Citat:
Ursprungligen postat av
Dick-Jerker
Kul med boktips, tack!
Själv läser jag mycket böcker fast de senaste fyra åren har jag dragit ner på skönlitteraturen... tack vare Covid så har det mest blivit böcker om medicin och hälsa samt podcasts från alla läger.
Här är tre böcker alla borde läsa ifall man vill vara uppdaterad om vad de som varnar för vaccin har att säga.
Dissolving Illusions
The Real Anthony Fauci
The War on Ivermectin
Jag läser även pro-vaxx-böcker men finner de mindre trovärdiga.
Som den beskyddande familjefar jag är så tog jag Covid-19 på allvar och började tidigt läsa på om smittan... långt innan vaccinen kom. Att Covidvaccinen inte var mycket att hänga i julgranen blev tidigt uppenbart. Att man skulle bli påläst om de vanliga barnvaccinen var inte lika väntat.
På mitt jobb startar ofta unga tjejer sitt arbetsliv. När de blir gravida brukar vi kollegor starta en insamling till en present. Jag brukar som bonus även ge bort boken
Vax-Unvax: Let the Science Speak. Finns även på svenska och heter då
Vaccineffekten
Ja, bra tips på böcker. Jag skall kolla upp dem. Att läsa böcker som kritiserar vacciner är oerhört viktigt i dessa tider.
Kul att du gillar mitt boktips också. Läser man boken (
Pure, White and Deadly) så ser man hur de globala industrierna arbetar för att på alla sätt tänkbara gynna sina intressen. Det kan vara sockerindustrin, eller vaccinindustrin, spelar ingen roll, det är samma skrot och korn.
Folk kan lida och dö i hur många miljoner som helst, men för dessa globala företag är det bara vinst som gäller. Global företag som vaccinindustrin kan liknas vid ett cancerliknande monster, eftersom det växer ohämmat och är sjukt.
John Yudkin försökte för över 50 år sedan nå ut med sina upptäckter i vetenskapliga konferenser men var uppmanad att stryka vissa texter i sina publikationer, annars var han inte välkommen.
Så exempelvis på det här sättet skapas en gigantisk skenbild upp som gett en falsk konsensus där folk trott att vacciner är bra, eftersom det förs propaganda kring den globala elitens olika produkter och påhitt. Vacciner i det här fallet, men det kan vara piller, eller klimatet… etc.
Slutligen. Helt fantastiskt bra av dig att dela ut boken
vaccineffekten, skriven av Robert F. Kennedy Jr.
https://www.bokus.com/bok/9789189494534/vaccineffekten/
Kunskap är lätt att bära och ger makt, egenmakt, att styra sitt liv med kloka välinformerade beslut.