iväg men efter 2 dar så var alla 4 däcken på min bil sönderskurna det var inte så svårt att räkna ut vilka det var eftersom att jag såg deras bil stå parkerad bara en bit ifrån där jag bor.Det kostade mig mycket pengar så numera säger jag aldrig ifrån till invandrare för då är risken stor att man får sin egendom förstörd eller att man blir misshandald eller dödad för en bagatell.

Varför håller dom på så det var dom som gjorde fel inte jag ?
Vad är det för fel i huvet på dom

Det är en annan kultur - en dominanskultur

Islam betyder "underkastelse" på arabiska. Det ska väl tolkas, som att det är den troende, som ska underkasta sig Gud. Men islam lär därtill ut, att icke-muslimer ska underkasta sig muslimer.

Klicka för att läsa en artikel om muslimsk dominanskultur.

Här är en video med en del råd, om hur man bemöter dominanskultur. (Du får själv bedöma, om det verkar vara bra råd.)

https://swebbtube.se/w/28yqUX2sXt6R1djMKH6MmQ
Citera
2024-09-03, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Fast det är ju bara tredjedel av dom som är på det här sättet, så därför kan vi ta en fler.

Varför?
Citera
2024-09-03, 17:32
Medlem
Det är en del av deras kultur att bete sig stöddigt och aggressivt när de blir konfronterade. Det ger i Sverige upphov till så kallade kulturkrockar, eftersom den svenska och arabiska kulturen inte fungerar ihop. Tyvärr ansåg tidiga regeringar och alla ni som röstat på vänsterblocket eller alliansen att gränskontroller och assimilation är rasism. Det bedrevs massinvandring och sedan uppmanades de invandrare männen att behålla sin egen kultur. Nu ser vi resultatet.

Det är inte helt omöjligt att beteendet till viss del är genetiskt. Och det säger jag inte ur ett rasbiologiskt perspektiv. Det finns gener som gör individen mer eller mindre aggressiv och det är möjligt att dessa gener förekommer i högre utsträckning i mellanöstern/Afrika.
Citera
2024-09-03, 17:33
Medlem
dart100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Kort stubin, hämndbegär, lättkränkta, exakt tre av de värsta avarterna hos andra människor.

Det är egentligen inte "invandrare" som är jobbiga. Det är invandrare som har dessa tre egenskaper som är jobbiga. Min frisör var från Irak, underbart lugn och svensk, han kändes inte invandrare alls. Samma med min pizzaägare från Iran, underbart lugn.

Jag tycker det verkar vara en global insikt, att man hatar de tre? Inga länder kan väl gilla hetsiga lättkränkta medborgare?

Finns mycket forskning kring människors beteenden. Den mest slående faktorn för att få ett bra och behagligt liv med bra jobb och inkomst och inte bli brottslig är att man kan kontrollera sig själv och inte är impulsiv som barn. Kan vara en ledtråd varför MENA-länder aldrig kan fås att fungera.

Jag har inget emot folk som är civiliserade och inte har kort stubin inte är lättkränkta och inte drivs av hämndbegär oavsett nationalitet.Tyvärr verkar det som att arabaer/mena är dom som är mest lättkränkta med kort stubin och hämndbegär.
Citera
2024-09-03, 17:34
Medlem
dart100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är en annan kultur - en dominanskultur

Islam betyder "underkastelse" på arabiska. Det ska väl tolkas, som att det är den troende, som ska underkasta sig Gud. Men islam lär därtill ut, att icke-muslimer ska underkasta sig muslimer.

Klicka för att läsa en artikel om muslimsk dominanskultur.

Här är en video med en del råd, om hur man bemöter dominanskultur. (Du får själv bedöma, om det verkar vara bra råd.)

https://swebbtube.se/w/28yqUX2sXt6R1djMKH6MmQ

Och VARFÖR vill våra politiker så gärna ha hit en sån skit kultur (dominanskultur) det finns inget bra med den ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in