Citat:
Ursprungligen postat av
Hundvisslaren
Uppenbarligen måste DU tycka att han står över lagen eftersom han, enligt dig brutit mot den men slipper åtal.
Själv vet jag att det är fullt lagligt för Trump att bli inbjuden av efterlevande för att visa sin vördnad för stupade soldater. Man måste vara djupt skadad för att tro att det är olagligt. Hur mår du egentligen?
"Man måste vara djupt skadad för att tro att det är olagligt"... Det är olagligt eftersom amerikansk lag säger att det är olagligt.
Hur mår DU egentligen?
Naturligtvis är det fullt lagligt att bli inbjuden av efterlevande, ingen har ens påstått nåt annat. Sluta spela dum.
Enligt federal lag så får INGEN varken fotografera eller filma inom den sektionen av Arlingtons krigskyrkogård. Men Trump gjorde det ändå. Alltså bröt han mot federal lag. Det är DET som är det olagliga.
Du beter dig som om det här är en tolkningsfråga. Federal lag är absolut och gäller lika mycket för alla, inklusive Trump. Och du försöker utmåla mig som "djupt skadad" för att jag statuerar fakta om vad lagen säger.
Det är du som försvarar en dömd brottsling.
Det är du som försöker låtsas att lagen han bröt mot inte är äkta.
Det är du som försöker gaslighta mig till att tro att jag har nåt fel i huvudet bara för att jag inte ursäktar honom när han bryter mot lagen gång på gång på gång.
Det finns verkligen ingen som helst anständighet hos er som blint dyrkar Donald Trump. Ni tar till vilka fula knep som helst.