2024-09-02, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Han är lika säker som hon.
Ja det är ju det jag skriver, att om han vill det, så är det han och inte hon som förhalar .
Du får fråga henne om det, hur hon ställer sig till det.
Tvivlar du på att han är pappa?
Är väl inte så vanligt heller att vilja vara med på nån förlossning om man är osäker. Dock vet inte jag om han verkligen ville det.

Själv hade jag lätt bekräftat mitt faderskap ( om jag var man) om det fanns en chans som är SÅ STOR att jag var pappa och om kvinnan uppger mig.

Går ju tvivla under tiden man är pappa och slippa tappa tid. Hon är snart 1 år trots allt.

Läs gärna mitt inlägg högre upp om hur proceduren går till.

Helt självklart är det inte inte att gladeligen bekräfta sitt faderskap om det finns tveksamheter, det håller jag inte med om. Framförallt om man varken är ihop med mamman eller vill ha barn. Men det går ju att lösa enkelt via ett test. Har den frågan inte ens kommit på tapeten? Hur kan A veta till 100% att han är pappan med tanke på alla rykten om D?

Men visst är tiden knapp och om A är så ointresserad som det låter på dig är det helt klart sorgligt. Men att döma av andra i tråden låter det inte så.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-09-02 kl. 09:28.
2024-09-02, 09:27
Medlem
DjPuttes avatar
Alla skyller på Nicci jävligt enkelt göra då massan i tråden skyller på henne, Vad säger det er kanske A inte ens ville till en början ha ngt göra med Nicci eller barnet??

Nu måste ni sluta skyffla envägs trafik om ni har en uns kapacitet att tänka så börja göra det, Visst Nicci är inte den bästa av guds barn men man kastar fan inte skit som alla gör bara för att någon tycker det!

Sedan sitter någon säger A har skaffat en advokat bara för någon som hört något kallas hörsägen och till sist är det en tråd sanning bara för det passar en själv och gruppen, Läge tagga av och inte sprida så jäkla mycket lögner och annat bara det passar en själv!

Lagen säger en sak och det där den hon följer Nicci bara för att det inte passar er i tråden så måste ni börja inse saker och ting, Skulle A velat ha umgänge med barnet hade han agerat långt tidigare har han gjort det NEJ så allt faller på motparten och det visar han har INGET intresse mer än folket i tråden som kanske har en fantasi eller liknade!
2024-09-02, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Alla skyller på Nicci jävligt enkelt göra då massan i tråden skyller på henne, Vad säger det er kanske A inte ens ville till en början ha ngt göra med Nicci eller barnet??

Nu måste ni sluta skyffla envägs trafik om ni har en uns kapacitet att tänka så börja göra det, Visst Nicci är inte den bästa av guds barn men man kastar fan inte skit som alla gör bara för att någon tycker det!

Sedan sitter någon säger A har skaffat en advokat bara för någon som hört något kallas hörsägen och till sist är det en tråd sanning bara för det passar en själv och gruppen, Läge tagga av och inte sprida så jäkla mycket lögner och annat bara det passar en själv!

Lagen säger en sak och det där den hon följer Nicci bara för att det inte passar er i tråden så måste ni börja inse saker och ting, Skulle A velat ha umgänge med barnet hade han agerat långt tidigare har han gjort det NEJ så allt faller på motparten och det visar han har INGET intresse mer än folket i tråden som kanske har en fantasi eller liknade!

Här kommer du med din märkligt aggressiva ton igen. Du som säger att A inte ens är pappan, varför skulle han ha velat ha umgänge om det inte ens är hans barn? Det säger sig självt eller?
Alla här vet att han inte ville ha barn innan, men vad han själv och andra uttryckt har han velat finnas där. Så vad är det vi inte accepterar?
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-09-02 kl. 09:41.
2024-09-02, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Helt självklart är det inte inte att gladeligen bekräfta sitt faderskap om det finns tveksamheter, det håller jag inte med om. Framförallt om man varken är ihop med mamman eller vill ha barn. Men det går ju att lösa enkelt via ett test. Har den frågan inte ens kommit på tapeten? Hur kan A veta till 100% att han är pappan med tanke på alla rykten om D?

Men visst är tiden knapp och om A är så ointresserad som det låter på dig är det helt klart sorgligt. Men att döma av andra i tråden låter det inte så.
Nä vill man inte ha barn, som du skriver, så gör man nog allt för att hoppas på ett test som visar att man inte är pappa.
2024-09-02, 09:40
Medlem
Faderskapsutredning, eller faderskapstest som det också kallas, är ett DNA-test som utförs för att ta reda på om en man är biologisk pappa till ett barn. När två ogifta personer får barn har socialnämnden i den aktuella kommunen skyldighet att fastställa faderskapet. Mannen kan bekräfta faderskapet, men i de fall där detta INTE sker måste faderskapet utredas på annat sätt. Det sker vanligen via socialnämnden då den ger rättsgenetik uppdraget att göra en faderskapsutredning. I vissa fall är domstolen uppdragsgivare.
2024-09-02, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Faderskapsutredning, eller faderskapstest som det också kallas, är ett DNA-test som utförs för att ta reda på om en man är biologisk pappa till ett barn. När två ogifta personer får barn har socialnämnden i den aktuella kommunen skyldighet att fastställa faderskapet. Mannen kan bekräfta faderskapet, men i de fall där detta INTE sker måste faderskapet utredas på annat sätt. Det sker vanligen via socialnämnden då den ger rättsgenetik uppdraget att göra en faderskapsutredning. I vissa fall är domstolen uppdragsgivare.

Undrar vilka åtgärder socialnämnden/domstolen tar till om man vägrar? Tvinga nån går ju inte. Bara nyfiken.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-09-02 kl. 10:00.
2024-09-02, 09:54
Medlem
Citat:

Det är precis det N gjort, nekat test!
Så fort han vill lösa det så kommer
en anmälan mot honom från henne.

De kör med att han inte ville ha barn, och?
Alla har sagt saker man inte menar och vid
närmare eftertanke ändrar sig men det
godtas inte av N. Även soc (?) verkar
det som🤷‍♀️ jättemärkligt att de tagit
den subjektiva inställningen.

Han är ung och ville vänta medans N (och J)
ville skynda. Han fick en chock till en början.
Han har skrivit på sin instagram att han vill
vara delaktig och ser fram emot att träffa
deras dotter, då utesluts han helt och nya
anmälningar haglar in så lägligt.

Som vi alla skrivit, hon har gjort allt för
att utesluta honom trots att han sagt
att han vill vara delaktig. Och som vi
alla sett och skrivit att han började
tvivla efter allt han fick utstå från N
och hennes familj, inte konstigt alls
han vill ha faderskapstest efter det.

Ändå vill någon påskina med familj att
det är han som förhalar fast det är N
som nekar till att ta test. (Och de kallar
honom vidrig för att han önskar det)

Jag anser att socialtjänsten har brustit i sitt jobb att föra Chiaras talan. Det är de med N i spetsen som dröjer och inte ser till att Chiara rätt till att få veta vem som är hennes pappa.
(för N går inte att lita på som vi nu vet).
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-09-02 kl. 10:10.
2024-09-02, 09:55
Medlem
Citat:
Här kommer du med din märkligt aggressiva ton igen. Du som säger att A inte ens är pappan, varför skulle han ha velat ha umgänge om det inte ens är hans barn? Det säger sig självt eller?
Alla här vet att han inte ville ha barn innan, men vad han själv och andra uttryckt har han velat finnas där. Så vad är det vi inte accepterar?
👏👏👏
2024-09-02, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted

godtas inte av N. Även soc (?) verkar det som🤷‍♀️ jättemärkligt
att det tagit den subjektiva inställningen.

vara delaktig och ser fram emot att träffa deras dotter, då utesluts han helt och nya anmälningar
haglar in så lägligt.

Jag anser att socialtjänsten har brustit i sitt jobb att föra Chiaras talan. Det är de med N i spetsen dom dröjer och inte ser till att Chiara får veta vem som är hennes pappa.
Jag delar din åsikt/uppfattning. Bra skrivet.
2024-09-02, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted

godtas inte av N. Även soc (?) verkar
det som🤷‍♀️ jättemärkligt att de tagit
den subjektiva inställningen.

vara delaktig och ser fram emot att träffa
deras dotter, då utesluts han helt och nya
anmälningar haglar in så lägligt.

Jag anser att socialtjänsten har brustit i sitt jobb att föra Chiaras talan. Det är de med N i spetsen som dröjer och inte ser till att Chiara rätt till att få veta vem som är hennes pappa.

Håller helt & hållet med 👏🏽
2024-09-02, 10:34
Medlem
Citat:
Undrar vilka åtgärder socialnämnden/domstolen tar till om man vägrar? Tvinga nån går ju inte. Bara nyfiken.

Ja det undrar jag med.

Först måste N skriva vem
fadern är! Varför gör hon inte det?
När hon nu vet och myndigheter
vet att hon vet, har inte hon ett
ansvar?

Ingått i hennes plan från start om att
få ensam vårdnad, (ja de tjatar om
att hon redan har det, visst har hon
på falska grunder och agerande)
Hon utnyttjar ett skevt system.
Är sådana som hon som förstör
för andra kvinnor i den situationen
på verkliga grunder.

Sjukt att något så viktigt som ett
barns rätt till två föräldrar får lov
att bedömas på detta godtyckliga sätt.
2024-09-02, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Håller helt & hållet med 👏🏽

Tack, vi alla ser samma sak🫶 (ok, inte alla)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in