2024-09-02, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Vadå minimera kommande skulder innan konkurs?
Jag redigerade 'kommande skulder' i inlägget ovan. Vet inte hur det funkar men det är ju uppenbart att krimskramsbutiken inte kommer vara kvar länge till. Så frågan var bara vad som var grejen med den plötsliga happening i butiken igår. Snabba svarta pengar?
Citera
2024-09-02, 19:20
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Intressant. Det faktum att hon tycks ha försökt sudda bort honom på sina sociala medier och att han överhuvudtaget inte nämndes i hennes presentation hos Kurera fick ju många att tro att en skilsmässa var på gång. Men den som ligger i skilsmässa brukar väl inte känna sig så generös att man lägger ut reklamfilmer åt sin före detta?

För mig luktar detta väldigt starkt av rengöringsmedel i förhållande till Skatteverket och Försäkringskassan. Folkbokföringsbrott och eventuella bostadsbidrag gynnas inte direkt av att man bor ihop med sin äkta make. Bäst att sudda så gott det går... Kanske har någon anmält?

Aningen korkat kan jag tycka, att han la ut den filmen, när hon samtidigt tycks anstränga sig maximalt för att minimera hans existens i hennes offentliga värld.

Inte ett dugg korkat, tycker jag. Mer ett taktiskt drag från Jonas sida, med tanke på Mys hantering av honom...hoppas han lägger ut mer saker om hur de umgås...(Inväntar nu en sängbild där både Jonas o My är lite hafsigt halvklädda...)
Citera
2024-09-03, 12:07
Avslutad
Tar hon ner skylten för gott nu? Gatuprataren - City display är till salu. https://postimg.cc/BjkqShQL
Citera
2024-09-03, 12:11
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Tar hon ner skylten för gott nu? Gatuprataren - City display är till salu. https://postimg.cc/BjkqShQL

Den gatuprataren är ju ett måndagsexemplar som bara har fel öppettider mot verkligheten

Säljes säkert för ohörsamhet.
Citera
2024-09-03, 12:24
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Säljer hon som privatperson?
Citera
2024-09-03, 12:38
Avslutad
Citat:
Jag tolkar det så. Marketplace och bara hennes namn, inget firmanamn. Ett nytt blogginlägg också. Stora förändringar på gång lovar hon.
Citera
2024-09-03, 15:07
Medlem
Numera ✌🏼tecknen (vad jag kunnat se) utbytt till att ’flina upp sig” ,kisa med ögonen, rynka näsa och däremellan en blinkning till ’flirt’
Charmtrollet, det ’trollet’!
Citera
2024-09-03, 16:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bringout
Numera ✌🏼tecknen (vad jag kunnat se) utbytt till att ’flina upp sig” ,kisa med ögonen, rynka näsa och däremellan en blinkning till ’flirt’
Charmtrollet, det ’trollet’!
Ja, fy va hon kan spela olika roller våran Mytoman.
Citera
2024-09-03, 18:16
Avslutad
Dom som bloggar på Kurera är ju inte särskilt aktiva. Så dom kanske inte har så höga krav.
Citera
2024-09-03, 19:08
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:

Citat:
Jag tolkar det så. Marketplace och bara hennes namn, inget firmanamn. Ett nytt blogginlägg också. Stora förändringar på gång lovar hon.
Men seriöst... hon kan väl omöjligt ha köpt in en industridammsugare och en gatupratare som privatperson?? Köpt på firman = ska säljas på firman. Trodde jag.

Kan man göra så här? Sälja i egenskap av privatperson och sedan stoppa in pengarna och bokföra det på firman? Hur blir det med momsen? Kvitton? Jag har aldrig upplevt så här mycket krumbukter från en företagare.
Citera
2024-09-03, 19:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Men seriöst... hon kan väl omöjligt ha köpt in en industridammsugare och en gatupratare som privatperson?? Köpt på firman = ska säljas på firman. Trodde jag.

Kan man göra så här? Sälja i egenskap av privatperson och sedan stoppa in pengarna och bokföra det på firman? Hur blir det med momsen? Kvitton? Jag har aldrig upplevt så här mycket krumbukter från en företagare.
Ingen kollar vart dammsugaren och skylten tagit vägen. Gått sönder kanske? Klart man inte får göra så. Och ingen säger att hon gjort så heller, men man kan ju misstänka. 🌵
Citera
2024-09-03, 19:27
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza78
Hon tackar för den fina responsen hon fick i samband med att hon började Blogga på Kurera! 😂
Mer än hälften var ifrågasättande.
Men hon hade ju fått privata DM. Ungefär som sina 'Blyga" klinkers som aldrig vill tillkänna ge sig. 😀
Hennes inlägg än så länge är inte mycket träning/hälsa och kostråd. Heja Kurera!!! Vilken tillgång ni skaffat er.
Jag förstår inte varför man ska blogga när man inte ens kan skriva begripliga meningar på svenska? Det här är svaret på en kommentar där frågeställaren eftersöker inspirerande recept och gymövningar:

"Tack snälla, vad roligt att höra! 🙏🏻🙏🏻 Att skapa en hälsan livsstil handla mycket om att hitta ett hållbart sätt för sig själv som fungerar med din vardag…. Jag kommer absolut att dela med mig av receptet framöver. Jag är inte en ”matblogg” som många avvika fantastiska kollegor 😍 utan jag gör det väldigt enkelt för mig då jag har begränsat med tid , jobbar mycket, är väldigt engagerar i Ludvigs fotboll ( och skola )
Därför är det viktigt för mig med snabba enkla rätter som funkar i våran vardag.

Utöver det så har jag en strategi för hälsosammare allternativ då vi ofta äter luncher ute med två retur säger och ett bageri som granne till gym och blomsterbutik granne. Eftersom vi samarbetar jag jag förmånliga priser och har förenklar och anpassar vissa av ”mina rätter” . Jag ska även prata mer om det i ett separat inlägg 😊

Just nu står jag inför stor förändring så jag smyger igång bloggen och håller det enkelt i början. Men om några veckor så 🥰"

Vad är "avvika fantastiska kollegor"?

Och vad i hela fridens namn ska den här meningen betyda??? Det är ju bara helt obegripligt.
"Utöver det så har jag en strategi för hälsosammare allternativ då vi ofta äter luncher ute med två retur säger och ett bageri som granne till gym och blomsterbutik granne."

Och fortsättningen på den:
"Eftersom vi samarbetar jag jag förmånliga priser och har förenklar och anpassar vissa av ”mina rätter” ."

Kräver Kurera absolut INGENTING i form av begripligt innehåll och korrekturläsning?? Detta ser faktiskt ut att vara skrivet av Fylle-Lasse på parkbänken. Kalla mig troll om ni vill. Men det här är bara FÖR uruselt.

Gå gärna in och läs själva. Fler svar från henne som är minst lika stolliga. Ge mig gärna översättningar så att jag fattar vad hon menar. På svenska helst, tack.

För övrigt undrar jag om man som bloggare på Kurera får rekommendera plastikkirurger och ohejdat göra gratisreklam för dem? Jag tappade nämligen hakan när jag såg att hon gjorde det. Osmakligt, enligt min åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in