Citat:
Ursprungligen postat av
VilaVila
Okej, då är jag med.
Det är väl lite mer saker hon varit delaktig i?
Delat/tagit fram information om "sekten", prints, vad barnet har utsatts för, "förhör" med barnet och filmen på L i lägenheten, som kom från Jullans vän, om jag inte misstar mig.
Vad mer har hon varit involverad i? Det är inte direkt lite saker, om man säger så.
Hon sa ju själv i sin första förklaring att hon spela på båda sidor och för att kunna göra det sa hon något om att ge information.
Tagit fram och tagit fram. Någon random okänd människa har sagt saker till Julia om sekten, Julia delade sen den informationen med Anjo i ett telefonsamtal.
Och Anjo valde att publicera detta samtal utan att först kolla källan på det han spred.
Hur vet vi att förhöret var Julias plan? och inte Jockes eller Anjo som bad Julia spela in ett fejkat förhör?
Vilken film på L ifrån lägenheten? jag minns ingen film på L i någon lägenhet förutom den Anjo, Lisen och Jocke spelade in när dem olagligt tog sig in i Chrippas lägenhet för att filma Linnea?
Och vi vet alla vilken sida hon gav information till, och vad den sidan sedan gjorde med den informationen.
Men det känns som du missar det viktiga i allt detta.
Oavsett vad Julia har sagt till någon,
det är inte hon som valde att sprida detta offentligt, den person som valde att sprida informationen offentligt är ju den personen som ska ha skulden för spridningen.