Citat:
Ursprungligen postat av
Snyggast.i.Speedo
Hur går det för dig med din inläsning om Kursk förresten? Borde du inte gjort inläsningen innan du gjorde din djupa analys av det ukrainska "misslyckandet" i Kursk?
Det fetade: Är det "Om det faller" som gäller nu??? Du har ju shitpostat om att det kollapsat där borta. Minns du inte ens vad ljuger om i tråden (själv vet jag att det inte handlar om glömska, du bara shitpostar vad som helst för att förorena tråden).
Jag är beredd att utmana även dig här och ge dig 1 hel månad. Du har ju påstått att UAF kollapsat och att slagit på stora trumman hur snabbt ryssen rycker fram. Jag säger att ryska styrkor inte erövrat Pokrovsk 1:e oktober. Om du antar utmaningen och ryska styrkor erövrat Pokrovsk så lovar jag att aldrig skriva i denna tråd något mer. Om ryska styrkor inte erövrat Pokrovsk 1:e oktober så lämnar du denna tråd och skriver aldrig något mer här.
Jag vet inte hur fort det går. Men senast Q1 2025 tror jag Pokrovsk har fallit. Störst risk det faller i januari, och så sannolikheten utspridd runt om det datumet. Kanske 10% risk att vi faktiskt bevittnar en kollaps just nu, som bara eskalerar. Men om det hade kollapsat så tror jag vi hade sett omringningar, större mängder krigsfångar, och annat kaos. Därför max 10%. Det ser ut som en ordnad reträtt av Ukraina där de spar sina bästa förband och offrar några stackars b-förband. Jag kan inte se att Ukraina retirerar längre bakåt än Pokrovsk, om reträtten är ordnad. Demokraterna i USA blir skitsura om Pokrovsk faller innan valet också. Därmed blir det ett slag om Pokrovsk. Innan Pokrovsk faller så kommer Ryssarna troligtvis (det har de gjort de flesta andra städer) ta position på minst två sidor om staden, och det kommer ta veckor.
Jag har bra track record, så vi kan säga att jag slutar skriva i tråden om Pokrovsk inte har fallit ultimo Q1 2025.