Citat:
Ursprungligen postat av
Odenplan69
Kan du sluta skriva som ett barn? Går absolut inte att ta dig seriöst, är du tolv år ung eller?
Kul att det retar. Det är det som är meningen med mina nedsättande begrepp på fascister, folkmordsvurmare och andra äckelvarelser så som fanatiskt högervridna kristna, musselmaner och andra auktoritärt älskade fårskallar.
Den dagen ryssen lämnar Ukraina kan jag tänka mig att sluta håna alla dessa hjärndöda fascister, rikspuckon till politiker och andra drägg som stödjer den pro-fascistoida neo-bolsjevistiska ryssjäveln.
Förresten, skulle du inte till ryssland inom kort? Lockar tanken att få träffa lite kadyroviter och deras förkärlek till lite tvångsgos "män" emellan? När du åker, säg till så att jag kan skänka 100€ för att kunna få en signatur på en granat med en hälsning till dig, jävla folkmordsvurmare.
------------------
En av de som var med och skapade ryssens hypersoniska vapen får nu sitta och skaka galler i 15 år.
Citat:
Fysikern Alexander Shiplyuk dömdes på tisdagen till 15 års fängelse för landsförräderi i en rysk domstol. Han är en av utvecklarna av Rysslands toppmoderna, hypersoniska missil. Den 57-årige Shipljuk, som ledde ett tekniskt institut på hög nivå i Novosibirsk i Sibirien, greps i augusti 2022.
Två av hans kollegor, Anatolij Maslov och Valerij Zvegintsev, anklagades också för förräderi. Maslov, 78, dömdes i maj till 14 års fängelse. Så många som ett dussin forskare som var involverade i utvecklingen av den hypersoniska missilen har anklagats för förräderi under de senaste åren.
Och så lite info från Mongoliet.
Citat:
Putins besök är intressant eftersom Mongoliet är medlem i Internationella brottmålsdomstolen (ICC), som har utfärdat en arresteringsorder för Putin. En demonstration hölls på torget på måndagen med krav på att Putin omedelbart ska avvisas från landet som krigsförbrytare.
På tisdagen var det också planerat att demonstrationer mot Putin skulle hållas på torget, men demonstrationen blockerades av säkerhetsstyrkor.
I stället för torget samlades demonstranter på tisdagen vid ett minnesmärke för offren för den mongoliska kommunistregimens politiska förföljelse nära torget.
...
- Varje resa till ett land som är medlem i ICC och som inte leder till ett gripande uppmuntrar president Putin att fortsätta på den inslagna vägen och måste därför ses som en del av en strategisk ansträngning för att underminera ICC:s arbete, menade Altantuya Batdorj, landschef för Mongoliet på Amnesty International.
Mongoliet har avstått från att aktivt stödja Rysslands krig i Ukraina, men har inte heller röstat för att fördöma det i FN. Landet är nästan helt beroende av ryskt bränsle.
Det fetade: Så som någon skrev igår, så är det såhär ryssvänner, folkmordsvurmare och annat pro-ryskt drägg vill ha: beroendeskap på rysk skit för att genom det vara en vasallstat och knähund åt lilltsaren i moskva.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010621959.html