2024-08-31, 00:14
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatgoesaround.
Förlåt, men tråden är otroligt jobbig att läsa igenom. Såå många sidospår och spekulationer. Är det någon som kan sammanfatta? Hade velat rensa här…

Sammanfattning finns i första inlägget på första sidan, sen är de bara du läser tråden.
Det här är Flashback med spekulationer & sidospår, man skapar sin uppfattning efter de fakta som framkommer allteftersom man läser igenom hela tråden precis som vi alla andra.
Det finns inga genvägar än sida 1 inlägg 1, vilken tråd du än läser i A.b&k.
Citera
2024-08-31, 10:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Whatgoesaround.
Förlåt, men tråden är otroligt jobbig att läsa igenom. Såå många sidospår och spekulationer. Är det någon som kan sammanfatta? Hade velat rensa här…

Välkommen till en klasssisk tråd åå Flashback. Håll i hatten för det kryllar av folk som inye kan hålla sig till ämnet överhuvudtaget. Majoriteten faktiskt.
Sammanfattning:
Fjortisflicka lurad till pyjamasparty och mördad av jämnåriga i ett industriområde pga hon har kallat en av de för hora.
Samtliga är socfall och pendlat mellan olika sochem genom åren. Dvs fallet är framförallt Socialtjänstens misslyckande lika mycket som föräldrarnas.
Föräldrar till samtliga fjortisar är socfall. Socialt utsatta dysfunktionella individer dvs samhällsbeslastningar inklusive deras avkommor.
Fullt med bilder och video i tråden på själva mordet
gärningsmännen deras tt konton instagram mm.
Citera
2024-08-31, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartbonde
Välkommen till en klasssisk tråd åå Flashback. Håll i hatten för det kryllar av folk som inye kan hålla sig till ämnet överhuvudtaget. Majoriteten faktiskt.
Sammanfattning:
Fjortisflicka lurad till pyjamasparty och mördad av jämnåriga i ett industriområde pga hon har kallat en av de för hora.
Samtliga är socfall och pendlat mellan olika sochem genom åren. Dvs fallet är framförallt Socialtjänstens misslyckande lika mycket som föräldrarnas.
Föräldrar till samtliga fjortisar är socfall. Socialt utsatta dysfunktionella individer dvs samhällsbeslastningar inklusive deras avkommor.
Fullt med bilder och video i tråden på själva mordet
gärningsmännen deras tt konton instagram mm.
Nu ljög du lite. Finns inga bilder/filmer på själva mordet.
Citera
2024-08-31, 20:09
Moderator
Maviels avatar
Läs gärna moderatorsmeddelandet som kommer upp innan ni postar i tråden. Fokus är på brottet. Inte mamman, hennes inkomst osv. Heller inte egna utsvävningar huruvida mammans deklarerade inkomst är rimlig eller ej.

Håll er till topic. Går ni OT kan det medföra varning för 0,03 och upprepade varningar kan leda till avstängning för ohörsamhet.

/Moderator
Citera
2024-09-01, 09:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av surfrider
Tänkte direkt på Reena Virk när jag hörde om detta. Som du säger, nästan så att man tror dom sätt serien och blivit inspirerade.

Tror inte att odjuren varken sett eller blivit inspirerade av den serien. Att det ska vara så svårt att förstå att det finns kvinnliga psykopater och att psykopati är genetiskt och medfött; alltså finns det tonårstjejer som är psykopater.
Det lät likadant vid mordet på Tove och Vetlanda. Det kan inte vara möjligt att två unga tjejer mördat sin kompis. De måste ha varit tillfälligt sinnesförvirrade. Båda kan iallafall inte ha gjort det för bilden av ”psykopat” och bilden av ”ung tjej” är tydligen så svår att förena hos vissa.
Har alla glömt den unga hästtjejen som mördade och styckade en annan ung tjej pga svartsjuka för några år sen, också i Sverige?

Gemensamt för alla dessa tre mord är att mördarna flirtat med brottsoffrets pojkvän och försökt förföra honom eller haft en relation med honom. Som jag sa är motivet avundsjuka/svartsjuka i kombination med att de är psykopater.
*elak (M)/Saddam Hussein med peruk, har beskrivits varit ute efter E:s pojkvän på TikTok.
I Vetlanda försökte *elaks (M) soulmate Johanna förföra Toves pojkvän både före och efter mordet. Och hästtjejen som styckade en ung tjej hade haft en relation med offrets pojkvän.

Anledningen att detta tortyrmordet liknar tortyrmordet i USA är bara för att mördarna liknar varandra i hjärnan. Saddam Husseins (*elak) och Fredriks (*afaellas) uppväxter är inte orsaken bakom utan de är av samma skrot och korn som sadister på internatskolor från överklassen som inte bott en dag på SIS eller fosterhem. Eller av samma skrot och korn som ”vanliga hästtjejer” som haft A i alla ämnen på gymnasiet och kommer från stabila hemförhållanden och sen ändå mördar sina rivaler.
Citera
2024-09-01, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Tror inte att odjuren varken sett eller blivit inspirerade av den serien. Att det ska vara så svårt att förstå att det finns kvinnliga psykopater och att psykopati är genetiskt och medfött; alltså finns det tonårstjejer som är psykopater.
Det lät likadant vid mordet på Tove och Vetlanda. Det kan inte vara möjligt att två unga tjejer mördat sin kompis. De måste ha varit tillfälligt sinnesförvirrade. Båda kan iallafall inte ha gjort det för bilden av ”psykopat” och bilden av ”ung tjej” är tydligen så svår att förena hos vissa.
Har alla glömt den unga hästtjejen som mördade och styckade en annan ung tjej pga svartsjuka för några år sen, också i Sverige?

Gemensamt för alla dessa tre mord är att mördarna flirtat med brottsoffrets pojkvän och försökt förföra honom eller haft en relation med honom. Som jag sa är motivet avundsjuka/svartsjuka i kombination med att de är psykopater.
*elak (M)/Saddam Hussein med peruk, har beskrivits varit ute efter E:s pojkvän på TikTok.
I Vetlanda försökte *elaks (M) soulmate Johanna förföra Toves pojkvän både före och efter mordet. Och hästtjejen som styckade en ung tjej hade haft en relation med offrets pojkvän.

Anledningen att detta tortyrmordet liknar tortyrmordet i USA är bara för att mördarna liknar varandra i hjärnan. Saddam Husseins (*elak) och Fredriks (*afaellas) uppväxter är inte orsaken bakom utan de är av samma skrot och korn som sadister på internatskolor från överklassen som inte bott en dag på SIS eller fosterhem. Eller av samma skrot och korn som ”vanliga hästtjejer” som haft A i alla ämnen på gymnasiet och kommer från stabila hemförhållanden och sen ändå mördar sina rivaler.

Det är bara 1% av befolkningen som är psykopater..
När det gäller barn/ungdomar är det ibland svårt att avgöra om de är psykopater. Det går att se att barn uppvisar beteende som indikerar att de har har empatibrist. Forskningen förordar tidiga insatser vilja faktiskt haft resultat.
Alla barn som mördar är inte psykopater.
Den forskare som hittat "psykopatgenen" upptäckte själv att han var född sådan. Han saknar, likt psykopater, förmåga att känna stress, får höjd puls vid social bestraffning, etc, saknar empati och är exceptionellt stresstålig och orädd etc.
Han menar dock att tack vare att han växte upp i ett kärleksfullt hem så blev han normal, dvs inte destruktiv eller aggressiv och kriminell. Det är alltså det det kan hänga på vilket ju visar att miljön också är oerhört viktig.

Miljön har alltså stor påverkan.
Det är svårt att uttala sig helt hundraprocentigt om att här har vi två födda "elaka" och det är just därför de mördat. Den biten får en psykolog ta.

Du får ju inte glömma att båda flickor haft en helt avskyvärd uppväxt som OCKSÅ format dem.

De här genetiska teorierna är jäkligt obehagliga för de säger att man kan behandla barn i princip hursomhelst utan att de påverkas och blir destruktiva.
Den enda komponent som han forma ett barn är då genetik

Det är ju inte sant.
I så fall får vi börja scanna barn och bura in dem resten av livet om de visar på psykopati.
Uppenbarligen föreligger här svår empatistörning men det är omöjligt att förutse hur det hade slutat om dessa flickor
a)hade vuxit upp i trygga hem utan övergrepp (tänker främst på den flicka som våldtogs av sin styvfar och fick en könssjukdom) och
b) Hade vuxit upp i stabilitet, inte kommit in i gäng, haft en annan stöttande psykosocial miljö runt sig under ungdomsåren och barndomen än SIS boende i en ålder då kamrater har stor påverkan och formar värderingar och beteende och
c) om de inte dessutom använt droger eller alkohol som ger låg impulskontroll,aggression, överdrivet mod etc.

Här i tråden har det spekulerats i om en var mer avstängd än den andra.
R skulle få ha varit lite mer "känslosam" under mordet, än M som var helt robotaktig och obrydd.
Men det är svårt att säga om en av dem eller båda två tillhör den procent av befolkningen med medfödd psykopati.
Har f.ö inte sett filmen och vågar inte.
Tillhör den större procent av befolkningen som får starkt stresspåslag av ondska.
Senast redigerad av Ericcca 2024-09-01 kl. 21:40.
Citera
2024-09-01, 23:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Det är bara 1% av befolkningen som är psykopater..
När det gäller barn/ungdomar är det ibland svårt att avgöra om de är psykopater. Det går att se att barn uppvisar beteende som indikerar att de har har empatibrist. Forskningen förordar tidiga insatser vilja faktiskt haft resultat.
Alla barn som mördar är inte psykopater.
Den forskare som hittat "psykopatgenen" upptäckte själv att han var född sådan. Han saknar, likt psykopater, förmåga att känna stress, får höjd puls vid social bestraffning, etc, saknar empati och är exceptionellt stresstålig och orädd etc.
Han menar dock att tack vare att han växte upp i ett kärleksfullt hem så blev han normal, dvs inte destruktiv eller aggressiv och kriminell. Det är alltså det det kan hänga på vilket ju visar att miljön också är oerhört viktig.

Miljön har alltså stor påverkan.
Det är svårt att uttala sig helt hundraprocentigt om att här har vi två födda "elaka" och det är just därför de mördat. Den biten får en psykolog ta.

Du får ju inte glömma att båda flickor haft en helt avskyvärd uppväxt som OCKSÅ format dem.

De här genetiska teorierna är jäkligt obehagliga för de säger att man kan behandla barn i princip hursomhelst utan att de påverkas och blir destruktiva.
Den enda komponent som han forma ett barn är då genetik

Det är ju inte sant.
I så fall får vi börja scanna barn och bura in dem resten av livet om de visar på psykopati.
Uppenbarligen föreligger här svår empatistörning men det är omöjligt att förutse hur det hade slutat om dessa flickor
a)hade vuxit upp i trygga hem utan övergrepp (tänker främst på den flicka som våldtogs av sin styvfar och fick en könssjukdom) och
b) Hade vuxit upp i stabilitet, inte kommit in i gäng, haft en annan stöttande psykosocial miljö runt sig under ungdomsåren och barndomen än SIS boende i en ålder då kamrater har stor påverkan och formar värderingar och beteende och
c) om de inte dessutom använt droger eller alkohol som ger låg impulskontroll,aggression, överdrivet mod etc.

Här i tråden har det spekulerats i om en var mer avstängd än den andra.
R skulle få ha varit lite mer "känslosam" under mordet, än M som var helt robotaktig och obrydd.
Men det är svårt att säga om en av dem eller båda två tillhör den procent av befolkningen med medfödd psykopati.
Har f.ö inte sett filmen och vågar inte.
Tillhör den större procent av befolkningen som får starkt stresspåslag av ondska.

Men sluta gå Off-topic och börja inte med det här dravlet igen om deras uppväxt och nån allmän debatt. 1% säger du? Dessa tre mordfall jag nämnde inklusive trådens mordfall bildar inte ens 1% av befolkningen. Eller känner du till hundratusen till svenska fall av tonårstjejer som tortyrmördar andra tonårstjejer?

Jag skrev vad jag skrev för att det finns en gemensam nämnare mellan TRÅDENS mord och flera andra mord i Sverige där unga tjejer mördat unga tjejer.
Vilket lämnar en teori om motiv för trådens mord. Dina barnsliga slutsatser om det jag skrev är absolut inte de enda slutsatserna man kan dra och du har ingen aning om vad jag jobbar med och har för utbildning. Men allt dravel du skrev är off-topic. Sluta tjafsa om såna här allmänna debattämnen om mänskligheten, kriminalvård, psykologi etc.

Saddam och Fredrik mördade E pga ren avund och Saddam/*elak hade tidigare försökt förföra E:s pojkvän precis som hur Johanna i Vetlanda var ute efter Toves pojkvän och hur hästtjejen som styckade en annan tjej var ute efter hennes pojkvän. Det är avunden och rivaliteten om killar som är gemensam nämnare i dessa mord begångna av unga tjejer mot unga tjejer. Deras uppväxt och bakgrund är helt olika.

Det är förresten ren bullshit att nån av dem skulle uppfylla rättspsyks kriterier för att få rättspsykiatrisk vård. De är störda, inte sjuka. Hoppas iaf *elak/Saddam får livstids fängelse.
Snacka om viktigt att statuera exempel, det är så tydligt att dessa odjur tänkt att de inte kommer få några konsekvenser och det är riktigt demoraliserande och har i sin tur effekt på andra ungdomar och hur de väger konsekvenser mot begär att skada sina rivaler och avundsobjekt.
Citera
2024-09-02, 12:42
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Jag har en stark känsla av att tjockis-M kommer få fängelse istället för SIS. Det här brottet är ännu värre än det du nämner. Det finns utrymme i lagen för det nu och om inte nu, när annars? Det här är det vidrigaste brottet som begåtts nu av tonåringar.

Sedan måste jag säga att jag är så äcklad av de här små barnfetma-gorillornas avundsjuka på E. Det är solklart rasande avundsjuka och inget annat. ”Hon kallade mig hora en gång”, , eh, sådär uttrycker sig sånadär misslyckade gatubarn hela tiden, var och varannan dag, de hade lika gärna kunna haft som svepskäl att E varit ”snobbig”, ”tittat snett” eller råkat trampa på någons tå i korridoren.

Det enda skälet är att de där blåsta narcissisterna bara har en sak i huvudet och det är utseende och killar, och de ser ut små två tjockisar med stora magar och ansikten som är väldigt långt från ungas Kardashian-skönhetsideal. Bägge ser ut som Shrek i ansiktet och runt magen. De sålde sig till gamla gubbar.
E däremot har en kropp som utseendefixerade tjejer opererar sig 15 ggr för att få. Helt naturligt. Och så var hon rolig och charmig och snäll, istället för helt vidrig på insidan.

Jag säger bara en sak, skydda barn och tonåringar som är vackra och har charmiga personligheter. Det finns en massa Shrek-psykopater därute.

Citat:
Ja alltså jag tar mig för pannan för alla kommentarer från chockade människor som inte förstår att tjejer/kvinnor kan vara onda och begå våld mot andra tjejer/kvinnor. Jag skulle säga att den där ”hellre möta en Björn i skogen än en man”, kan bytas ut mot ”hellre möta en man i skogen än en avundsjuk kvinna/kvinnlig psykopat”. Finns ju både Tove-mordet och den där hästtjejen som mördade och styckade sitt ex nya flickvän eller vad det var, hon var också en ung tjej.
Och det beror självklart inte på att M blivit våldtagen som barn att hon begått detta bestialiska, oåterkalleliga, monstruösa brott. Det beror på att hon är född ond. Att mamman också är ond tyder på att det är genetiskt. Jag har jobbat med massvis av människor som haft liknande bakgrund och värre än M och R. Som inte varit elaka mot andra. Barn blir inte onda av att uppleva ondska utan det som händer är att deras egen självkänsla och trygghet förstörs. Men de blir inte onda mördare av det.
Onda mördare är lika gärna nån American psycho typ, kan lika gärna vara någon från överklassen, nån bortskämd typ som inte haft en enda motgång i livet.

Citat:
Christina Yang (Grey’s anatomy) - Soso, jag tror inte att hon är anstiftare och nån slags sektledare som beställt detta, däremot tror jag att hon är lika avundsjuk på E, vetat om mordplanerna och deltagit i dem, men som påhejare/medhjälpare, inte som att hon styrt M-Shrek och R-Shrek. Hon är nog mest bitter för sitt utseende och antagligen lågbegåvade intellekt som inte ens kommer klara av att få jobb på Samhall i framtiden.

Citat:

Jag tycker det är åt helvete att inte rättspsyk eller psykiatrin öht listar psykopati som en allvarlig psykisk störning, det borde leda till livstids inlåsning för allmänhetens skull.
Och jag tror att Shrek M och R samt Christina Yang och alla som velat vara med och planera detta fruktansvärda mord är rena psykopater allihop. Obegåvade och värdelösa människor.

Citat:
Jag tar ingenting du säger på allvar med din posthistorik i tråden.
Finns noll backning för att just du sitter inne med objektiva fakta om vad sanningen är.

Rent larv att hon skulle få rättspsykiatrisk vård pga våldtäkt i barndomen.
R och M är groteskt fula tjejer, feta också. De är bara 13-15 år när det är rätt naturligt att vara söt, precis som kattungar, valpar osv. Men de är fula redan nu och det kommer bara gå ut för.
Och allt fett lägger sig på magarna och under hakorna. Förstå vilket öde när det enda såna puckon bryr sig om är sitt utseende och killar.

Tror du folk med något vett tar dina inlägg på allvar?
Shrek hit och dit, Christina Yang, Saddam, fetto, träskpaddor...

Citat:
Men sluta gå Off-topic och börja inte med det här dravlet igen om deras uppväxt och nån allmän debatt. 1% säger du? Dessa tre mordfall jag nämnde inklusive trådens mordfall bildar inte ens 1% av befolkningen. Eller känner du till hundratusen till svenska fall av tonårstjejer som tortyrmördar andra tonårstjejer?

Jag skrev vad jag skrev för att det finns en gemensam nämnare mellan TRÅDENS mord och flera andra mord i Sverige där unga tjejer mördat unga tjejer.
Vilket lämnar en teori om motiv för trådens mord. Dina barnsliga slutsatser om det jag skrev är absolut inte de enda slutsatserna man kan dra och du har ingen aning om vad jag jobbar med och har för utbildning. Men allt dravel du skrev är off-topic. Sluta tjafsa om såna här allmänna debattämnen om mänskligheten, kriminalvård, psykologi etc.

Saddam och Fredrik mördade E pga ren avund och Saddam/*elak hade tidigare försökt förföra E:s pojkvän precis som hur Johanna i Vetlanda var ute efter Toves pojkvän och hur hästtjejen som styckade en annan tjej var ute efter hennes pojkvän. Det är avunden och rivaliteten om killar som är gemensam nämnare i dessa mord begångna av unga tjejer mot unga tjejer. Deras uppväxt och bakgrund är helt olika.

Det är förresten ren bullshit att nån av dem skulle uppfylla rättspsyks kriterier för att få rättspsykiatrisk vård. De är störda, inte sjuka. Hoppas iaf *elak/Saddam får livstids fängelse.
Snacka om viktigt att statuera exempel, det är så tydligt att dessa odjur tänkt att de inte kommer få några konsekvenser och det är riktigt demoraliserande och har i sin tur effekt på andra ungdomar och hur de väger konsekvenser mot begär att skada sina rivaler och avundsobjekt.

Du tar upp att man inte vet vad du jobbar med eller har för utbildning... Nä så är det ju. Men med tanke på hur du skriver här inne så hoppas man ju innerligt att du inte jobbar inom något utav vikt, för dina kommenterer, hypotser, liknelser och annat barnsligt dravel som du kör med är ju gränslöst absurda.

Och var har du fått bekräftat att MGM2 tidigare försökt förföra BO's pojkvän? (Och kommentarer på TT är inte direkt säkra källor)
Det har varit kommentarer på TT som sagt motsatsen också, att E hade kontakt med MGM2's ex..

Att du påstår att GM's uppväxt inte skulle ha någon betydelse i hur de formats och blivit är en ganska stark indikation att du inte har koll på beteendevetenskap.
Du ser allt väldigt platt och ytligt, utöver dina löjliga liknelser som får dig att framstå lite lågbegåvad

" De är onda" punkt liksom..

Det är inte så enkelt, men de som är kunniga och jobbar med mordet på olika sätt och vis, de har högst troligen en betydligt bredare perspektivtagning än vad du bevisligen har - tacksamt nog
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-09-02 kl. 12:57.
Citera
2024-09-02, 16:07
Medlem
Citat:
https://www.tiktok.com/@rafaellaeliasson
Den ena cp-mördaren ser ut som grannbarnet i filmen Tillsammans (den tjocka killen med glasögon vars pappa runkade till porr i källaren om kvällarna).
https://images.app.goo.gl/dXeYaPToMhXBjqkm7

Det andra odjuret är otroligt lik Saddam Hussein som yngre.

Vad i helvete har det för relevans? Tillför något vettigt eller knip igen..
Citera
2024-09-02, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Då blir det ju så att man onekligen funderar över hur GM kunde bo på sis-hem med en psykusk störning utan att någon reagerat? Det borde märkts menar jag om hon haft det eller skickas inga sis-ungdomar på utredning om man misstänker en störning/diagnos? Här har hon gått runt på sis-hemmet odiagnostiserad och utan att någon reagerat?

Vet ej om de ens tänkt tanken att utreda men det lär knappast vara något man kan tvinga på någon även om hon är minderårig, så vida det inte fanns en LPT. Säger inte att så var fallet, bara en tanke.
Nån som kan något om detta?
Citera
2024-09-02, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex

Du tar upp att man inte vet vad du jobbar med eller har för utbildning... Nä så är det ju. Men med tanke på hur du skriver här inne så hoppas man ju innerligt att du inte jobbar inom något utav vikt, för dina kommenterer, hypotser, liknelser och annat barnsligt dravel som du kör med är ju gränslöst absurda.

Och var har du fått bekräftat att MGM2 tidigare försökt förföra BO's pojkvän? (Och kommentarer på TT är inte direkt säkra källor)
Det har varit kommentarer på TT som sagt motsatsen också, att E hade kontakt med MGM2's ex..

Att du påstår att GM's uppväxt inte skulle ha någon betydelse i hur de formats och blivit är en ganska stark indikation att du inte har koll på beteendevetenskap.
Du ser allt väldigt platt och ytligt, utöver dina löjliga liknelser som får dig att framstå lite lågbegåvad

Det är inte så enkelt, men de som är kunniga och jobbar med mordet på olika sätt och vis, de har högst troligen en betydligt bredare perspektivtagning än vad du bevisligen har - tacksamt nog

Tack för att du orkade! Människan tillför 0 till tråden förutom att de är feta, fula och födda onda, i varenda inlägg. Dödar hela tråden verkligen!

Läste kommentarer på IG att E skulle varit knivskuren i ansiktet men ej hört/läst om det annanstans så antar (och hoppas) att det är felaktigt.
Citera
2024-09-02, 17:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex

Bra sagt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in