2024-09-02, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Om statens åsikt är det som avgör hur farlig en drog är, innebär det då att cannabis inte är farligt i de länder där det är lagligt? Eller kör du med dubbla måttstockar här också?

Jag bor i Sverige.
Citera
2024-09-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Återigen medger du att du faktiskt struntar i vad vetenskapliga evidens visar.
Allt som inte bekräftar din på förhand bestämda världsbild är alltså per definition felaktigt.
Du resonerar precis som en kreationist som förnekar evolutionen med bibeln som grund. Totalt faktaresistent.

Jag säger att det finns "forskning" som syftar till att ge legaliseringsivrarna argument som skadar både knarkarna och de som utsätts för knarkarna.
Citera
2024-09-02, 15:14
Medlem
vad säger läkarkåren om cannabis skadeverkningar ?
Citera
2024-09-02, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Jag säger att det finns "forskning" som syftar till att ge legaliseringsivrarna argument som skadar både knarkarna och de som utsätts för knarkarna.

Du vägrar läsa forskning med konspirationsteorier om en legaliseringslobby men du verkar bara vara helt mentalt förvrängd som ett mongo som tror jorden är platt. Därav är det värdelöst att diskutera detta med dig. Allt du säger kan enkelt avfärdas då du är ohederlig från grunden. Vi är en gräsrotsrörelse som går emot stater på en global nivå och vi vinner just för att vi har forskningen och vetenskapen på vår sida. Det är därför vi övertygar och ni dör ut.
Senast redigerad av dalavita 2024-09-02 kl. 15:51.
Citera
2024-09-02, 16:03
Medlem
Citat:
Du kan jämföra, eller inte. Det bestämmer du själv.
Jag frågar dig. Kan vi jämföra skadeverkningarna mellan olika droger eller kan vi inte?
Antingen så tittar vi på biverkningarna av både cannabis och alkohol, eller också av ingen av dem.
Du kan inte sitta och påstå att cannabis är olagligt pga att det är farligt men samtidigt vägra att jämföra med hur farliga de lagliga alternativen är.

Citat:
Det spelar ingen roll, det kommer inte att rädda dig.
Rädda mig från vad? Är du någon typ av religiös fanatiker?
Senast redigerad av Tickelitu 2024-09-02 kl. 16:19.
Citera
2024-09-02, 16:06
Medlem
Citat:
Det har jag aldrig sagt men risken är stor om man börjar. Är du en?
Jag väntar fortfarande på en källa till ditt påstående. ”Därför att cannabis är knark och olagligt” är fortfarande inget som säger ett skvatt om hur många användare som missbrukar.
Citera
2024-09-02, 16:07
Medlem
Citat:
Jag bor i Sverige.

Kan du tänka dig att svara på de frågor jag ställer?
Är Sveriges narkotikalagstiftning något som gäller över hela världen? Varför?
Citera
2024-09-02, 16:08
Medlem
Cannabis är farligt för du köper av en invandrarpojke som i sin tur skjuter sin kompis.
Citera
2024-09-02, 16:11
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
vad säger läkarkåren om cannabis skadeverkningar ?
Ett av dom hälsosammare sätten att berusa sig på.

En vape cannabis indica är typ som att dricka en liten kopp kaffe sett till skadeverkningar.

Det Svenska samhället skulle må bättre om det inte dracks så jävla mycket sprit, framförallt på individnivå. Supa kan göra en halvt döende flera dagar efter användning, en at i paritet med amfetamin.

Ett bruk av cannabis märks inte dagen efter.
Citera
2024-09-02, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Ett av dom hälsosammare sätten att berusa sig på.

En vape cannabis indica är typ som att dricka en liten kopp kaffe sett till skadeverkningar.

Det Svenska samhället skulle må bättre om det inte dracks så jävla mycket sprit, framförallt på individnivå. Supa kan göra en halvt döende flera dagar efter användning, en at i paritet med amfetamin.

Ett bruk av cannabis märks inte dagen efter.
har du några svenska studier på det .?
Citera
2024-09-02, 16:17
Medlem
Citat:

”Alla källor som inte kan ligga till grund för legalisering” skrev du.
Det blir inte särskilt mycket forskning kvar då. Forskningen visar nämligen både att du har fel om hur farligt cannabis är såväl som att lösningen på detta är att kriminalisera alla som brukar drogen. Det behövs ingen agenda för att påvisa att du helt saknar relevant kunskap.
Citera
2024-09-02, 16:19
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
har du några svenska studier på det .?
Finns litegrann ja.

https://lakartidningen.se/opinion/debatt/2024/02/medicinsk-cannabis-dags-for-sverige-att-uppdatera-sina-riktlinjer/

FDA granskade epidemiologiska databaser för åren 2015–2021 som visade att cannabis gav lägre relativ risk för negativa biverkningar och lägre svårighetsgrad av substansstörningar än oxikodon, hydrokodon, fentanyl, ketamin, bensodiazepiner, zolpidem, tramadol och alkohol. NO shit Sherlock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in