Citat:
Ursprungligen postat av
SecretGarden352
Men du gör antagandet att kriget slutar redan inom några månader? Tänk dig istället att kriget fortsätter i 10 år till. Var någonstans tror du Ukraina är då med sin nuvarande takt?
Men jag tror inte att avsikten är att ha land att byta med, avsikten är att vinna kriget och det gör man genom att slå mot ryssarnas infrastruktur och försörjningslinjer långt inne i Ryssland. När Putin står där och inte kan stoppa det så kanske även ryssarna tröttnar på Putins fasoner.
Jag tror själv att kriget varar i åtminstone 3-4 år till. Ryssarna ger inte upp så lätt utan först när det inte längre finns något krigsmaterial, ingen ammunition, inget bränsle. NOLL ZERO, då ger ryssen upp.
Hur långt har Ukraina då kommit med sina erövringar? De belägrar såklart Moskva och St Petersburg och släpper bara in konvojer med amerikanska hamburgare och cola samt kanske en och annan svensk surströmming.
Jag tror också att det skulle ta ca 3 år att helt nöta ner Ryzzland ekonomiskt och vad gäller militärt material, dvs om Ukraina skulle kriga på ryska villkor och dessutom få en massa städer jämnade med marken, och civila massakrerade.
Men i och med Kusk-operationen så har man valt en annan väg. Har man bara tillräckligt med välutbildade soldater och krigsmateriel av god kvalitet så kan, istället, striden komma att föras på, ukrainska, villkor. Jag vet inte hur lång tid det kommer att ta, och jag kommer inte att avslöja vad jag tror kommer att utspela sig, steg för steg. Men jag tror att kriget kan vara slut innan 2025 är till ända, eller senast första halvåret 2026. Detta kommer att, i längden, ha sparat Ukrainska liv och städer.
Har Ukraina extra mycket soldater och material så kan man, redan innan "den övergripande strategiska planen börjat rulla på ordentligt", även ställa till med en katastrof för den ryZZka Prokrovs-riktningen. Men det är så självklart militärstrategiskt, så jag inte ens behöver nämna det här. Men viktigast är "den övergripande strategiska planen". Den har förtur t. o.m över den viktiga ukrainska knytpunkten Prokovsk. Dessutom kan Ryzzland redan nu beskjutna den med artilleri, så den har, i praktiken, redan förlorat sin logistiska betydelse.