2024-09-03, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jal16
På tal om strålning har jag hört att en foliehatt ska vara det bästa skyddet

Jösses vad du har tappat det… Tror du verkligen att någon kommer ta dina gräspundar-teorier på allvar?

Han har ju rätt. Sommaren är för övrigt slut nu.
Citera
2024-09-03, 11:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0

Mm några dagar finväder så här sent på sommaren gör ingen nytta, förutom att solen torkar upp allt regnande. Nästa vecka är hösten här på riktigt.
Det kommer säkert inte bli så där varmt då det kommer bildas dimma på morgonen.
Citera
2024-09-03, 11:37
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Mm några dagar finväder så här sent på sommaren gör ingen nytta, förutom att solen torkar upp allt regnande. Nästa vecka är hösten här på riktigt.
Det kommer säkert inte bli så där varmt då det kommer bildas dimma på morgonen.
Vet inte var du kollar, men de prognoser jag har tillgång till visar dryga 20° i södra delen nästa vecka. I norr lite svalare.
Men höst på riktigt vet jag inte.
Citera
2024-09-03, 11:44
Medlem
Citat:

Prognos för de närmsta dagarna i Göteborg:

Idag: 27C imorgon: 31C torsdag: 31C fredag: 27C lördag: 26C söndag: 26C

Och jag kommer att vara ute varje dag så jag kommer märka om prognosen stämmer eller inte. Du har klagat över bristen på värme hela sommaren och så fort det nu blir varmt är det ”fake-news” för det passar inte din agenda. För att du klarar inte av att du hade fel.

Är det youtube och sociala medier som man ska lita på inte respektable nyhetstjänster eller myndigheter? En AI-algoritm styr nyhetsflödet istället. Fantastiskt.

Sitt inne i värmen och klaga du medan vi andra är ute och njuter.
Senast redigerad av Jal16 2024-09-03 kl. 11:55.
Citera
2024-09-03, 11:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Vet inte var du kollar, men de prognoser jag har tillgång till visar dryga 20° i södra delen nästa vecka. I norr lite svalare.
Men höst på riktigt vet jag inte.

16-17 grader efter den 10e vid norrlandskusten, men ja det ser ut som vi får en sista sommarvecka.
Citera
2024-09-03, 12:26
Medlem
Fangfaces avatar
Vad tror ni det nya september-rekordet kommer hamna på? Jag drar till med 32.2.

Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
16-17 grader efter den 10e vid norrlandskusten, men ja det ser ut som vi får en sista sommarvecka.
Fan vet om det blir den sista, lär väl lägga sig runt 20 resten av månaden.
Citera
2024-09-03, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Vad tror ni det nya september-rekordet kommer hamna på? Jag drar till med 32.2.

Fan vet om det blir den sista, lär väl lägga sig runt 20 resten av månaden.

Vad sägs om 31.6? Någonstans i Skåne eller kanske här i Göteborg.
Citera
2024-09-03, 13:34
Medlem
Citat:
Prognos för de närmsta dagarna i Göteborg:

Idag: 27C imorgon: 31C torsdag: 31C fredag: 27C lördag: 26C söndag: 26C

Och jag kommer att vara ute varje dag så jag kommer märka om prognosen stämmer eller inte. Du har klagat över bristen på värme hela sommaren och så fort det nu blir varmt är det ”fake-news” för det passar inte din agenda. För att du klarar inte av att du hade fel.

Är det youtube och sociala medier som man ska lita på inte respektable nyhetstjänster eller myndigheter? En AI-algoritm styr nyhetsflödet istället. Fantastiskt.

Sitt inne i värmen och klaga du medan vi andra är ute och njuter.

Ingen bryr sig. Arbete och skola har börjat, och allt är stängt. Folk slutar fira sommar efter ~15 augusti i Sverige.
Det känns dessutom inte som sommar längre pga den lägre solvinkeln även om det är relativt varmt.
Citera
2024-09-03, 14:47
Medlem
Citat:
Ingen bryr sig. Arbete och skola har börjat, och allt är stängt. Folk slutar fira sommar efter ~15 augusti i Sverige.
Det känns dessutom inte som sommar längre pga den lägre solvinkeln även om det är relativt varmt.

När det blir 30 grader är det raka vägen till stranden efter jobbet som gäller. Vagnarna dit kommer att vara att knökfulla. Sitt du inne och klaga men jag ska minsann bada.
Senast redigerad av Jal16 2024-09-03 kl. 14:49.
Citera
2024-09-03, 15:01
Medlem
Citat:
När det blir 30 grader är det raka vägen till stranden efter jobbet som gäller. Vagnarna dit kommer att vara att knökfulla. Sitt du inne och klaga men jag ska minsann bada.

Det blir inga 30 grader. Fantasisiffror!
Citera
2024-09-03, 15:09
Avslutad
Vilken kanonsommar alltså! I dag har man verkligen firat sommar. 27 grader och solsken! Tog ut min Mercedes 450 SL ur garaget och cabbade ner för en tur på stan efter lunch. Överallt glada människor och lättklädda damer med bara ben som firar sommar för fullt. Man märker hur gott detta gör alla vettiga som faktiskt fångar dagen, njuter och firar sommar istället för att sitta och grina framför en statistikskärm i källaren.
I morgon lär vi få se 30 grader så vi tar båda hela dagen ledigt och drar till stranden givetvis för en heldag med bad, sol och härligt häng och framåt eftermiddagen blir det middag och sommardrinkar på nån mysig uteservering, allt är ju öppet!

#summerifyouwantto
Senast redigerad av PhilipsDP18 2024-09-03 kl. 15:18.
Citera
2024-09-03, 15:23
Avslutad
Citat:
Det blir inga 30 grader. Fantasisiffror!

Ja kollar man klart.se är det helt andra temperaturer än SMHI, ca 25 i Stockholm, runt 22 grader efter Norrlandskusten.

SMHI visar 29 i Stockholm och 27 efter Norrlandskusten, 4-5 grader varmare på SMHI.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in