2024-09-02, 10:46
Medlem
Det finns tre resultat/svar från socialtjänstens utredning om faderskap:
1, pappan är A
2, pappan är inte A
3, pappan går inte fastställa

Är det punkt 2 eller 3 så behöver A inte göra någonting då utredningen pågår per automatik. Gratis tillochmed.

Är det punkt 1 och A inte bekräftar sitt faderskap så är han INTE mån om sin dotter och har inte direkt bråttom om att få en relation till henne. (som det är fastställt att A är på den här punkten)

Läs även nedan när du ändå läst ovan.

Hur lång tid tar en utredning? En utredning får inte göras större än nödvändigt och den ska vara klar inom fyra månader. Utredningen avslutas med att socialtjänsten gör en bedömning utifrån den information som samlats in.
2024-09-02, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Det finns tre resultat/svar från socialtjänstens utredning om faderskap:
1, pappan är A
2, pappan är inte A
3, pappan går inte fastställa

Är det punkt 2 eller 3 så behöver A inte göra någonting då utredningen pågår per automatik. Gratis tillochmed.

Är det punkt 1 och A inte bekräftar sitt faderskap så är han INTE mån om sin dotter och har inte direkt bråttom om att få en relation till henne. (som det är fastställt att A är på den här punkten)

Läs även nedan när du ändå läst ovan.

Hur lång tid tar en utredning? En utredning får inte göras större än nödvändigt och den ska vara klar inom fyra månader. Utredningen avslutas med att socialtjänsten gör en bedömning utifrån den information som samlats in.

Soc kan väl inte fastställa faderskap enbart utifrån vilken information som samlats in? Om A inte är delaktig vill säga, och infon bara kommer från ett håll. Och N kan knappast ha rätt att neka A ett test om socialtjänsten kräver det, vilket jag hoppas att dom gör.

Då måste punkt 1 utgå från ett positivt faderskapstest? Nåt annat vore ju vansinnigt.

Med tanke på tiden borde utredningen vara klar nu. Fast det beror förstås på när den startades.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-09-02 kl. 11:33.
2024-09-02, 11:29
Medlem
Till de som känner A!

Jag hade kollat upp vad som
gäller efter att han tar tillbaka
faderskapstestet (om han inte redan
gjort det), och gör ett efteråt själv.
Kolla även upp vad som händer om det
visar sig att han inte är pappan!

Därefter
Call out her bullshit!!!

Se vilka lögner hon (och som
det verkar soc) kokar ihop då.

Därefter hade jag kollat upp
om A kan göra motanmälan
om förhalning av utredning
mot soc. För att de inte har
agerat för Chiara och hennes
rätt till att få träffa sin pappa
eftersom de så säkert vet att
det är A, så vad är då problemet??

Enligt deras egen utsago så får
faderskapsutredning inte dra ut
på tiden, vilket det gjort med råge.

Vi är många som känner att
tiden är knapp, men vi vet inte
vad som sker i det tysta,
utan bara den skeva bild
N och co ger (som ingen tror på)

Hoppas för er skull att ni får
rätten på er sida och får
träffas snart❤️🙏❤️
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-09-02 kl. 11:33.
2024-09-02, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Soc kan väl inte fastställa faderskap enbart utifrån vilken information som samlats in? Om A inte är delaktig vill säga, och infon bara kommer från ett håll. Då måste punkt 1 utgå från ett positivt faderskapstest? Det behöver väl A därefter inte bekräfta antar jag?

Med tanke på tiden borde utredningen vara klar nu. Fast det beror förstås på när den startades.

Om A inte har varit delaktig? Ja då är det ju ännu värre.

Oavsett så är det så vi jobbar även om jag inte sitter på utredarens stol.
2024-09-02, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Om A inte har varit delaktig? Ja då är det ju ännu värre.

Oavsett så är det så vi jobbar även om jag inte sitter på utredarens stol.

Jag försöker bara se det från olika synvinklar. Det är så jag tolkar det utifrån dina texter. Att han inte är delaktig/engagerad. Verkar vansinnigt om soc skulle kunna fastställa ett faderskap enbart genom info från ett håll. Dvs att N säger att han är pappan men inget faderskapstest gjorts.
2024-09-02, 11:37
Medlem
Citat:
Soc kan väl inte fastställa faderskap enbart utifrån vilken information som samlats in? Om A inte är delaktig vill säga, och infon bara kommer från ett håll. Och N kan knappast ha rätt att neka A ett test om socialtjänsten kräver det, vilket jag hoppas att dom gör.

Då måste punkt 1 utgå från ett positivt faderskapstest? Nåt annat vore ju vansinnigt.

Exakt vad jag tänker. Utredning bör ju ha startat ganska direkt efter N skickat papper till skatteverket att ingen fader finns (vet inte hur lång tid efter födsel det måste ske) därefter borde väl utredningen tillsatts? Flickan är född i mitten på december.
2024-09-02, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Exakt vad jag tänker. Utredning bör ju ha startat ganska direkt efter N skickat papper till skatteverket att ingen fader finns (vet inte hur lång tid efter födsel det måste ske) därefter borde väl utredningen tillsatts? Flickan är född i mitten på december.
Precis, den borde vara klar vid det här laget.
2024-09-02, 11:40
Medlem
Citat:
Jag försöker bara se det från olika synvinklar. Det är så jag tolkar det utifrån dina texter. Att han inte är delaktig/engagerad. Verkar vansinnigt om soc skulle kunna fastställa ett faderskap enbart genom info från ett håll. Dvs att N säger att han är pappan men inget faderskapstest gjorts.

Eller hur?!

Du är mer diplomatisk än jag🙏🫣
Jag hade öppnare sinne till
en början, men efter allt som
hänt med tiden, not so much🤷‍♀️
2024-09-02, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Alla skyller på Nicci jävligt enkelt göra då massan i tråden skyller på henne, Vad säger det er kanske A inte ens ville till en början ha ngt göra med Nicci eller barnet??

Nu måste ni sluta skyffla envägs trafik om ni har en uns kapacitet att tänka så börja göra det, Visst Nicci är inte den bästa av guds barn men man kastar fan inte skit som alla gör bara för att någon tycker det!

Sedan sitter någon säger A har skaffat en advokat bara för någon som hört något kallas hörsägen och till sist är det en tråd sanning bara för det passar en själv och gruppen, Läge tagga av och inte sprida så jäkla mycket lögner och annat bara det passar en själv!

Lagen säger en sak och det där den hon följer Nicci bara för att det inte passar er i tråden så måste ni börja inse saker och ting, Skulle A velat ha umgänge med barnet hade han agerat långt tidigare har han gjort det NEJ så allt faller på motparten och det visar han har INGET intresse mer än folket i tråden som kanske har en fantasi eller liknade!

Hur vet du att A inte agerat från start?
Källa tack på det.🤔
Har framkommit rätt tydligt, även offentligt hur mycket A kämpade i början (innan anmälningarna från N) för att försöka lösa konflikten. Men N kastade ut A & portade/uteslöt därefter honom helt utan pardon....
Inte konstigt att människor reagerar på ett sådant omoget beteende när det finns ett barn med i bilden.

Hur vet du att faktan om att A har en advokat är en lögn? Källa på det tack.🤔

Då kan jag bara informera dig om att både A & N har advokater inblandade i detta mål & det är ren fakta som hämtats från respektive parter.

Detta är ju som alla vet ett diskussionsforum & de "vettiga" här inne skriver innan man spekulerar att det just är en spekulation eller att man inte riktigt vet om det är sant/ att det är rykten etc.

😊
Senast redigerad av Artmovie 2024-09-02 kl. 11:46.
2024-09-02, 11:44
Medlem
Citat:
Eller hur?!

Du är mer diplomatisk än jag🙏🫣
Jag hade öppnare sinne till
en början, men efter allt som
hänt med tiden, not so much🤷‍♀️
Det är förståeligt🌸 Samma här egentligen.
2024-09-02, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Hur vet du att A inte agerat från start?
Källa tack på det.🤔
Har framkommit rätt tydligt, även offentligt hur mycket A kämpade i början (innan anmälningarna från N) för att försöka lösa konflikten. Men N kastade ut & portade därefter honom helt utan pardon.

Hur vet du att faktan om att A har en advokat är en lögn? Källa på det tack.🤔

Då kan jag bara informera dig om att både A & N har advokater inblandade i detta mål & det är ren fakta som hämtats från respektive parter.

Detta är ju som alla vet ett diskussionsforum & de "vettiga" här inne skriver innan man spekulerar att det just är en spekulation eller att man inte riktigt vet om det är sant/ att det är rykten etc.

😊

Tar åt mig som vettig 😁🫶
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-09-02 kl. 11:50.
2024-09-02, 11:49
Medlem
Citat:
Tar åt mig som vettig 😁🫶
Det gör du helt rätt i.😉😁

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in