2024-09-03, 15:23
Medlem
develis avatar
Vad som oroar republikaner relaterat till Trump.
Några röster.

"Some of the participants voted for Trump during his 2016 or 2020 campaigns, or both, before deciding they can no longer support him."

Ang Republican voters against Trump så investerar kampanjen $50 miljoner i idigitala annonser med fokus på svänstster som Arizona, Georgia, Michigan, Nevada, Pennsylvania och Wisconsin.

Varför?

Clint Taylor, Fairfax County lawyer och aktiv i politiken och röstade Trump 2016, är oroad över vilken riktning partiet tagit och via det Trump visat upp.
Han ser sig som republikan men;

"More than policy, he is concerned about Trump’s temperament as a national leader and his influence within the Republican party."

Två händelser fick Taylor att reagera kraftigt.
Det ena var när Trump betecknade Nazi och vit överhöghet i den våldsamma marschen i
Charlottesville och kallade dem “very fine people”.

Det andra var stormningen av Kapitolium som följde Trumps vägran att acceptera valet 2020.
Att Trump tog högerextremas parti igen vill säga.

“I couldn’t believe that this man said that,” he said in his video. “It still gets me riled up today that he would defend those torch-wielding Nazis.”

Trumps förhållningssätt till auktoritärt ledarskap i andra länder är också en starkt oroväckande faktor anser Taylor.

Greg Hawley, militär veteran och fd lärare tar upp Project 2025.

“The writings are on the wall,” he said of the foundation’s presidential playbook, “Project 2025,” and of actions Trump has already taken that align with some of it.

Hawley points to how Trump’s U.S. Supreme Court picks stemmed from Heritage Foundation and Federalist Society recommendations — all of whom upheld Roe v. Wade as federal law during confirmations hearings before ultimately ruling to undo the federal abortion protections. "

Ett annat orosmoln är Trumps uttalande “in four years, [they] won’t have to vote again.”

Hawley said that moments like that are where he believes Trump has “let it slip” that he would move towards a more “strong arm government.”

Barbara Comstock:
" Former Republican 10th District Rep. Barbara Comstock said in an interview earlier this month that she will be voting for Harris and former 5th District Rep. Denver Riggleman hosted a campaign event at his distillery.

“After Jan. 6, after Donald Trump has refused for four years to acknowledge that he lost, and his threats against democracy, I think it’s important to turn the page,” Comstock said. "

Denver Riggleman:
“What it comes down to is the moral depravity of that man — what he’s done against our democratic institutions".

“But also his treatment of women, his treatment of immigrants, and what he says about them, his words about military veterans.

You get that feeling that this is just a narcissist who only cares about himself.”

"This doesn’t mean he always agrees with Democrats on policy, he said, but “at least they don’t want to overturn our Democratic institutions.”

https://virginiamercury.com/2024/09/03/va-republican-voters-officials-press-for-harris-over-trump/
Citera
2024-09-03, 15:28
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det blev långt men Trump sitter alltid i ett större sammanhang - p-störd, falsk och manipulativ som han är.

Det varierar nog. Några håller på Trump ur en personlig synvinkel, de här lägger skulden på regeringsnivå och kan likaväl varit hard core Maga innan..
Jag kan iofs tycka att det är underlig beskrivning att peka på Biden/Harris och inte ett ord om terroristerna IS.
Påminner mig om Gaza och när Hamas utelämnas helt i diskussionen.

Några beskrivs ha talat redan innan på RNC, vilket ännu mer skulle bekräfta politiskt jippo isf.
Ena sidan av klämkäcka tummen-upp fotot reagerade jag på. Bredvid Trump står en kvinna i Maga-röd klänning. De på höger sida (en av två fam?) bär alla röda slipsar.

Problemet IMO med Maga Die hard rent generellt är att det gränsar till fanatism. Extremt högljudda, repetitiva och noll faktakoll. De blundar mer än gärna. Exakt som sin Gudfader.
Det är propaganda och konspirationer i en enda mischmasch.
Andra är lugnare och drar sig tillbaka.
Här har Trump missbrukat sorg och passat på.

Normala republikaner genomskådar farsen och vad de ser här är inte bara grov omoral och lagbrott, det är grova påhopp på en anställd. Att hon sen är kvinna gör att dessa lågliv - karikatyrer till män - tror att det är fritt fram att kränka vem som helst och går även ordagrant över lik.
Den där platsen är liksom inte som våra kyrkogårdar, den är extremt helig och ansedd.

Jag tror inte ens det här berör bara mantrat Harris har dödat, Biden har dödat..

Han bryr sig inte ett skit om veteraner.
Trump bröt inte bara mot den kyrkogårdens regler - han bröt mot federal lag.

Han ordagrant visar att han pissar på allt som är federalt, hur heligt det än är - likt som att han fortfarande gör ang stormningen av Kapitolium och dess poliser.
Just nu har Smith lagt fram de federala åtalen.

Project 2025, att-göra-listan, indikerar att tusentals federalt anställda tjänstemän ska sparkas, presidentens makt ska utökas och få kontroll över tex justitiedepartementet och andra federala instanser, undervisningsdepartementet ska avvecklas.

Med så mycket varningstecken är det rent omöjligt att sen sitta och bläddra på underläppen och säga:
I didn't see that coming?

Det är fullt begripligt att många republikaner traskar iväg över till Harris, inte för att hålla med på den politiska agendan men för att rädda demokratin.
Han är komplett galen i version 2, det min fulla övertygelse.
Ser man en personkult nu så kommer det bli en sådan med personlig makt sen.
Trump har inget med project 25 att göra. Trumps agenda heter agenda 47!

Sluta sprid desinformation. Till och med fake news media har gått ut med rättelse efter de knutit Trump till project 25.
Citera
2024-09-03, 15:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Here we go again...
Istället för att bygga din uppfattning på vittnesmål från sådana som hamnat i onåd med Trump så kan du kolla på vad Trump gjorde för militären. Han höjde löneutvecklingen för militären och höjde budgeten för veteraner, han startade space force. Han har annonserat att de soldater som fick sparken för att de inte tog covid-vaxxet ska bli återanställda och få fullt betalt för dess orättvisa behandling. Han startade inga krig utan aktivt sökte fred på jorden vilket resulterat i otaligt många skonade soldater och civila. Något som tidigare administration såg som en naturlig del av deras utrikespolitik.

Det är mycket du inte lär dig när du läser ny times och nrp men jag kan säga dig att Trump har fullt stöd från militären och de riktiga generalerna. Inte tv-generalerna som Trump kallar dem, Milley bl.a. som är deep state puppets.
Trump har sagt att han visste att Milley var korkad när han föreslog att det skulle va billigare att lämna krigmaterielen i Afghanistan istället för att skicka hem det... Så blev det ju till stor det med han vid rodret, miljarders miljader dollar av amerikansk krigsmateriel lämnades till talibanerna. Vilket var lagom för att Biden kunde stå på 20 årsdagen av 9/11 och säga att han tog hem trupperna..

Nej Trump vet vilka styr och tjänar på krigindustrin, och det är inte folket kan jag meddela dig.
Du har sett utveckling utan Trump och det är en nödvändigt ont för att exposa vilka krigshetsarna är, men det verkar som atomvapen måste riktas tvärs över världen innan du tänker om..
Ta och skärp dig för det första. Jag läser konstant amerikansk media och mycket brett, vilket ses via posthistorik.
Jag jämför flertal källor inför att skaffa mig en åsikt.
Vad jag definitivt inte hänger mig åt är propaganda och konspirationer.

Enbart ditt ordval Deep state visar benägenhet att ha köpt konspirationer likt Trump som lägger upp poster med QAnon.
Citat:
Valet i november är det tydligt för folket iallafall fred med Trump eller försätta på de tidigare administrationernas aggressiva utrikespolitik som krävt miljontals liv
Valet i november avgör om de sätter en hagalen narcissist på posten - en som är en ren katastrof för Nato, som inbillar sig kunna hantera Putin (debatten på X med Elon var rent skrattretande om hans goda hand med lika galna auktoritära män).

Det här handlar om att Trump ifråga om sin show på ANC har brutit mot lagen och det är det centrala i inlägget.

Så jag rekommenderar att du tar din propaganda och mässar med nån annan lika lättlurad om du vill vinna mark om den fantastiska Trump.
Citera
2024-09-03, 15:53
Medlem
develis avatar
Citat:

Sluta sprid desinformation. Till och med fake news media har gått ut med rättelse efter de knutit Trump till project 25.
Trump har en hel armé som arbetat fram Project 2025 och kopplingen är ännu starkare via Vance.

Kristen ultrakonservativ smörja, redo att ta tiden tillbaka till bortåt 60-talet.

För övrigt talade han nyss inför galna kärringar och fiskade röster - som kopplas till Proud Boys.
De dömda brottslingar som Trump gullar med och vill benåda.
Det går som en röd tråd att Trump har koppling till både högerextremism och ultrakonservativ agenda.

Man får vara bra dum för att lyckas missa vad den här stollen kan skapa om han återuppstår från de döda...

"Moms for Liberty serves on the advisory board for Project 2025, and the author of the document’s education chapter taught a “strategy session” at the group’s gathering."

(FB) Den stora samlingstråden om Donald Trump
Citera
2024-09-03, 16:02
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ta och skärp dig för det första. Jag läser konstant amerikansk media och mycket brett, vilket ses via posthistorik.
Jag jämför flertal källor inför att skaffa mig en åsikt.
Vad jag definitivt inte hänger mig åt är propaganda och konspirationer.

Enbart ditt ordval Deep state visar benägenhet att ha köpt konspirationer likt Trump som lägger upp poster med QAnon.

Valet i november avgör om de sätter en hagalen narcissist på posten - en som är en ren katastrof för Nato, som inbillar sig kunna hantera Putin (debatten på X med Elon var rent skrattretande om hans goda hand med lika galna auktoritära män).

Det här handlar om att Trump ifråga om sin show på ANC har brutit mot lagen och det är det centrala i inlägget.

Så jag rekommenderar att du tar din propaganda och mässar med nån annan lika lättlurad om du vill vinna mark om den fantastiska Trump.
Förstår att det är lättare att avfärda allt som propaganda och konspiration än att erkänna att du haft fel. Men å andra sidan har du köpt alla hoax från fake news media om Trump allt från russia-colusion hoax till bleach-hoaxet och nu tror du att Trump inte respekterar militären.. Så jag vet att du inte kan avgöra vad som är sant eller inte. Fråga mig istället..

Till min poäng, Trump har militärens stöd. Throwback till Trumps inaguration 2017. Lyssna på vad han säger och se vilka som står bakom honom. Spolier: Varenda gren av militären står representerade bakom honom.

https://www.youtube.com/watch?v=FhYPJidoqzg
Citera
2024-09-03, 16:07
Medlem
develis avatar
Trump is still telling lies he told eight years ago

"In a speech last week to the National Guard Association of the United States, former President Donald Trump claimed that he was the president who “created” the Veterans Choice health care program, and got it “passed in Congress,” after others had wanted to do so “for 57 years.”

"In reality, President Barack Obama was the president who signed the program into law in 2014. The law Trump signed in 2018, the VA MISSION Act, expanded the Veterans Choice program but didn’t create it.

I could fact-check this Trump lie half-asleep – because he’s been telling it for more than six years."

" Trump falsely claimed in a speech in mid-August that he had warned the US not to invade Iraq. That claim was a key part of his campaign pitch in 2015 and 2016. (Trump expressed tentative support for the 2003 invasion about six months before it occurred, did not express a firm opinion on an invasion about two months before it occurred, and only came out as an opponent of the war post-invasion."

So as long as Trump or any other major political figure keeps reviving their past nonsense, we should keep debunking that nonsense. Even if we already did it eight years ago."
https://www.google.com/amp/s/amp.cnn.com/cnn/2024/09/03/politics/trump-fact-checking-analysis
Citera
2024-09-03, 16:08
Medlem
knashs avatar
Citat:
Trump har en hel armé som arbetat fram Project 2025 och kopplingen är ännu starkare via Vance.

Kristen ultrakonservativ smörja, redo att ta tiden tillbaka till bortåt 60-talet.

För övrigt talade han nyss inför galna kärringar och fiskade röster - som kopplas till Proud Boys.
De dömda brottslingar som Trump gullar med och vill benåda.
Det går som en röd tråd att Trump har koppling till både högerextremism och ultrakonservativ agenda.

Man får vara bra dum för att lyckas missa vad den här stollen kan skapa om han återuppstår från de döda...

"Moms for Liberty serves on the advisory board for Project 2025, and the author of the document’s education chapter taught a “strategy session” at the group’s gathering."

(FB) Den stora samlingstråden om Donald Trump
Haha asså chilla ner. Du låter paranoid.
Project 25 är från en konservativ tankesmedja och man får faktiskt vara konservativ trott eller ej. Det är inte olagligt. Men Trump har inget med just det projektet, han har sitt egna.
Skitsamma, Trump är the good guy det är allt du behöver veta och det kommer göra ditt liv mycket behagligare.
Citera
2024-09-03, 16:14
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Haha asså chilla ner. Du låter paranoid.
Project 25 är från en konservativ tankesmedja och man får faktiskt vara konservativ trott eller ej. Det är inte olagligt. Men Trump har inget med just det projektet, han har sitt egna.
Skitsamma, Trump är the good guy det är allt du behöver veta och det kommer göra ditt liv mycket behagligare.
https://www.youtube.com/watch?v=UQjdwsZhE_Q
Nehä dags kolla in detta då är du fakta checkad som en lögn!
Citera
2024-09-03, 16:22
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:

Skitsnack. Trump´s vicepresidentkandidat dvs J.D Vance har skrivit förord till manifestet dvs Project 25 vilket var känt när Trump plockade in honom.

Trump ljuger om precis allt inklusive saker han tidigare tagit ställning för och som han senare tror är minsta negativt för hans kandidatur dvs det gör han nu också.
Citera
2024-09-03, 16:30
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
https://www.youtube.com/watch?v=UQjdwsZhE_Q
Nehä dags kolla in detta då är du fakta checkad som en lögn!

Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Skitsnack. Trump´s vicepresidentkandidat dvs J.D Vance har skrivit förord till manifestet dvs Project 25 vilket var känt när Trump plockade in honom.

Trump ljuger om precis allt inklusive saker han tidigare tagit ställning för och som han senare tror är minsta negativt för hans kandidatur dvs det gör han nu också.
Herregud.

Trump har agenda 47 där det står tydligt vad han vill åstadkomma.

Läs här så förstår ni project 25.

https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2024/07/10/trump-project-2025-heritage-foundation-fact-check/74340278007/

Släpp det, det var förra månades löp.
Citera
2024-09-03, 18:22
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Till er MAGA-fans.
Jag undrar över en sak.
Vad är det värsta.
Hoppa i vattnet och bli attackerad av hajar eller bli elektrifierad?

Ser klippet med Trump och undrar över svaret?

Edit. Hur kan en normalt funtad person stå bakom denna narcissist?
Senast redigerad av Vodkasomsnus 2024-09-03 kl. 18:39.
Citera
2024-09-03, 18:24
Medlem
DRAVKCABs avatar
Momentum!!

BREAKING: Social Media Influencer, Bryce Hall with over 23 Million followers on TikTok and 7 Million followers on Instagram, endorses Donald Trump for President.

Kameleont Harris who?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in