2024-08-30, 17:29
Medlem
Alkibiadess avatar
Göransson gick faktiskt inte på minus i diskusen.
Citera
2024-08-30, 17:38
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Göransson gick faktiskt inte på minus i diskusen.
Ja, det må vel ha vært et bedre resultat enn i noen av hans beste serier. Eller ?
Citera
2024-08-30, 18:45
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Göransson tok tilbake ca 30 poeng på Ødegård i diskos. Hans kasteform ser ut til å være intakt, så da bør han vel ta en god del i spyd som vanlig også. Og i stav er han jo bedre. Ikke avgjort ennu, men ser bedre ut for han nu. 1500 kan dock bli lite uforutsigbart ift den generelle fysiske formen Göransson har vist så langt.
Citera
2024-08-30, 18:47
Medlem
Järvinen har klarat sin ingångshöjd i stav och kan nu börja rikta in sig på juniorvärldsrekordet
Citera
2024-08-30, 18:51
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Järvinen har klarat sin ingångshöjd i stav och kan nu börja rikta in sig på juniorvärldsrekordet
Navnet tilsier jo det, men vet for lite om han. Opprinnelig finsk ? finsk forelder?
Citera
2024-08-30, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Navnet tilsier jo det, men vet for lite om han. Opprinnelig finsk ? finsk forelder?
Pappan är finsk. Men mamman är tjeckiska och vill att han tävlar för Tjeckien
Citera
2024-08-30, 19:26
Medlem
Ski-entusiastens avatar
De norske jentene på 4x400m kvalifisert på ny norsk rekord
Citera
2024-08-30, 19:34
Medlem
Citat:
De norske jentene på 4x400m kvalifisert på ny norsk rekord
Kan du avslöja träningsmetoderna Norge börjat köra på 400m?
Citera
2024-08-30, 19:35
Medlem
Felpost
Senast redigerad av Nossenos 2024-08-30 kl. 19:38.
Citera
2024-08-30, 19:51
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Kan du avslöja träningsmetoderna Norge börjat köra på 400m?
Gjelder egentlig alt fra 400-5000m. Et av de viktiktigste elementene kaller vi terskeltrening her ( tröskeltrening på svensk ? ) Den norske metoden er adoptert av mange land, men Sverige holder merkelig nok igjen.

En liten smakebit her, men finnes en masse på nettet om det. Tar jeg ikke mye fel, så har nog Alkibiades full koll på det også, og kan svare på mye. Selv er jeg golf-fanatiker i tillegg til fri-idrett, så kvelden er lite vel fullpakket til at jeg har tid å svare så mye som jeg hadde villet

https://www.nrk.no/nordland/jakob-og-team-ingebrigtsen-bruker-terskeltrening-_-ekspert-sier-alle-kan-tjene-pa-det-samme-1.156319 97
Citera
2024-08-30, 19:54
Medlem
Citat:
Gjelder egentlig alt fra 400-5000m. Et av de viktiktigste elementene kaller vi terskeltrening her ( tröskeltrening på svensk ? ) Den norske metoden er adoptert av mange land, men Sverige holder merkelig nok igjen.

En liten smakebit her, men finnes en masse på nettet om det. Tar jeg ikke mye fel, så har nog Alkibiades full koll på det også, og kan svare på mye. Selv er jeg golf-fanatiker i tillegg til fri-idrett, så kvelden er lite vel fullpakket til at jeg har tid å svare så mye som jeg hadde villet

https://www.nrk.no/nordland/jakob-og-team-ingebrigtsen-bruker-terskeltrening-_-ekspert-sier-alle-kan-tjene-pa-det-samme-1.156319 97
Så du menar att 400m löparna också tränar dubbeltröskel?
Citera
2024-08-30, 20:08
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Så du menar att 400m löparna också tränar dubbeltröskel?
Det viktigste er å ikke trene langt over terskel, som mange har gjort, for det gir mye lengre restitusjonstid, og gjør treningen mindre effektiv. Det det går på er å bevege din maksimalhastighet uten å få laktat ( terskelhastigheten) gradvis oppover. Laktatprofilkurven vll da bli gradvis bedre og bedre, uten at man har sløst med trening som er unyttig og t.o.m. er negativ for en.
Så svar ja, er meget nyttig fra 400m og oppover.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in