Citat:
Ursprungligen postat av
korvfalun
Jag undrar jag hur mycket resurser det ryska luftvärnet har. Antar Ryssland försöker producera så mycket luftrören som möjligt nu. Men vad är det för kvalitet på det månntro. Hoppas Ukraina kan blöda ut det rejält med att sända riktigt billiga drönare kors och tvärs i Ryssland. Men kanske är mer resurskrävandenön man tror att producera dessa.
Antar att med tex kinesisk produktionskapacitet skulle kina kunna sända 1000 tals drönare om dagen? Att inte ryssen gjort det ännu förvånar mig
Jag såg en rapport från förra året som hävdade att Ryssland då hade drone superiority rent kvantitativt, och de gissade att Ryssland producerade och fick till fronten, 10 000 drönare i månaden. Många av dem är då inte avancerade drönare med kapacitet att spränga stridsfordon eller klara av andra avancerade uppgifter, utan enkla spaningsdrönare, som kanske kan släppa handgranater också. Jag tror de förstörs som flugor. Kanske där är andra saker som sätter begränsningar, som kommunikation t ex, eller frekvenstillgång. Hur samordnar man 1000 orcher som berättar var fienden är utan att det blir mer förvirrande än hjälpsamt? Ryssarna verkar vara dåliga på samordning. HistoryLegends visade en video, där man såg skärmar från en rysk kommandopost. De använde...discord!