2024-08-30, 19:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Framför allt att kunna bygga ett hem. Som man kan inreda med finare soffa exempelvis. Ha vackra föremål som man köper på auktion t ex. Att kunna bo i sitt hem så länge man vill.

Och att slippa åka utomlands för att få tag på pengar. Det skulle jag finna väldigt stressande. Det och att vara rädd för att tiden hinner i kapp och att det man har att se fram emot är ett par år i buren.

Att ha ett bankkonto och att man kan gå ut på restaurang i Sverige och äta riktigt fint på en exklusiv restaurang när man känner för det. Och inte veta att fängelse är i ens framtid. Riktigt stressande. Det skulle jag verkligen ogilla.

De lever framför en teaterkuliss stackarna.
Det är din uppfattning.
Själv äger jag både hus och lägenhet och har en okej soffa - men jag tycker ändå det är att leva gott om man kan åka utomlands och bara njuta av livet.

Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Det kan ju vara asnajs om man har råd. Grejen med honom är ju att han gör det för lånade pengar, ju mer han reser och lyxar sig desto mer back går han. Normala människor anpassar sig efter sin budget och förstår konsekvensen av att fortsätta spendera pengar när man har skulder som tickar större dag efter dag. Säkert jättekul i stunden, mindre kul den dagen verkligheten kommer ikapp.
Gör han det för lånade pengar? Jag har uppfattat det som att han tjänar pengar som han inte skattar för i Sverige - men pengarna rullar in.

Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Det där är trams som zigenaren ger sken av utåt. Stressnivån är skyhög hos pissluffaren, han har ju åldrats 10x snabbare än vad man borde gjort under 3 år.
Fast att han reser utomlands och bor på fina hotell och lyxar sig är ju inte bara ett "sken" utåt. Han gör ju faktiskt det.

Hur han känner sig inuti vet ju vare sig du/ni eller jag - men han ger inte sken av att vara särskilt stressad.
Citera
2024-08-30, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Frågan är väl mer om han har rätt att leva det goda livet. Svaret är ”Nej”.

I Sverige kan han ju inte det. Så han måste åka utomlands för att kunna göra de här sakerna.

Tänk dig ångesten, han stillar den med att göra en resa till, hyra ett ännu finare hus och göra av med ännu mer pengar och allt pekar bara åt ett håll - kurran.
Citera
2024-08-30, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
I Sverige kan han ju inte det. Så han måste åka utomlands för att kunna göra de här sakerna.

Tänk dig ångesten, han stillar den med att göra en resa till, hyra ett ännu finare hus och göra av med ännu mer pengar och allt pekar bara åt ett håll - kurran.

Och det kallas att leva ett gott liv 🙄
Citera
2024-08-30, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är din uppfattning.
Själv äger jag både hus och lägenhet och har en okej soffa - men jag tycker ändå det är att leva gott om man kan åka utomlands och bara njuta av livet.

- men jag tycker ändå att det är att leva gott om man har ett hem i Sverige och kan njuta av det. Men det kan ju inte Chrippa och Linnea. De har ju svårt att hitta någonstans att bo och om de hittar något hur ska det hemmet se ut?
Citera
2024-08-30, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är din uppfattning.

Gör han det för lånade pengar? Jag har uppfattat det som att han tjänar pengar som han inte skattar för i Sverige - men pengarna rullar in.

Fast att han reser utomlands och bor på fina hotell och lyxar sig är ju inte bara ett "sken" utåt. Han gör ju faktiskt det.

Hur han känner sig inuti vet ju vare sig du/ni eller jag - men han ger inte sken av att vara särskilt stressad.

Pengar rullar nog in, men skulderna blir bara högre eftersom han skiter i dem och använder till annat. Sist jag såg något om det var det över 700.000, han borde närma sig millen snart? Kronofogden jagar ju honom konstant för att mäta tillgångar, så kommer han till Sverige igen snart lär det knacka på dörren fort och allt av värde plockas. Det är det jag menar med lånade pengar, varje tusenlapp han lägger ut ska ju egentligen gå till att betala av skulder - som han lever nu växer bara skulderna. Misstänker att han tänker hålla sig borta tills han kan ansöka om skuldsanering men vad det kommer han aldrig beviljas eftersom han är fullt arbetsför och KAN få jobb och inkomst att börja betala av. Ju längre han undviker det desto större blir skuldberget och dagen han inser att han inte kan smita från det blir nog jobbig. ”Lyxmärkena” han flashar med är nog garanterat från marknaden med kopior i Puerto Banus, skulle han ens köpa något äkta hade kronofogden plockat det så fort de får fatt på honom - han säger att han ”lämnar det äkta hemma och använder kopian” men var skulle de äkta vara gömda liksom? Hemma i Norrköping, där kronofogden redan varit?
Ibland är det bättre att riva av plåstret och leva som en fattig student ett par år istället för att vara så mån om yta och sätta sig i skiten för många år framöver. Men, han tror ju själv han ska komma undan så vi ser väl.
Citera
2024-08-30, 20:08
Medlem
Det verkar som om Linnea har börjat få samarbeten:
https://www.tiktok.com/@linnealundstroms/video/7407872435501927713
"Linnea10 för 10% rabatt på hela deras sortiment i 2 veckor 😍 @F E M E N I N A"

Nån som vet om hon startat bolag än?
Citera
2024-08-30, 20:11
Medlem
Citat:
Pengar rullar nog in, men skulderna blir bara högre eftersom han skiter i dem och använder till annat. Sist jag såg något om det var det över 700.000, han borde närma sig millen snart? Kronofogden jagar ju honom konstant för att mäta tillgångar, så kommer han till Sverige igen snart lär det knacka på dörren fort och allt av värde plockas. Det är det jag menar med lånade pengar, varje tusenlapp han lägger ut ska ju egentligen gå till att betala av skulder - som han lever nu växer bara skulderna. Misstänker att han tänker hålla sig borta tills han kan ansöka om skuldsanering men vad det kommer han aldrig beviljas eftersom han är fullt arbetsför och KAN få jobb och inkomst att börja betala av. Ju längre han undviker det desto större blir skuldberget och dagen han inser att han inte kan smita från det blir nog jobbig. ”Lyxmärkena” han flashar med är nog garanterat från marknaden med kopior i Puerto Banus, skulle han ens köpa något äkta hade kronofogden plockat det så fort de får fatt på honom - han säger att han ”lämnar det äkta hemma och använder kopian” men var skulle de äkta vara gömda liksom? Hemma i Norrköping, där kronofogden redan varit?
Ibland är det bättre att riva av plåstret och leva som en fattig student ett par år istället för att vara så mån om yta och sätta sig i skiten för många år framöver. Men, han tror ju själv han ska komma undan så vi ser väl.

Tror inte han kommer ansöka om skuldsanering, ens om det hade gått igenom.
Citera
2024-08-30, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det verkar som om Linnea har börjat få samarbeten:
https://www.tiktok.com/@linnealundstroms/video/7407872435501927713
"Linnea10 för 10% rabatt på hela deras sortiment i 2 veckor 😍 @F E M E N I N A"

Nån som vet om hon startat bolag än?

Det är väl det som är vitsen att vara med Chrippa.
Senast redigerad av Sturuf 2024-08-30 kl. 21:27.
Citera
2024-08-30, 21:09
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Lisen fick ju dock skuldsanering även fast hon är fullt arbetsför och kan få jobb och inkomst. Så det verkar inte omöjligt för Chrippa att också få det.
Citera
2024-08-30, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Lisen fick ju dock skuldsanering även fast hon är fullt arbetsför och kan få jobb och inkomst. Så det verkar inte omöjligt för Chrippa att också få det.

Hur vet du att Lisen är fullt arbetsför? Och vet du hur länge hon gjorde allt för att betala sin skuld först?

För det är så att ska man ha en chans att få skuldsanering så ska man ett längre tag, fem till tio år försökt betala av. Ringt runt och gjort avbetalningsplaner och betalt och stretat på.

Om Chrippa då har så liten inkomst att det inte verkar som han ska kunna betala av sina skulder i rimlig tid, alltså innan han blir i pensionsåldern, då kan han nog få skuldsanering. Och har man nog höga skulder kan skuldsaneringen sträcka sig över tio års tid. Och efter det så stryks resten bort och man har därefter har man en markering i registret i fem år då man har svårt att få lägenhet, inte kan låna eller få kredit eller köpa på nätet och betala de nästkommande 14 dagarna.

Så för Chrippa ser det ut som att cirka 25 års tid innan han blir skuldfri.

Tror ni han är så dum att han gör det här nu, lever loppan och livets glada dagar för att han tror att han lätt ska få skuldsanering och ha fem tråkiga år??????? Kan det va så illa?
Citera
2024-08-30, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Tror inte han kommer ansöka om skuldsanering, ens om det hade gått igenom.

Tror du karlafan tror att han kan leva loppan nu och ha det gott för att han sen ska söka om skuldsanering och bli skuldfri på fem år?

Han kommer att vara sextio år när han är klar med en skuldsanering. Först måste han ju betala på sina skulder i en massa år, kring tio år för att visa att han verkligen har försökt innan det är någon idé att söka. Sen tio års avbetalning och sen fem års markering i registret. Och då är han sextio år. Och har sju år kvar att arbetal

För jag tror inte att hans kanal kommer att gå så bra. De barn som tittar på honom växer om Chrippa rätt snart och sen kommer det inte nya följare till honom. Det finns nya fräscha kreatörer redan nu.
Citera
2024-08-30, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Tycker det är fruktansvärt men jag antar att Anjo hade rätt i det han har sagt om Julia och allt som har kommit ut.
Nu har hon ju även spelat ett spel med sina vänner och dom kommer ut med saker.

Jag trodde hon försökte göra det stabilare för C när hon fixade förskoleplats, jobb osv, men jag hade fel och den som kommer drabbas i längden är barnet för nu riskerar hon att förlora både mamma & pappa.

Jag hade också fel av samma anledning. Hon spelade ett högt spel . Ju högre spel desto hårdare fall.
Jag vill ju hoppas att någon får henne att vakna upp. Hon är trots allt en mamma och för flickans skull hoppas jag att hon väljer flickan före sitt lite sol och vårar liv.
Men jag får inte det hånleendet jag har sett några gånger ur minnesbilden. Det säger mer än många ord.
Senast redigerad av 111-111 2024-08-30 kl. 22:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in