2024-08-31, 16:09
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
De länkar du skickade är inte från oberoende källor, du borde bli mera källkritisk.

Nej, hela skolmedicinen är infiltrerad av läkemedelsindustrin. Att du inte kan sådana här saker ännu, va? Det börjar redan under studietiden där läkare får lära sig allt om piller od., och ingenting i stort sett om näringslära.

Nä just det skulle letat källor utan fakta och påhittade samband för att tillfredsställa en som inte i något skede har lyckats med mer än anekdotiska missfall hos några du känner.

Jaha hela skolmedicinen är infiltrerad, då går du inte till läkare alltså, tar ingen läkemedel, inte ens en huvudvärkstablett, tar du däremot näringstillskott är du hycklare! Och om du inte besöker läkare hur vet du att man inte pratar näringslära? Näringslära som oftast specialsjuksköterskorna tar hand om.

Och vad har näringslära med vaccinernas påstådda orsakan av sjukdomarna i trådstarten?

Så du verkar välinbillad!
Citera
2024-08-31, 21:38
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Jodå, men du har ju bestämt dig för att hela jorden utom ni, ett fåtal barn ljuger.
Alla med läskunnighet kan läsa sig till detta och jag har förklarat för dig att det spelar ingen roll hur du anser konsensus uppstått. Det är den hela vetenskapsvärlden utgår ifrån och den ni har att förhålla er till.

Men som vi sett ett tag nu, det enda ni kan och vill är att slänga grundlösa påståenden samt lögner om stort antal tystade forskare (också utan bevis) samt läkare som har otvivelaktiga kopplingar till vaccination och dödsfall (fortfarande utan bevis)

Konsensus är att vaccin är både säkra och effektiva samt inte orsakar de sjukdomar/diagnoser ni påstår.

Nej vaccin är inte säkra och effektiva, utan sanningen är att vaccin orsakar sjukdomar, och människor dör till följd av dem. Och det är de trådstarten handlar om, vilket du misslyckas med att besvara än en gång.

Hade kunnat läsa annat än bara massmedia så hade du insett detta.
Senast redigerad av E-Mac. 2024-08-31 kl. 21:44.
Citera
2024-08-31, 21:53
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Nä just det skulle letat källor utan fakta och påhittade samband för att tillfredsställa en som inte i något skede har lyckats med mer än anekdotiska missfall hos några du känner.

Jaha hela skolmedicinen är infiltrerad, då går du inte till läkare alltså, tar ingen läkemedel, inte ens en huvudvärkstablett, tar du däremot näringstillskott är du hycklare! Och om du inte besöker läkare hur vet du att man inte pratar näringslära? Näringslära som oftast specialsjuksköterskorna tar hand om.

Och vad har näringslära med vaccinernas påstådda orsakan av sjukdomarna i trådstarten?

Så du verkar välinbillad!

Du läser dåligt ser jag. Jag skrev att läkare lär sig allting om piller (och säkerligen om vacciner också)..od., men inte mycket om sådant som näringslära. Jag har aldrig påstått att näringslära har med vacciner att göra.

Konklusionen beträffande dig blir: Läs bättre skriv mindre (för det är ändå bara slaskinlägg som du sänder iväg).
Citera
2024-08-31, 22:30
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Kul med boktips, tack!

Själv läser jag mycket böcker fast de senaste fyra åren har jag dragit ner på skönlitteraturen... tack vare Covid så har det mest blivit böcker om medicin och hälsa samt podcasts från alla läger.

Här är tre böcker alla borde läsa ifall man vill vara uppdaterad om vad de som varnar för vaccin har att säga.

Dissolving Illusions
The Real Anthony Fauci
The War on Ivermectin

Jag läser även pro-vaxx-böcker men finner de mindre trovärdiga.

Som den beskyddande familjefar jag är så tog jag Covid-19 på allvar och började tidigt läsa på om smittan... långt innan vaccinen kom. Att Covidvaccinen inte var mycket att hänga i julgranen blev tidigt uppenbart. Att man skulle bli påläst om de vanliga barnvaccinen var inte lika väntat.

På mitt jobb startar ofta unga tjejer sitt arbetsliv. När de blir gravida brukar vi kollegor starta en insamling till en present. Jag brukar som bonus även ge bort boken Vax-Unvax: Let the Science Speak. Finns även på svenska och heter då Vaccineffekten

Ja, bra tips på böcker. Jag skall kolla upp dem. Att läsa böcker som kritiserar vacciner är oerhört viktigt i dessa tider.

Kul att du gillar mitt boktips också. Läser man boken (Pure, White and Deadly) så ser man hur de globala industrierna arbetar för att på alla sätt tänkbara gynna sina intressen. Det kan vara sockerindustrin, eller vaccinindustrin, spelar ingen roll, det är samma skrot och korn.
Folk kan lida och dö i hur många miljoner som helst, men för dessa globala företag är det bara vinst som gäller. Global företag som vaccinindustrin kan liknas vid ett cancerliknande monster, eftersom det växer ohämmat och är sjukt.

John Yudkin försökte för över 50 år sedan nå ut med sina upptäckter i vetenskapliga konferenser men var uppmanad att stryka vissa texter i sina publikationer, annars var han inte välkommen.

Så exempelvis på det här sättet skapas en gigantisk skenbild upp som gett en falsk konsensus där folk trott att vacciner är bra, eftersom det förs propaganda kring den globala elitens olika produkter och påhitt. Vacciner i det här fallet, men det kan vara piller, eller klimatet… etc.

Slutligen. Helt fantastiskt bra av dig att dela ut boken vaccineffekten, skriven av Robert F. Kennedy Jr.

https://www.bokus.com/bok/9789189494534/vaccineffekten/

Kunskap är lätt att bära och ger makt, egenmakt, att styra sitt liv med kloka välinformerade beslut.
Senast redigerad av E-Mac. 2024-08-31 kl. 22:47.
Citera
2024-08-31, 23:26
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Du läser dåligt ser jag. Jag skrev att läkare lär sig allting om piller (och säkerligen om vacciner också)..od., men inte mycket om sådant som näringslära. Jag har aldrig påstått att näringslära har med vacciner att göra.

Konklusionen beträffande dig blir: Läs bättre skriv mindre (för det är ändå bara slaskinlägg som du sänder iväg).

Oj mitt inlägg sårade någon i stussen.

Nej jag läser inte dåligt utan du verkar ha svårt att skriva begripligt vad du menar.
Jodå läkare lär sig näringslära, men som med allt annat basunerar du ut din okunskap.

Då kan vi konstatera att att det bara var att du gick vilse i OT skogen.

Men du har just inte lyckas koppla vaccin till något, varken missfall, autism eller något annat. Möjligen om du tagit många vaccin skulle det varit ett belägg till klen tankeverksamhet.

Vaccin är säkra och ger inte autism eller några några av sjukdomarna som det hänvisas till i TS.
Och motargumenten är bara anekdotiska eller gammalt skräp utan vetenskaplig grund.

Bra då kan vi konstatera det!
Citera
2024-09-01, 02:30
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Oj mitt inlägg sårade någon i stussen.

Nej jag läser inte dåligt utan du verkar ha svårt att skriva begripligt vad du menar.
Jodå läkare lär sig näringslära, men som med allt annat basunerar du ut din okunskap.

Då kan vi konstatera att att det bara var att du gick vilse i OT skogen.

Men du har just inte lyckas koppla vaccin till något, varken missfall, autism eller något annat. Möjligen om du tagit många vaccin skulle det varit ett belägg till klen tankeverksamhet.

Vaccin är säkra och ger inte autism eller några några av sjukdomarna som det hänvisas till i TS.
Och motargumenten är bara anekdotiska eller gammalt skräp utan vetenskaplig grund.

Bra då kan vi konstatera det!

Nej det finns inget "vi", endast du.

Sanningen är att det finns böcker i ämnet (vacciner och skador) som lyfter fram hur vacciner ger farliga bieffekter och dödar människor.
Problemet är att du inte läser dem, och då förblir du den obildade Flashback-stofil du nu är.

När det kommer till läkare och näringslära så vet du väl om att kurserna i ämnet näringslära är nästan obefintlig för läkarstuderande?

Slutligen. På Flashback vill man premiera kvalitet framför kvantitet, mina inlägg står för kvalitet och dina dassiga inlägg utgör kvantitet, så skriv mindre och läs mer.
Citera
2024-09-01, 08:39
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Nej det finns inget "vi", endast du.

Sanningen är att det finns böcker i ämnet (vacciner och skador) som lyfter fram hur vacciner ger farliga bieffekter och dödar människor.
Problemet är att du inte läser dem, och då förblir du den obildade Flashback-stofil du nu är.

När det kommer till läkare och näringslära så vet du väl om att kurserna i ämnet näringslära är nästan obefintlig för läkarstuderande?

Slutligen. På Flashback vill man premiera kvalitet framför kvantitet, mina inlägg står för kvalitet och dina dassiga inlägg utgör kvantitet, så skriv mindre och läs mer.

Om sanningen är att det finns böcker om vaccin och skador så hade det varit väldigt bra om du berättat vilka de var, det är så källhänvisning bör vara, framförallt om man nu inte obildad Flashback stofil!

Gissningsvis får vi inget, vilket är din paradgren här, eller en Amazon utgåva av en person som hittar på massa saker/krämare som vill tjäna pengar utan att göra nytta.

Det finns så många forskningsrapporter som visar på vaccinens säkerhet, de har data/mätvärden som kan granskas. Men ditt svar är då du är för obegåvad att läsa de, att de är fejk för forskarna är köpta av läkemedelsindustrin. Men du anger inte heller här källor, lika lite som som du visar på källor att vaccin skadar.

Forfarande så började du när du pressades om skador av vaccin med anekdotiskt om bekanta och missfall. Jätte kvalitativt!

Och fortfarande ingen koppling mellan näringslära och vacciner, menar du att vi kan äta oss fria från alla virusinfektioner och sjukdomar? Inget kvalitativt att säga om det? Med källor?

Om man vill framhålla kvalitet gör man det genom att underbygga det med fakta inte megalomani och tramsande projecering! Snacka om fantasislottet som evaporerade!
Citera
2024-09-01, 14:41
Medlem
Citat:
Ja precis. Det är bättre att de som tror på vacciner tar så mycket de kan av det, och vi som inte tycker att vaccin är bra undviker det. Alla blir nöjda.

Det där tramset om någon konsensus kring vacciner har du rabbla nu, men det finns ingen bred vetenskaplig enighet som du inbillar dig.
Vacciner orsakar alldeles för mycket biverkningar och död varje år.

Eh… jo… det ÄR zen bred fet stor konsensus inom vetenskapen att vaccin är ett av de viktigaste upptäckterna av människan, vilket räddat säkerligen miljarder liv sen start.
Citera
2024-09-01, 14:51
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Eh… jo… det ÄR zen bred fet stor konsensus inom vetenskapen att vaccin är ett av de viktigaste upptäckterna av människan, vilket räddat säkerligen miljarder liv sen start.

Nej du kan inte bara påstå sådant utan att visa upp trovärdiga vetenskapliga bevis. Det är faktiskt många som också får bieffekter och dör av vacciner varje år, men eftersom vaccinindustrin har extremt mycket pengar så kan de på olika sätt trycka ner röster/artiklar som är kritiska.

Pengar är makt i det samhällssystem vi nu lever i. Man kan vinkla fakta så att det blir mera förmånligt, dvs. till ens fördel. Lobbying heter det.
Citera
2024-09-01, 14:57
Medlem
Citat:
Nej du kan inte bara påstå sådant utan att visa upp trovärdiga vetenskapliga bevis. Det är faktiskt många som också får bieffekter och dör av vacciner varje år, men eftersom vaccinindustrin har extremt mycket pengar så kan de på olika sätt trycka ner röster/artiklar som är kritiska.

Pengar är makt i det samhällssystem vi nu lever i. Man kan vinkla fakta så att det blir mera förmånligt, dvs. till ens fördel. Lobbying heter det.

Om du inte själv klarar att hitta vad seriös vetenskap säger om vaccin så lär det heller inte hjälpa vad jag än lägger fram av bevis för dig, du kommer endast att tramsa och förneka dessa bevis.

Fakta är att det inte har funnits ett enda vaccin som haft 100% verkan, eller noll biverkningar. Dock har vaccin trots detta räddat extremt många fler än det skulle ha givit biverkningar som varit värre än det de vaccinerat sig mot, eller som har dött p g a vaccin.
Fakta är att vi har vaccin att tacka för att vi lyckats i princip utrota många allvarliga och dödliga sjukdommar.

Dem som inte fattar det lär vara på samma intelligensnivå som plattjordare… Är du verkligen så korkad…?
Citera
2024-09-01, 15:06
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ja precis. Det är bättre att de som tror på vacciner tar så mycket de kan av det, och vi som inte tycker att vaccin är bra undviker det. Alla blir nöjda.

Det där tramset om någon konsensus kring vacciner har du rabbla nu, men det finns ingen bred vetenskaplig enighet som du inbillar dig.
Vacciner orsakar alldeles för mycket biverkningar och död varje år.

Att du inte kan läsa eller förstå är ingen anledning att påstå det inte existerar.
Minns du att jag sagt jag kommer bemöta dina ĺ lögner tills du slutar med dem?
Proryska troll ska bara bekämpas.

Alla med förmåga att läsa kan läsa sig till vad konsensus är, vissa saknar denna förmågan men det betyder inte att konsensus ändras för det.

Konsensus 2024-09-01 är att vaccin är både säkra och effektiva samt inte orsakar de sjukdomar ni påstår.
Citera
2024-09-01, 17:15
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Nä, jag skriver inte på Facebook, har inte ens ett konto där. Varför blandar du in Facebook när du sitter och ljuger på Flashback?

Ett autokorrigeringfel bara, men åtgärdat.

Citat:
Nu säger du att Ryssland är topic, så är det såklart inte, inte mer än att en massa rysstroll sitter och sprider slräckpropaganda på forumet.

Nej, Ryssland har ingenting med vacciner att göra, förstår du? Skyll inte på Ryssland utan ta ansvar istället.

Citat:
Jag använder definitivt inte copy-paste utan jag skriver det manuellt varenda gång.

Nej du, det stämmer icke.

Citat:
Konsensus idag säger att vaccin är både säkra och effektiva samt inte orsakar de sjukdomar ni påstår.

Det här har du påstått otaliga gånger nu. Förstår du vad jag menar, man får inte köra med copy+paste?

Dessutom är vacciner inte alls säkra eller effektiva, utan tvärtom, förenat med stor fara.

Citat:
Frågan är ju varför ni är så ovilliga att påvisa motsatsen med lite bevis, det vill säga hållbara vetenskapliga bevis?

Du påstår att det existerar någon "konsensus", men jag anser inte att det stämmer. Problemet är att jag aldrig ser fakta som stödjer ditt påstående.

Uttala dig inte tvärsäkert utan fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in