2024-09-01, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är inga stora mängder ryska soldater man tagit från andra fronter för att täcka upp i Kursk. De flesta är från den norra divisionen och dom som hälsar på i Charkiv. Där står det still nu för tillfället. Sen har man hjälp av tjetjenska specialtrupper från Akhmat coh utöver det så har man flygvapnet. Det är därför denna operation i Kursk är en katastrof för inga mål uppnåddes och ukrainska soldater dör och utrustning försvinner. Framöver återkommer ryska reserver från sin vila och kanske dom tar en tur förbi Kursk innan man åker söderut.

Du vet nog hur det går nu vid Vuhledar och Pokrovsk. Du kanske förstår att Ryssland ökar på sin armé med minst 1000 frivilliga soldater per dag utan mobilisering och dom får ett års träning och inte som i Ukraina fyra veckor. Polen ska tydligen lägga ner sitt ukrainska träningscenter läste jag, vi får väl se.

Nej du har väldigt fel. Jag har kontakter i Ryssland och vet att folket egentligen är emot denna SMO och det är inte med någon entusiasm man vill gå till krig efter två år, sex månader och 8 dagar. Ukraina är i Kursk för att stanna. En SMO som varar år efter år? Ukraina slåss för sitt liv men naturligtvis utan entusiasm. Det blir allt svårare för Ryssland som saknar verkliga vänner.
Citera
2024-09-01, 21:59
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Enligt Albert Bachtizin, chef för ekonomi- och matematikinstitutionen på Ryska vetenskapsakademin, råder det ingen tvekan om att Ryssland går mot demografisk kollaps.

Läget var illa redan innan Putins speciella militäroperation, och nu är det nattsvart.

https://marcusoscarsson.se/stor-oro-i-ryssland-helt-nytt-sakerhetshot/
Den ryska befolkningen står inför en situation som är allvarligare än tidigare, och Bachtizin är mycket oroad. Han beskriver situationen som “katastrofal”.

– Vi förlorar 500 000 till 600 000 personer om året. Det skapar ett nationellt säkerhetshot med tanke på landets storlek och behovet av många människor för att säkerställa tillväxt, säger han.

Samtidigt som det föds allt mindre barn i landet så förlorar Ryssland hundratusentals män i kriget med Ukraina.

Vi som hatar Ryssland har verkligen en hel del trevligheter att se fram emot.

Ryssland rör sig i stormsteg mot Nordkorea 2.0. Några delrepubliker kommer nog att falla bort sen blir det en isolerad sekt av Ryssland.
Citera
2024-09-01, 22:04
Medlem
Citat:
Enligt Albert Bachtizin, chef för ekonomi- och matematikinstitutionen på Ryska vetenskapsakademin, råder det ingen tvekan om att Ryssland går mot demografisk kollaps.

Läget var illa redan innan Putins speciella militäroperation, och nu är det nattsvart.

Den ryska befolkningen står inför en situation som är allvarligare än tidigare, och Bachtizin är mycket oroad. Han beskriver situationen som “katastrofal”.

– Vi förlorar 500 000 till 600 000 personer om året. Det skapar ett nationellt säkerhetshot med tanke på landets storlek och behovet av många människor för att säkerställa tillväxt, säger han.

Samtidigt som det föds allt mindre barn i landet så förlorar Ryssland hundratusentals män i kriget med Ukraina.

Ryssland löser det med invandring, precis som vi så lyckosamt har gjort.
Citera
2024-09-01, 22:08
Medlem
monken1s avatar
Varje år den 1:e september (i år den 2:e september) håller Lavrov en föreläsning vid Moskvas statliga institut för internationella relationer (MGIMO).
Får se om han är där imorgon! 🍿
Citera
2024-09-01, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
Varje år den 1:e september (i år den 2:e september) håller Lavrov en föreläsning vid Moskvas statliga institut för internationella relationer (MGIMO).

Dom får väl skaka liv i honom.

Men uppriktigt han är säkert inte död (än) men har allvarliga hälsoproblem.
Citera
2024-09-01, 22:23
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monken1

Troligtvis då han så sent som i veckan hade presskonferens i moskva, jag är mer intresserad av Putins besök i Mongoliet kommande vecka. De är anslutna till brottmålsdomstolen i Haag där det finns en artisteringsorder. Men de gör väl inget åt det, eller så skickar han en av sina doppelgångare.
Senast redigerad av lyktstolpe 2024-09-01 kl. 22:25.
Citera
2024-09-01, 22:32
Medlem
DikTs avatar
Citat:

Illa nog att det föds allt färre barn, dessutom är de alltså även allt mindre?!
Jobbigt läge.
Citera
2024-09-01, 22:47
Medlem
https://x.com/front_ukrainian/status/1830345783838683617?s=46&t=_E5xa9duyGuQt_BBQyG2HQ

155 är mer än 122.
Citera
2024-09-01, 22:48
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Fattar hur du tänker! PR i väst för mer vapen har det varit i Kursk nu och doomer-snack i Ryssland, och om det blir tvärtom fast värre efter Pokrovsks fall (om det nu faller) så var det inte värt det.

Hur går det för dig med din inläsning om Kursk förresten? Borde du inte gjort inläsningen innan du gjorde din djupa analys av det ukrainska "misslyckandet" i Kursk?

Det fetade: Är det "Om det faller" som gäller nu??? Du har ju shitpostat om att det kollapsat där borta. Minns du inte ens vad ljuger om i tråden (själv vet jag att det inte handlar om glömska, du bara shitpostar vad som helst för att förorena tråden).

Jag är beredd att utmana även dig här och ge dig 1 hel månad. Du har ju påstått att UAF kollapsat och att slagit på stora trumman hur snabbt ryssen rycker fram. Jag säger att ryska styrkor inte erövrat Pokrovsk 1:e oktober. Om du antar utmaningen och ryska styrkor erövrat Pokrovsk så lovar jag att aldrig skriva i denna tråd något mer. Om ryska styrkor inte erövrat Pokrovsk 1:e oktober så lämnar du denna tråd och skriver aldrig något mer här.
Citera
2024-09-01, 23:02
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Hur går det för dig med din inläsning om Kursk förresten? Borde du inte gjort inläsningen innan du gjorde din djupa analys av det ukrainska "misslyckandet" i Kursk?

Det fetade: Är det "Om det faller" som gäller nu??? Du har ju shitpostat om att det kollapsat där borta. Minns du inte ens vad ljuger om i tråden (själv vet jag att det inte handlar om glömska, du bara shitpostar vad som helst för att förorena tråden).

Jag är beredd att utmana även dig här och ge dig 1 hel månad. Du har ju påstått att UAF kollapsat och att slagit på stora trumman hur snabbt ryssen rycker fram. Jag säger att ryska styrkor inte erövrat Pokrovsk 1:e oktober. Om du antar utmaningen och ryska styrkor erövrat Pokrovsk så lovar jag att aldrig skriva i denna tråd något mer. Om ryska styrkor inte erövrat Pokrovsk 1:e oktober så lämnar du denna tråd och skriver aldrig något mer här.

Jag vet inte hur fort det går. Men senast Q1 2025 tror jag Pokrovsk har fallit. Störst risk det faller i januari, och så sannolikheten utspridd runt om det datumet. Kanske 10% risk att vi faktiskt bevittnar en kollaps just nu, som bara eskalerar. Men om det hade kollapsat så tror jag vi hade sett omringningar, större mängder krigsfångar, och annat kaos. Därför max 10%. Det ser ut som en ordnad reträtt av Ukraina där de spar sina bästa förband och offrar några stackars b-förband. Jag kan inte se att Ukraina retirerar längre bakåt än Pokrovsk, om reträtten är ordnad. Demokraterna i USA blir skitsura om Pokrovsk faller innan valet också. Därmed blir det ett slag om Pokrovsk. Innan Pokrovsk faller så kommer Ryssarna troligtvis (det har de gjort de flesta andra städer) ta position på minst två sidor om staden, och det kommer ta veckor.

Jag har bra track record, så vi kan säga att jag slutar skriva i tråden om Pokrovsk inte har fallit ultimo Q1 2025.
Citera
2024-09-01, 23:02
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Troligtvis då han så sent som i veckan hade presskonferens i moskva, jag är mer intresserad av Putins besök i Mongoliet kommande vecka. De är anslutna till brottmålsdomstolen i Haag där det finns en artisteringsorder. Men de gör väl inget åt det, eller så skickar han en av sina doppelgångare.
Ja, det blir onekligen spännande! Får se om han vågar!
Citera
2024-09-01, 23:06
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Dom får väl skaka liv i honom.

Men uppriktigt han är säkert inte död (än) men har allvarliga hälsoproblem.
Ja vi får se vad som händer! 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in