2024-09-01, 23:40
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toeknee
Och det ska skrivas i media och det ska "hängas ut" på Flashback.

Vi har mord, rån, gruppvåldtäkter, gäng och misshandel var och varannan dag i Sverige, men det här är vad staten, media och Flashback lägger tid och fokus på.
Men lilla gubben då!
Flashback är ett diskussionsforum med åsiktsfrihet, där medlemmar kan starta trådar med relevanta inslag för resp av en mängd olika delforum.

På ABoK diskuteras aktuella brott och kriminalfall.
Ingen tvingar dig att närvara på fb, och om du tar illa upp för att ev. någon vän el. närstående omtalas på sajten, så rekommenderar vi medlemmar ofta dessa personer att undvika för dem obehagliga trådar.

1) Staten bör lägga fokus i olika omfattning på olika typer av brott.
Inga brott ska givetvis ignoreras!
2) Vad flashbacks medlemmar anser att de vill lägga tid och fokus på är väl varje individs egna beslut!
3) Nu har du fört fram din åsikt, så nu kan du ju själv välja vad du vill prioritera och lägga fokus på i framtiden!
Citera
2024-09-01, 23:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Men gudruns skymning micro!!

Människor vet inte ifall de har en förmåga att avläsa ett subtilt samtycke eller ej. Ingen kan veta det med säkerhet. Därför måste alla uttryckligen fråga verbalt för att veta med säkerhet. Allt annat är att agera utan vetskap om samtycke.

Subtilt uttryckt samtycke ---> går ej att fastställa med säkerhet.
Verbalt uttryckt samtycke ---> går att fastställa med säkerhet.

Och vänligen iakta ordet subtilts betydelse:

https://sv.m.wiktionary.org/wiki/subtil

Rom byggdes inte på en dag, man jag kan slå vad om att det gick desto snabbare att riva skiten. Med sådana som dig inkvoterade överallt kan man verkligen se samhället rasa framför ögonen på en.
Återigen. Då får du fråga.

Nej, Rom byggdes inte på en dag, så tills du byggt ditt Rom så får du verbalt fråga eller finna dig att riskera anmälan.
Du har inte frikort på tafsning för att du inte kan tyda signaler.

Rasar samhället för att du inte får tafsa på kvinnor?
I så fall skall samhället rasa.
Citera
2024-09-01, 23:59
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Nej, Rom byggdes inte på en dag, så tills du byggt ditt Rom så får du verbalt fråga eller finna dig att riskera anmälan.

Behöver alla fråga om samtycke micro? Hur vet man när man behöver fråga eller inte?

Och lämna mig personligen utanför sakfrågan - kvinnor har trillat på min kuk utan att jag frågat om det sen jag var 10, så det har aldrig varit aktuellt att fråga om samtycke.
Citera
2024-09-02, 00:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Behöver alla fråga om samtycke micro? Hur vet man när man behöver fråga eller inte?
Fixar du inte att läsa av om du får gensvar eller inte så får du fråga.

Citat:
Och lämna mig personligen utanför sakfrågan - kvinnor har trillat på min kuk utan att jag frågat om det sen jag var 10, så det har aldrig varit aktuellt att fråga om samtycke.
Vems inbillade rätt att tafsa är det du försvarar då?
Citera
2024-09-02, 00:12
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Fixar du inte att läsa av om du får gensvar eller inte så får du fråga.

Vems inbillade rätt att tafsa är det du försvarar då?

Jag pratar rent generellt micro - inte om mig specifikt. Samtyckeslagen är inte skriven till just mig, utan vänder sig till alla. Så bland alla människor, hur ska människor veta ifall de kan läsa av en annan människas samtycke eller inte? Enkel fråga, för en stor tänkare som du.
Citera
2024-09-02, 00:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag pratar rent generellt micro - inte om mig specifikt. Samtyckeslagen är inte skriven till just mig, utan vänder sig till alla. Så bland alla människor, hur ska människor veta ifall de kan läsa av en annan människas samtycke eller inte? Enkel fråga, för en stor tänkare som du.
Din fråga är redan besvarad.
Citera
2024-09-02, 00:18
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Din fråga är redan besvarad.

Nej. Du vägrar besvara den. Visa mig ditt svar eller så utgår jag från att jag nått din intelektuella vändzon.
Citera
2024-09-02, 00:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej. Du vägrar besvara den. Visa mig ditt svar eller så utgår jag från att jag nått din intelektuella vändzon.
Nej, jag har besvarat den upprepade gånger nu.
Klarar du/ni/någon/alla inte att läsa gensvar/samtycke så får du/ni/någon/alla fråga.
Vare sig du/ni/någon/alla har frikort att tafsa för att du/ni/någon/alla inte klarar utläsa gensvar/samtycke.
Citera
2024-09-02, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toeknee
Instämmer.

Och det ska skrivas i media och det ska "hängas ut" på Flashback.

Vi har mord, rån, gruppvåldtäkter, gäng och misshandel var och varannan dag i Sverige, men det här är vad staten, media och Flashback lägger tid och fokus på.

Väl rutet, vi kommer att följa dig som en man i din kamp mot att få folk att ägna tid åt meningslösheter. Det hade iofs varit bättre om du inte hade slösat tid på att skriva ditt inlägg utan istället fokuserat på mord och gruppvåldtäkter. Eller iaf förklarat för oss om du menar att det är bättre att skriva om de sakerna på FB än om t ex mindre grova brott.
Citera
2024-09-02, 06:46
Medlem
Citat:

Detta tycker jag besvarar din fråga.

"Fixar du inte att läsa av om du får gensvar eller inte så får du fråga."

P.S. Flashback har en inbyggd stavningshjälp. Kan vara bra när man ska dryga sig lite och då använda svårstavade ord.
Citera
2024-09-02, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Jävla sköna lirare i den här tråden…

Kan säga så här, hade någon klämt min syrra på röven utan att hon bett om det hade jag slagit in framtänderna på vederbörande utan att han hade bett om det också.

Ni som finner dylikt beteende som någonting ”som inte är så stor grej”, då har jag en liten, liten fundering:

- Är det med era mått mätt, helt okej ifall en lurvig Arab smeker era systrar på röven, riktigt tar ett stadigt grepp med sin ludna muslim-näve på den ädla vita, svenska kvinnans bakdel, vare sig hon vill eller inte?

Jag menar, det är väl helt okej?
Lite får man väl ändå tåla?
Man får väl bjuda till och inte vara så ”känslig”, helst om det är en babbe?

(Någonting säger mig att det inte längre alls är särskilt okej och att många av de som fnös åt ett litet ”kläm” på rumpan kanske beror lite på vem som utför själva klämmandet?)

Förstår mig inte på den där mentaliteten hos vissa människor, som tycker det är helt okej att ta sig friheten att göra vad den vlll mot vem den vill, men det kan ju vara så att man åker BMW och pratar persiska mest hela tiden också, för det är ju den sortens människor som tycker det är ett acceptabelt beteende..

Ursäkta det är nog därför din syster inte har berättat hur många gånger hon har blivit klämd på baken. Hon vill nog inte ha sin bror i Fängelse. Det om din syster är gammal nog att gå ut på krogen samt att du inte låser in henne.

Alkohol försämrar folks beteende.

Sen är det inte ett godtagbart beteende och kan straffas. Men skulle man straffa alla som gjorde det skulle Sverige sluta fungera. Uppfostran är bättre och lägre alkoholkonsumtion.
Citera
2024-09-02, 07:48
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Nu får du ge dig. Tror du ärligt att det finns många som egentligen tycker att man ska kunna springa runt och ta vem som helst varsomhelst på kroppen närsomhelst?
Även fast du tror att du är världsmästare på att läsa av signaler så garanterar jag dig att du har läst av fel ganska många gånger. Du måste förstå att det inte alltid är helt lätt att läsa av signaler eller uteblivna signaler. Med alkohol inblandat blir det ännu svårare. Hur väl man läser av signaler beror ju också på flera orsaker. Den viktigaste är väl hur väl man känner personen t.ex. Sedan finns det personer som av olika anledningar har svårare att läsa av signaler (diagnoser). Ska dessa personer inte få ha något intimt kärleksliv enligt dig?

Låt säga att dessa två personer i detta fall hade varit på fest kvällen innan detta hände. De känner till varandra sedan tidigare eftersom de går på samma skola och har varit på fester o flirtat med varandra förut (strulat eller vad det nu kallas). De har en riktigt kul festkväll och kvällen slutar med att de har sex med varandra. Dagen efter ses de på fest igen. De står ute i köket och snackar och han håller henne om midjan. Ingen reaktion från hennes sida. Han tycker om henne och vill gärna ha en relation med henne. Med gårdagskvällen i färskt minne så börjar han smeka henne på rumpan.
Är det enligt dig en rimlig tolkning från hans sida att det är OK för honom att ta det steget eller är detta ett tydligt övergrepp från hans sida?
Jag förstår inte hur du kategoriskt kan hävda att allt som inte är "välkommet" är ett övergrepp. När man inte vet hur det verkligen har gått till, hur situationen har sett ut, inte vet deras tidigare relation är det väl otroligt svårt att uttala sig om att något övergrepp har begåtts.

Kan du hålla med om att den "nya" sexualbrottslagen" i större proportion riskerar att drabba killar/män än tjejer/kvinnor eftersom det fortfarande verkar vara killar/män som i största utsträckning förväntas ta initiativ i det intima "samspelet"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in