2024-08-31, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Jag har aldrig uttalat mig om ett pågående mål. Jag vill ta debatten när allt är över och domen har fallit jag vill debattera om kriminal politiken . Han har redan valt att ingripa i mitt ärende indirekt, vilket inte är förvånande med tanke på att hans vän äger Verifiera och Lexbase.

Dessa giriga företag och politiker behöver möta en tuff debatt. Detta är inte ministerstyre. Ministerstyre skulle innebära att justitieministern instruerar en domstol eller polis att agera på ett specifikt sätt i ett enskilt fall, vilket vore olagligt.

Vad ska ni debattera efter domen tänker du? Om domen går din väg är det bara för staten att gurgla och svälja. Ska t ex Strömmer då debattera att domen är fel? Han är nog smartare än så. Hade det däremot varit någon från SD så hade de hävdat det förmodligen. Hörde bl.a. Charlie Weimers påstå att Europa domstolen och Högsta domstolen i UK hade fel och han minsann hade rätt vid en intervju inför EU valet.
Citera
2024-08-31, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjottaplingplong
Vad ska ni debattera efter domen tänker du? Om domen går din väg är det bara för staten att gurgla och svälja. Ska t ex Strömmer då debattera att domen är fel? Han är nog smartare än så. Hade det däremot varit någon från SD så hade de hävdat det förmodligen. Hörde bl.a. Charlie Weimers påstå att Europa domstolen och Högsta domstolen i UK hade fel och han minsann hade rätt vid en intervju inför EU valet.

Högsta domstolen i UK? Vad har jag nu missat?
Citera
2024-08-31, 12:46
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice--
Själva är de måna om att inte förekomma i belastningsregistret trots återkommande brottslighet men har inget emot att hänga ut andra människor. Jag ser inte dessa jävlar som problemet utan lagstiftaren och myndigheter som tillåter sådana verksamheter. Det finns tyvärr vidriga människor i samhället som skiter fullständigt i hur andra påverkas av deras agerande, men då ska de inte ges möjligheten. Det är ju exakt därför vi har myndigheter som ska jobba för samhällets bästa, annars kan ju liksom var och en ta saken i egna händer och se till att ens liv inte hängs ute på olika sajter.
Hur ansöker man om få bort prickarna i belastningsregistret?
Citera
2024-08-31, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-snabb
Högsta domstolen i UK? Vad har jag nu missat?

Det var i en annan fråga, inte GDPR. Det var bara ett exempel.
Citera
2024-08-31, 12:49
Avslutad
IQ på vissa personer som skriver i tråden är bevis på varför ni finns på dessa sidor och ingen vill lyssna på er eftersom ni är så pass blåsta och all bortom räddning att ni på fullaste allvar tror politiker eller Sverige inte är korrupta.

En dumskalle i tråden gick till och med mailade partier om att ta upp denna frågan och han trodde på fullaste allvar att det är politiker eller dessa partier som styr Sverige. När i själva verket är alla lajker till Wallenberg och andra finansfamiljer och för en politik som gynnar dessa familjer.

Det mest tragiska är att han som har ärendet i domstolen har förtroende för rättsväsendet och tror att politiker eller media skulle stå på den rättvisas sida.

Jag är 110% säker på att EU domstolen kommer ge Sverige rätt och GDPR inte kommer gälla eftersom Sverige är ett korrupt land, Sverige har flest nämndeman, tjänsteman i EU. Sverige är ett litet land men har väldigt stort inflytande i EU och bakom kulisserna.

Varför jag säger Sverige har stort inflytande hur EU ska formas är för att Sverige är enda landet som har introducerat flera auktoritära lagförslag som ska implementeras i unionen bland annat Chat Control, migrationspolitik och mm.
Senast redigerad av doc-leaks 2024-08-31 kl. 12:57.
Citera
2024-08-31, 13:41
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjottaplingplong

Läs gärna igen mitt inlägg svenska medborgare har indirekt tillåtit den här problematiken att uppstå genom att ge politikerna så stort förtroende. Vi förväntade oss ett bättre samhälle, men under de senaste åren har jag insett att politikerna själva är en del av problemet. De har till och med lagt hinder i vägen för rättsväsendet, vilket hindrar det från att fullgöra sitt kärnuppdrag. Men jag är helt övertygad om att förändring är på väg. Det vi behöver göra är att sprida kunskap om situationen och förstå vad som står på spel. De flesta svenska medborgare är upptagna med sin vardag och ägnar inte mycket tid åt politikens detaljer, men det är just därför vi måste agera.
Citera
2024-08-31, 13:46
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doc-leaks
IQ på vissa personer som skriver i tråden är bevis på varför ni finns på dessa sidor och ingen vill lyssna på er eftersom ni är så pass blåsta och all bortom räddning att ni på fullaste allvar tror politiker eller Sverige inte är korrupta.

En dumskalle i tråden gick till och med mailade partier om att ta upp denna frågan och han trodde på fullaste allvar att det är politiker eller dessa partier som styr Sverige. När i själva verket är alla lajker till Wallenberg och andra finansfamiljer och för en politik som gynnar dessa familjer.

Det mest tragiska är att han som har ärendet i domstolen har förtroende för rättsväsendet och tror att politiker eller media skulle stå på den rättvisas sida.

Jag är 110% säker på att EU domstolen kommer ge Sverige rätt och GDPR inte kommer gälla eftersom Sverige är ett korrupt land, Sverige har flest nämndeman, tjänsteman i EU. Sverige är ett litet land men har väldigt stort inflytande i EU och bakom kulisserna.

Varför jag säger Sverige har stort inflytande hur EU ska formas är för att Sverige är enda landet som har introducerat flera auktoritära lagförslag som ska implementeras i unionen bland annat Chat Control, migrationspolitik och mm.

Din kommentar är tydligt känslostyrd och saknar tyvärr en del fakta, vilket kan leda till missförstånd. Som medlem i EU har Sverige förpliktelser som vi måste uppfylla, men verkligheten visar att det inte alltid sker som det borde. Det är just detta mitt mål handlar om – att belysa dessa brister. Och när det kommer till EU-domstolen, kan du vara säker på att de inte tolererar korrupta eller oansvariga politiker. Deras fokus är att se till att lagar och avtal följs, oavsett vad vissa politiker gör eller inte gör.
Citera
2024-08-31, 14:07
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Jag skapade en Facebook-sida som heter GDPRwarrior och skrev till vår justitieminister på ett av hans senaste inlägg. Jag skrev såhär:

"Regeringens senaste förslag missar helt att ta itu med de verkliga kriminalitetsproblemen i Sverige. Istället för att stödja människor som vill arbeta och bidra till samhället, har de valt att stötta företag som Lexbase – företag som profiterar på att hålla människor utanför samhället och förvärrar problemen med utanförskap, hopplöshet och kriminalitet. Trots att jag står ensam utan jobb, bostad eller advokat, kämpar jag i EU-domstolen för att skydda våra medborgerliga rättigheter. Jag skriver direkt till justitieminister Gunnar Strömmer eftersom han aktivt valde att hoppa in i mitt fall och försvara dessa företag. Jag är redo att debattera dessa viktiga frågor öppet med honom när EU:s beslut har kommit. Jag hoppas att han är villig att möta mig för en konstruktiv diskussion om hur vi kan skapa ett rättvisare och säkrare samhälle.”

Efter det blockerade han mig helt och hållet. 😄

Nä du skojar?!
Hör av dig till Aftonbladet! Jag menar i ena stunden vill han värna om dessa företag för att vi ska ha ett "öppet" samhälle. Och i nästa andetag så utövar han själv censur!

Aftonbladet kan nog skydda din identitet när dom gör denna artikel om du kräver källskydd!
Citera
2024-08-31, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Hur ansöker man om få bort prickarna i belastningsregistret?

Vad jag vet så kan man inte få bort uppgifter från belastningsregistret innan gallringstiden löpt ut. Hittar inte heller något om att man kan ansöka om att tas bort i förtid. Jag misstänker att man på något vis kan överklaga att du finns med, men att det måste framföras varför du tycker det är felaktigt att du syns i belastningsregistret och inte bara att du gått vidare och är en annan person idag.
Citera
2024-08-31, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doc-leaks

Det är väl EU som är korrupt, och inte Sverige om de röstar till fördel för att Sverige ska få göra vad de vill?

Du var inte den vassaste kniven i lådan.
Citera
2024-08-31, 14:30
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scratty
Nä du skojar?!
Hör av dig till Aftonbladet! Jag menar i ena stunden vill han värna om dessa företag för att vi ska ha ett "öppet" samhälle. Och i nästa andetag så utövar han själv censur!

Aftonbladet kan nog skydda din identitet när dom gör denna artikel om du kräver källskydd!

Jag behöver inte längre skydda min identitet. När EU-domstolen har fattat sitt beslut, kommer jag att träda fram offentligt. Redan nu står flera mediebolag, både nationella och internationella, i kö för att intervjua mig. Dagens politiker är inte ärliga, och det svenska folket förtjänar att få veta sanningen.

De måste få insikt i de policys som tillämpas i detta land och som orsakar så många problem. Jag har tilltro till att folket kan tänka själva – de är inte dumma.
Citera
2024-08-31, 15:13
Avslutad
Citat:
Jag behöver inte längre skydda min identitet. När EU-domstolen har fattat sitt beslut, kommer jag att träda fram offentligt. Redan nu står flera mediebolag, både nationella och internationella, i kö för att intervjua mig. Dagens politiker är inte ärliga, och det svenska folket förtjänar att få veta sanningen.

De måste få insikt i de policys som tillämpas i detta land och som orsakar så många problem. Jag har tilltro till att folket kan tänka själva – de är inte dumma.

Se till att The Guardian skriver om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in