Citat:
Det är din uppfattning.Framför allt att kunna bygga ett hem. Som man kan inreda med finare soffa exempelvis. Ha vackra föremål som man köper på auktion t ex. Att kunna bo i sitt hem så länge man vill.
Och att slippa åka utomlands för att få tag på pengar. Det skulle jag finna väldigt stressande. Det och att vara rädd för att tiden hinner i kapp och att det man har att se fram emot är ett par år i buren.
Att ha ett bankkonto och att man kan gå ut på restaurang i Sverige och äta riktigt fint på en exklusiv restaurang när man känner för det. Och inte veta att fängelse är i ens framtid. Riktigt stressande. Det skulle jag verkligen ogilla.
De lever framför en teaterkuliss stackarna.
Och att slippa åka utomlands för att få tag på pengar. Det skulle jag finna väldigt stressande. Det och att vara rädd för att tiden hinner i kapp och att det man har att se fram emot är ett par år i buren.
Att ha ett bankkonto och att man kan gå ut på restaurang i Sverige och äta riktigt fint på en exklusiv restaurang när man känner för det. Och inte veta att fängelse är i ens framtid. Riktigt stressande. Det skulle jag verkligen ogilla.
De lever framför en teaterkuliss stackarna.
Själv äger jag både hus och lägenhet och har en okej soffa - men jag tycker ändå det är att leva gott om man kan åka utomlands och bara njuta av livet.
Citat:
Gör han det för lånade pengar? Jag har uppfattat det som att han tjänar pengar som han inte skattar för i Sverige - men pengarna rullar in.Det kan ju vara asnajs om man har råd. Grejen med honom är ju att han gör det för lånade pengar, ju mer han reser och lyxar sig desto mer back går han. Normala människor anpassar sig efter sin budget och förstår konsekvensen av att fortsätta spendera pengar när man har skulder som tickar större dag efter dag. Säkert jättekul i stunden, mindre kul den dagen verkligheten kommer ikapp.
Citat:
Fast att han reser utomlands och bor på fina hotell och lyxar sig är ju inte bara ett "sken" utåt. Han gör ju faktiskt det.Hur han känner sig inuti vet ju vare sig du/ni eller jag - men han ger inte sken av att vara särskilt stressad.