Citat:
Ursprungligen postat av
dart100
Ett exmpel är när jag sa till en arab att han parkerat fel stod mitt i vägen och det var även parkeringsförbud där och jag hadde bråttom han vägrade flytta på sig.
Jag var vänlig och trevlig och sa kan du inte köra fram lite då även om du inte får stå här nä det kunde han inte sa han.
Då började jag bli lite irriterad och sa med bestämt röst att nu får du köra härfrpn så at jag kommer fram.Då blev han givetvis aggresiv och brjade skrika och gapa och flaxa med armarna sen kom hans kompis och började skrika och gapa han åxå men till slut körde dom därifrån met ett skrikande och gapande flaxande med armarna i bilen.
Jag tänkte inte mer på det när jag till slut kom iväg men efter 2 dar så var alla 4 däcken på min bil sönderskurna det var inte så svårt att räkna ut vilka det var eftersom att jag såg deras bil stå parkerad bara en bit ifrån där jag bor.Det kostade mig mycket pengar så numera säger jag aldrig ifrån till invandrare för då är risken stor att man får sin egendom förstörd eller att man blir misshandald eller dödad för en bagatell.
Varför håller dom på så det var dom som gjorde fel inte jag ?
Vad är det för fel i huvet på dom
Det är en annan kultur - en
dominanskultur
Islam betyder "underkastelse" på arabiska. Det ska väl tolkas, som att det är den troende, som ska underkasta sig Gud. Men islam lär därtill ut, att icke-muslimer ska underkasta sig muslimer.
Klicka för att läsa en artikel om
muslimsk dominanskultur.
Här är en video med en del råd, om hur man bemöter dominanskultur. (Du får själv bedöma, om det verkar vara bra råd.)
https://swebbtube.se/w/28yqUX2sXt6R1djMKH6MmQ