2024-08-31, 11:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Furofsteel
Märkligt. Hade inte velat jobba på den arbetsplatsen, risken för incidenter med klämda kroppsdelar bör ju vara högre än normalt om man har satt en hög dreglande efterblivingar att framför tunga maskiner. Var jobbar han?

Eller kanske spelar bara gäddjimmy mer efterbliven än vad han är i konfrontationen? Han är bra på att spela teater om han kan få sina egna ögon att gå i kors i hela fem minuter!

Hans ögon behöver ju nödvändigtvis inte ha någon betydelse. Olika synfel eller ögonfel har ingen påverkan på intelligensen nödvändigtvis. Om han är blind eller skelögd påverkar inte hans intelligens om det inte beror på något intelligensnedsättande, det kan ha samband men behöver inte alls ha samband. Om han samtidigt är lågintelligent kan vara två skilda fel/problem. Deras lite slappa och gloaktiga beteende är förmodligen på grund av diagnoser, men om han är närsynt så kunde han ha varit det även utan sin diagnos.

Dom ser ju ut att ha och beter sig som att dom har diagnoser i alla fall, men det kanske bara är något som går i Kramfors att det är normalt att bete sig så där. Dom verkar ju lite slappa i skallen generellt däromkring, lite skämtsamt, så dom kanske inte utmärker sig så mycket lokalt mot omgivningen. Vad vet jag om den saken
Senast redigerad av Krimkoll 2024-08-31 kl. 11:18.
Citera
2024-08-31, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Den där Samhallstjejen framstår som den vettigaste personen som någonsin figurerat på Dumpen, trots att hon är efterbliven.

Samhallstjejen: Vi kan ses, umgås, fika och så.
Fiskaren: Knulla!
Samhallstjejens pojkvän: Knulla!
Samhallstjejens manliga kompis: Knulla!

Vettefan om jag tyckte det här var ok. Läste visserligen hastigt, men fiskaren kändes klart mer drivande än Samhallstjejen och krävde till och med sex för att de skulle ses. Ska en efterbliven verkligen förväntas kunna hantera sån press? Eller missade jag någonting i chatten där hon visar en mer beräknande sida?

Jag retar mig på att tjejen ändå fick 99 procent skäll. Nu har förvisso barn klagat på att tjejen trålar barnen, men förmodligen har killen pressat henne att göra det när han jobbat med dina maskine.
Citera
2024-08-31, 11:29
Medlem
Furofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Hans ögon behöver ju nödvändigtvis inte ha någon betydelse. Olika synfel eller ögonfel har ingen påverkan på intelligensen nödvändigtvis. Om han är blind eller skelögd påverkar inte hans intelligens om det inte beror på något intelligensnedsättande, det kan ha samband men behöver inte alls ha samband. Om han samtidigt är lågintelligent kan vara två skilda fel/problem. Deras lite slappa och gloaktiga beteende är förmodligen på grund av diagnoser, men om han är närsynt så kunde han ha varit det även utan sin diagnos.

Dom ser ju ut att ha och beter sig som att dom har diagnoser i alla fall, men det kanske bara är något som går i Kramfors att det är normalt att bete sig så där. Dom verkar ju lite slappa i skallen generellt däromkring, lite skämtsamt, så dom kanske inte utmärker sig så mycket lokalt mot omgivningen. Vad vet jag om den saken

Jo man kan vara skelögd utan att vara efterbliven men hela paketet här med ögon som går i kors, antydan til dregel i mungipan, outfit från Jula, allmänt ovårdat yttre, sättet han pratar på i konfrontationen och sättet han chattar på gör ju att man klart misstänker att det inte blev mycket till vinst i genlotteriet här.
Citera
2024-08-31, 11:30
Medlem
Nån nämnde tidigare att tjejgäddan #473 förekommer i FUP, ingen som vet vad det gäller? Nån här borde väl ha lite kontext på detta par, Kramfors är inte särskilt stort och de måste väl sticka ut lite i byn (iofs sjukt mycket WT i Kramfors).
Citera
2024-08-31, 11:30
Medlem
Furofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag retar mig på att tjejen ändå fick 99 procent skäll. Nu har förvisso barn klagat på att tjejen trålar barnen, men förmodligen har killen pressat henne att göra det när han jobbat med dina maskine.

Håller med om att de borde ha prövat att skälla lite mer på han. Det är ju han som skriker knulla och vill se fitta i chatten så han är knappast oskyldig.
Citera
2024-08-31, 11:39
Medlem
swenne1s avatar
Ja den där Madde försöker febrilt hålla rent på sin FB....går sådär så den dyker nog snart.
Senast redigerad av swenne1 2024-08-31 kl. 12:15.
Citera
2024-08-31, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Nån nämnde tidigare att tjejgäddan #473 förekommer i FUP, ingen som vet vad det gäller? Nån här borde väl ha lite kontext på detta par, Kramfors är inte särskilt stort och de måste väl sticka ut lite i byn (iofs sjukt mycket WT i Kramfors).

#473 Precis. Vore tacksamt om någon kunde kosta på sig Maddes FUP. Kanske det rent av rör sexbrott, fast hade det varit ett grivt brott så borde Dumpen publicerat domen? 🤔
Senast redigerad av Florman 2024-08-31 kl. 12:26.
Citera
2024-08-31, 11:52
Medlem
tindravargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furofsteel
Att man har npf-diagnos eller if och inte förstår att man gör fel gör inte saken bättre (menar inte att du säger det). De här människorna borde bli hårt hållna av gode män eller snarare inträttade på något vårdboende med hård övervakning, eftersom det då tydligen inte går att lära dem att de ska ge fan i att försöka våldta barn.

god man som det ylas ständigt om i denna tråd, sköter det ekonomiska. Inget annat. Det är inte en person som agerar hjärna åt sär.
Citera
2024-08-31, 11:56
Medlem
Furofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindravarg
god man som det ylas ständigt om i denna tråd, sköter det ekonomiska. Inget annat. Det är inte en person som agerar hjärna åt sär.

Ok, men då borde vården gå in och göra något här.
Citera
2024-08-31, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master-Stig
Man kan absolut gå för långt i sitt lurande av lågbegåvade, det går över i att man groomar dem istället för att man spelar någon som blir groomad. Det finns ett inbyggt tryck i att man ska leverera nytt innehåll till sajten så det är stor risk att det glider över till fel sida, oavsett hur det varit i just detta fall. Jag pallar inte läsa chattloggar annat än som snabbast, så sätter mig inte in i just dessa två.

Hälften av Sveriges befolkning ligger under normal IQ och det är rimligt att tro och dra slutsatsen att många i den kategorin hamnar på Dumpen, då folk som begår griova brott rent generellt har lägee IQ än genomsnittet.

Är väl inte heller lätt för S&P att på fem minuter eller kortare tid avgöra hur illa ställt det är i hjärnkontoret på folk. Här bröt de dock filmandet, istället för att promenera iväg med kameran i högsta hugg och med tanke på att paret såg ut att kunna sitta kvar i minst en timme, så fattade nog S att det var illa ställt, bröt och så pratade de förhopppningsvis med paret om deras livssituation och var de kan få hjälp.
Citera
2024-08-31, 12:04
Medlem
tindravargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag har själv varit god man sen 2011 och vet exakt hur gamla mina "kollegor" är, precis som du säger ofta närmare 90 än 40.

Vet däremot hur stor inverkan du har som aktiv god man, dvs du har möjligheten att både stänga av internet för din huvudman samtidigt som du påverkar på andra sätt.

Som god man har du inte bara ansvar över ekonomin utan övergripande ansvar över huvudmannens liv och hälsa. Att två såna här (473) hamnar på dumpen och numera riskerar att utsättas för Kramfors hat är inget överförmyndarnämnden kommer ge guldklocka för.

Precis som flera andra sagt i tråden så är detta par något som mer påminner om "i en annan del av Köping" än två renodlade pedofiler.

Enda positiva är att paret nog inte förstår varför folk är arga, då konsekvenstänkandet inte finns där.

stänga av internet? Exakt hur skulle du motivera det rent juridiskt för att du är "god man"? Du ska verka för din klients intressen.
Citera
2024-08-31, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindravarg

FruKrokodil skrev detta till mig:

"Som god man har du inte bara ansvar över ekonomin utan övergripande ansvar över huvudmannens liv och hälsa. Att två såna här (473) hamnar på dumpen och numera riskerar att utsättas för Kramfors hat är inget överförmyndarnämnden kommer ge guldklocka för"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in